Primăria Timișoara a desfășurat, în ultimele luni, proceduri de selecție a administratorilor pentru trei dintre societățile pe care le are în subordine – Agenția de Achiziții Publice Timișoara S.R.L, Horticultura S.A. și Piețe S.A.. Vineri dimineață, într-o ședință extraordinară, consilierii locali au aprobat raporturile finale și au fost de acord cu numirile.
Teoretic, potrivit legislației de austeritate din ultimele luni, societățile municipale ar fi trebuit să aibă doar trei administratori, dar cum procedurile au fost începute încă din mai, consiliile de administrație ale societățile pot avea în continuare câte șapte membri. La Piețe SA și Horticultura, s-a schimbat tot CA-ul, în timp ce la Agenția de Achiziții Publice era nevoie de ocuparea unui singur post.
La Horticultura au fost depuse 10 dosare, însă doar 7 au ajuns la proba finală, interviul. La Piețe SA, au existat 15 candidați, însă doar 10 au ajuns să susțină interviul. La Agenția de Achiziții Publice SRL au fost doi candidați, ambii mergând până la capăt. Din păcate, toate numele au fost anonimizate.
Teoretic, în mai au fost aprobate HCL-urile de demarare a concursurilor de selecție. În iulie au fost postate anunțurile, iar între august și noiembrie s-a desfășurat procesul de selecție.
În ședința de vineri, 21 noiembrie, în care au fost supuse la vot cele trei proiecte de hotărâre privind încheierea procedurilor de selecție, nu au fost discuții. Deși fiecare punct a strâns și câteva abțineri și voturi împotrivă, nu au fost emoții în privința aprobării.
Pe lângă cele trei puncte, pe ordinea de zi a ședinței a mai fost unul singur, aprobat și acesta, prin care primăria s-a angajat să premieze elevii și profesorii performanți în a doua ediție a „Galei Performanței”. În acest caz, vorbim de o alocare de peste 300.000 de lei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!