Evenimentul a avut loc în cadrul proiectului „FDI 2025 Acces UVT”, care urmărește dezvoltarea unui mediu universitar incluziv și accesibil pentru studenții cu dizabilități.
Unul dintre momentele centrale ale întâlnirii a fost expoziția fotografică „Universitatea mea incluzivă”, realizată de studenți ai UVT. Lucrările prezentate au oferit participanților o reprezentare vizuală a modului în care este percepută și practicată incluziunea în mediul academic timișorean.
Peste 60 de specialiști din învățământul preuniversitar și universitar, printre care consilieri educaționali, profesori de sprijin, manageri școlari și cadre universitare, au participat la discuțiile dedicate sprijinirii elevilor cu cerințe educaționale speciale (CES) în procesul de tranziție către studiile superioare. În cadrul sesiunilor, au fost prezentate experiențe din practică și posibile soluții pentru reducerea dificultăților întâlnite de acești elevi.
Dialogul dintre participanți a scos în evidență nevoia unei colaborări mai strânse între UVT și școlile din județ, inclusiv prin consolidarea serviciilor oferite de CJRAE Timiș.
Printre direcțiile menționate s-au aflat implicarea studenților voluntari în activități de suport, dezvoltarea unor programe de formare dedicate cadrelor didactice și extinderea oportunităților de mentorat și supervizare. Astfel de inițiative au fost prezentate drept potențiale soluții pe termen lung pentru creșterea accesului la educație al elevilor cu CES.
În cadrul conferinței a fost prezentată și „EduMentor Lab UVT”, o comunitate virtuală creată pentru a sprijini colaborarea dintre specialiștii din mediul preuniversitar și cel universitar. Și dedicată schimbului de resurse, idei și rezultate ale activităților comune între cele două medii educaționale.
„Incluziunea nu este un rezultat, ci un angajament continuu”, concluzionează reprezentanții universității.
Citiți principiile noastre de moderare aici!