Salubrizare Timișoara (SaluT) ar fi trebuit ca la finalul acestei săptămâni să „deschidă” ofertele la licitația de 30 de milioane de lei, fără TVA, prin care vrea să își achiziționeze utilaje noi. A fost o contestație, a venit și o decizie a CNSC, însă aceasta nu a mulțumit nici contestatarul, nici autoritatea contractantă, astfel că s-a ajuns în instanță.
SaluT vrea să cumpere, de fapt, măturători, utilaje de spălat, de stropit și de deszăpezit și accesorii. Achiziția este împărțită în trei loturi, astfel:
- Primul include opt măturători stradale cu capacitate de 6 mc, două măturători stradale cu capacitate de 5 mc și șase măturători stradale multifuncţionale cu capacitate de 1.5 mc;
- Pe lotul 2 sunt incluse 10 utilaje multifuncţionale cu accesorii (cinci cisterne cu dispozitive de spălat şi stropit, zece sărăriţe și zece pluguri de zăpadă);
- Pe ultimul lot sunt incluse doar opt autoutilitare.
Inițial, ofertele ar fi trebuit depuse până în august. Din iulie până în septembrie au apărut, însă, mai multe solicitări din partea firmelor interesate, astfel că termenul a fost prelungit de mai multe ori, ultima dată până la început de noiembrie.
Decizia CNSC care nu mulțumește pe nimeni
Unul dintre agenți economici a făcut și o contestație, iar Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a luat, pe 17 octombrie, o decizie. În contestație – una de câteva zeci de pagini –, erau reclamante mai multe neconcordanțe la cerințele tehnice ale vehiculelor solicitate.
CNSC, practic, a obligat SaluT să remedieze, în termen de 15 zile, documentația de atribuire a primelor două loturi. A respins, însă, cererea privind anularea licitației. Decizia a nemulțumit atât societatea primăriei, cât și agentul economic, amândouă părțile atacând-o în instanță. SaluT vrea să nu trebuiască să modifice documentația. Contestatarul, de cealaltă parte, insistă asupra anulării procedurii.
Ca rezultat a acțiunii la CNSC, termenul de depunere a ofertelor a fost modificat din oficiu – de la 3 noiembrie la 10 noiembrie, fiind și alte termene ulterioare decalate cu o săptămână. Totuși, din cauza acțiunilor în instanță, declarate la final de octombrie, procedura de achiziție apare în prezent ca fiind suspendată.
Mai multe detalii puteți vedea pe pagina de pe sistemul electronic de achiziții publice (SEAP) a licitației, AICI.
Vă amintim, SaluT a început să se ocupe de salubrizarea din Timișoara în martie. Din cauza numărului mic de utilaje, și acestea închiriate, cel puțin în primele luni de activitate, suprafețele măturate au fost mai mici decât cele ale fostului operator, valoarea facturilor fiind însă cam aceeași. În august, primarul Dominic Fritz se lăuda cu „noile” utilaje ale SaluT. Era vorba, însă, despre alte vehicule închiriate.
Când i s-a aprobat bugetul pe acest an, însă, a fost cuprinsă și o listă de investiții, pe care figurau și utilajele cuprinse în licitația „cu cântec”.
Trimite articolul
XSalut sa faca bine si sa stranga frunzele adunate de cetateni chiar daca sunt puse in saci care nu sunt transparenti.
is pusi doar pe furtisaguri. facturiada usere.