tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Noua Calea Bogdăneștilor va costa 32 de milioane de euro și va avea linii de tramvai înierbate. Prețul, aproape dublu în 9 ani

Noua Calea Bogdăneștilor va costa 32 de milioane de euro și va avea linii de tramvai înierbate. Prețul, aproape dublu în 9 ani

la 28 November 2018 11:56

Noua Calea Bogdăneștilor va costa 32 de milioane de euro și va avea linii de tramvai înierbate. Prețul, aproape dublu în 9 ani

foto: arhiva
28 November 2018 11:56
Transformarea Căii Bogdăneștilor presupune un efort financiar uriaș, așa că primăria pregătește proiectul pentru fonduri europene. Șoseaua ar urma să fie reabilitată în întregime și va avea câte două benzi pe sens, linii de tramvai noi, care vor fi „înierbate”, trotuare, piste pentru biciclete și spații verzi. Intersecțiile de pe traseu vor fi semaforizate și supravegheate video, iar investiția se ridică la 32 de milioane de euro.
Scris de Roxana Deaconescu - Transformarea Căii Bogdăneștilor presupune un efort financiar uriaș, așa că primăria pregătește proiectul pentru fonduri europene. Șoseaua ar urma să fie reabilitată în întregime și va avea câte două benzi pe sens, linii de tramvai noi, care vor fi „înierbate”, trotuare, piste pentru biciclete și spații verzi. Intersecțiile de pe traseu vor fi semaforizate și supravegheate video, iar investiția se ridică la 32 de milioane de euro.

Trimite articolul

X

Consilierii locali vor trebui să voteze actualizarea Studiului de Fezabilitate „Reabilitare linii de tramvai și modernizare trame stradale pe Calea Bogdăneștilor – Timișoara”, care a fost întocmit în 2009, pentru ca municipalitatea să poată depune proiectul la finanțare pe POR – Axa 4. Suma este imensă și reprezintă mai mult de jumătate din toți banii pe care Timișoara îi are la dispoziție pe această axă.

Mai mult, față de 2009 aproape că s-a dublat valoarea estimată a investiției. SF despre care vorbim a fost pregătit, de fapt, de fosta administrație, condusă de Gheorghe Ciuhandu, tot cu scopul depunerii pentru fonduri europene. În 2009, lucrarea a fost estimată la 94,6 milioane de lei cu tot cu TVA, iar acum a ajuns la 149,4 milioane de lei cu tot cu TVA. În 2009, conform SF, șantierul ar fi trebuit să fie gata în 11 luni, dar acum s-a ajuns la 28 de luni de lucrări.

De unde aceste diferențe? Potrivit documentației de acum nouă ani, ar fi trebuit să fie reabilitată linia dublă de tramvai pe o distanță de 2,3 km, carosabilul să fie refăcut pe o suprafață de 36.300 mp, trotuarele pe 11.500 mp, iar spațiile verzi pe 8.230 mp. Se vorbea și despre plantarea a 100 de arbori.

„Traseul care urmează a fi modernizat este: pe Calea Bogdăneștilor: traseul este prevăzut cu linie cale dublă în platformă proprie amplasat central pe stradă, cu stâlpii rețelei de contact amplasați în mijloc între linii; tronsonul cuprins între Bd. Cetății și str. Dan Căpitan va păstra structura existentă pe relația E-V, executându-se un drum nou pe relația V-E, amenajându-se intersecțiile în dreptul străzilor Grigore Alexandrescu și Agricultorilor”, se arată în referatul proiectului din 2009.

În documentația de acum, același șef al fostei Direcții Tehnice, actuala Edilitară, scrie că „din anul 2009 și până în prezent au intervenit mai multe situații care determină actualizarea SF, cum ar fi rata inflației, modificarea cotei TVA și modificările legislative”.

„În vederea lansării procedurilor de accesare a fondurilor nerambursabile, respectiv întocmirea cererii de finanțare și a contractului de execuție lucrări este necesară adoptarea unei noi hotărâri de consiliu local. Investiția vizează modernizarea întregului ansamblu rutier și a liniilor de tramvai, inclusiv rețelele edilitare stradale, subterane și supraterane, având ca limite: intersecția Calea Bogdăneștilor cu Bd. Cetății (inclusiv) și intersecția cu str. Casian Muntean (buclă de întoarcere Ronaț). Prin proiect se vor realiza următoarele: linia cale tramvai va fi cale dublă și se va amplasa în axul străzii, în platformă proprie; rețeaua contact se va realiza în variantă dublă, într-o soluție de compensare totală; se vor înlocui cablurile de alimentare a rețelei contact (600 Vcc); se va moderniza substația de transformare-redresare care va alimenta cu energie electrică linia cale modernizată; lărgirea la 2 benzi pe sens a străzii; realizarea de piste pentru biciclete; realizarea de trotuare; spații verzi, atât în platforma proprie a linie de tramvai, cât și în zona de siguranță a străzii semaforizarea intersecțiilor și supravegherea video, integrate în sistemul de management al traficului”, scrie Culiță Chiș în referatul proiectului ce ajunge în curând în atenția consilierilor locali.

Studiul de fezabilitate de acum nouă ani a fost realizat de IPROTIM S.A., iar acum a fost actualizat de BAICONS IMPEX SRL.

Așadar, vorbim acum despre o investiție de 149,4 milioane de lei, pentru 2,1 km de linie cale dublă tramvai, 0,2 km de linie cale simplă tramvai (buclă întoarcere), 35.900 mp de carosabil modernizat, șapte stații tramvai, 12.220 mp de trotuare, 4.000 m piste de biciclete.

Mai mult decât atât, „pentru reducerea zgomotului și vibrațiilor se va utiliza suplimentar înierbarea liniilor de tramvai”, se mai arată în documentație. Cum spuneam mai sus, lucrările ar trebui să dureze acum aproape doi ani și jumătate.

Reprezentanții PMT vor să obțină 80,35% din investiție din fonduri europene, 17,65% de la bugetul de stat și ei să pună 2%. Vorbim, per total, despre costuri totale estimate prin SF de aproape 32 de milioane de euro, dar PMT are la dispoziție pe Axa 4 suma de 54 milioane de euro, bani cu care vrea să cumpere și tramvaie noi, în cazul garniturilor estimările ajungând la 40 de milioane de euro. Municipalitatea are timp până în 31 decembrie să depună toate proiectele pe Axa 4.

Articole pe aceeași temă:

[related-post post_id=”2144870″]

[related-post post_id=”2096066″]

Trimite articolul

X
Taguri:
calea bogdanestilor ,
calea bogdanestilor modernizare ,
linii tramvai calea bogdanestilor ,
proiect calea bogdanestilor
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    Descoperire șocantă: Hitler ar fi avut o boală genetică ce afectează dezvoltarea sexuală
    2
    CJT vrea să reabiliteze rețelele electrice ale Palatului Administrativ. Pune la bătaie 350.000 de euro
    3
    FOTO. Al-Khwarizmi, un savant deschizător de drumuri în matematică
    4
    Timișorenii mai au câteva zile pentru a răspunde la sondajul anual privind calitatea vieții în oraș
    5
    Caius Debucean, specialist în AI, premiat de Forbes: „Am învățat că trebuie să mă obișnuiesc cu eșecul dacă vreau să ajung la succes”
    6
    Un bărbat din Timiș, reținut după un control de rutină în apropiere de Crai Nou. Avea un mistreț împușcat în portbagaj
    7
    Târgul de Crăciun din Timișoara, promovat în patru țări: organizatorii mizează pe un nou record de turiști
    8
    Primăvară în mijlocul toamnei. Concert multisenzorial, piane și spectacol-manifest la Filarmonica Banatul
    9
    Cycling ROSE, proiectul ce pune în valoare traseul Cortinei de Fier, traversează Timișul de la Lunga la Stamora Moravița, prin Timișoara
    10
    Coadă, la primele ore, la Înmatriculări. „Acum oamenii poate se și panichează”

    Cele mai noi știri

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 7 decembrie 2025, în Timișoara?

    Ştiri din Timiș

    VIDEO. Magia iernii prinde viață la Muzeul Satului Bănățean. S-a deschis Lights of the Village!

    Mapamond

    FOTO. Al-Khwarizmi, un savant deschizător de drumuri în matematică

    Eveniment

    Tragedie într-un sat din Timiș: bărbat găsit mort în casă din cauza scăpărilor de gaz

    Ştiri din Timiș

    „Colind și bucurie”. Artiști consacrați aduc magia sărbătorilor la Centrul de Cultură și Artă al Județului Timiș

    Eveniment

    FOTO. Tânăr rănit după ce a lovit parapetul pe DN 6, în Calea Lugojului

    Ştiri din Timiș

    Casierie închisă, restricții la taxe și urbanism. Program modificat la final de an la Primăria Dumbrăvița

    Capitală Culturală

    Tradiția continuă. Concertul de Crăciun 2025 al comunității italiene, în decorul Bisericii Millennium

    Ştiri din Timiș

    Toleranță zero la articole pirotehnice. Poliția Locală Moșnița Nouă anunță amenzi mari și pedepse cu închisoarea

    Ştiri din Timiș

    „Iubirea”, noua carte a părintelui Octavian Blaga, prezentată la UMF Timișoara alături de o reflecție asupra morții bune
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici