Mai exact, pe sectorul Margina – Holdea al autostrăzii A1 se lucrează atât la primul, cât și la al doilea tunel. Per total, la finalul lunii octombrie, progresul pe șantier a depășit 40%. Pe teren sunt 800 de muncitori și peste 200 de utilaje.
„Se lucrează la excavații și evacuarea materialului din galerii, la montarea umbrelelor de protecție și a ancorelor, la montarea cintrelor pentru sprijiniri, a plaselor și la aplicarea straturilor de torcret (beton pulverizat). În paralel, se desfășoară și lucrări de consolidare a terenului din zona tunelurilor.
La tunelul 1, unde prima galerie a fost deja străpunsă, se execută structura de rezistență – în prezent se betonează radierul (partea inferioară a tunelului) și se fac pregătiri pentru montarea hidroizolației.
La a doua galerie a aceluiași tunel, lucrările la structura de rezistență au fost demarate și se toarnă, de asemenea, radierul.
În zona celui de-al doilea tunel, acolo unde o parte din galerii se realizează prin metoda „cut & cover” (din săpătură deschisă), sunt aproape finalizate lucrările de protecție executate de la suprafață și au fost demarate lucrările în subteran”, anunță DRDP Timișoara.
În plus, antreprenorul execută lucrări de terasamente, de scurgere a apelor și la structurile de pe traseu, în special la poduri și pasaje. Aici se lucrează la armare, cofrare, rigle, cuzineți și la montarea dispozitivelor antiseismice.
Lucrările trebuie să fie gata anul viitor
Vă reamintim, contractul cu asocierea care realizează lucrările – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT – a fost semnat în octombrie 2022. Sunt incluse secțiunea E, cea cu tuneluri, dar și finalizarea secțiunii D, de aproximativ patru kilometri.
Lungimea celor două tuneluri va fi de peste 2 kilometri: primul tunel – 415 metri pe un sens și 367 de metri pe celălalt; tunelul 2 – 1.985 de metri pe un sens și 1.825 de metri pe celălalt. Antreprenorul va mai trebui să realizeze în cadrul contractului și opt lucrări de artă, printre care un viaduct în lungime de 1.076 metri, de o complexitate tehnică ridicată.
Valoarea contractului este 1,8 miliarde de lei, adică puțin peste 370 de milioane de euro, fără TVA (2,2 miliarde de lei sau 436 de milioane de euro, cu TVA), finanțarea fiind prin PNRR. Contractul a prevăzut 11 luni pentru proiectare, 34 de luni pentru execuție și zece ani de garanție a lucrărilor.
Cum ordinul de începere a fost dat în decembrie 2022, lucrările ar trebui să fie gata în a doua parte a anului 2026. Proiectarea a fost gata înainte de termen, iar în iulie 2023, reprezentanții DRDP Timișoara transmiteau că deja au apărut utilajele pe șantier. Au existat și câteva dubii legate de finalizarea în termen – până la finalul lui 2026 – și eventuala pierdere a banilor din PNRR.
În septembrie, șantierul era la 36%.
foto: DRDP Timișoara
Trimite articolul
XCum sa termine in 2026, cand la Timisoara un amarat de pasaj dureaza de cativa ani buni…
-
Nume bombastice : Noua autostrada Marginea pana la Holdea” …… incredibila lungine de ca. 10 kilometrii.
-
Margina
lungime
cca.
kilometriCu plăcere! 🙂
-
Made my laugh 😀
-
-
Rugam DIICOT sa aresteze muncitorii ca muncesc!
-
Grup organizat de facut lucrari de arta, nu drumuri…