Echipa mobilă este un serviciu și unic în cadrul DAS, care oferă sprijin direct la domiciliul persoanelor cu mobilitate redusă, imobilizate sau care nu se află în proximitatea unui centru de zi. Aceasta oferă evaluări personalizate, consiliere psihologică, suport emoțional, exerciții de kinetoterapie și masaj pentru la până 20 de beneficiari pe zi.
„Comunitatea are nevoie de toți membrii săi, de aceea căutăm permanent să dezvoltăm servicii adaptate. Săptămâna trecută am deschis primul Centru de Zi din țară dedicat exclusiv tinerilor cu dizabilități, iar astăzi am inaugurat Complexul «Dr. Aurora Heim», cu centru de zi și echipă mobilă pentru adulți. Este pentru prima dată când sprijinul nostru ajunge nu doar în centre specializate, ci și direct la domiciliul beneficiarilor”, a declarat viceprimarul Paula Romocean.
„Acest proiect marchează o etapă importantă în dezvoltarea serviciilor sociale din Timișoara. Am transformat un centru existent într-un complex de servicii moderne, incluzive și am adăugat un serviciu social nou, echipa mobilă, pentru a ne asigura că sprijinul ajunge și la cei care nu se pot deplasa. Ne dorim ca prin aceste servicii să oferim persoanelor adulte cu dizabilități șansa de a fi mai active, mai integrate și mai conectate la comunitate”, spune Simona Potîng, Director General Adjunct DAS MT.
Pe de altă parte, Centrul de zi „Dr. Aurora Heim”, practic, își extinde activitatea. Va fi accesibil tuturor adulților cu dizabilități, nu doar celor diagnosticați cu Alzheimer. Persoanele adulte cu dizabilități, care au totuși un anumit grad de independență, își pot asigura nevoile de bază și pot comunica, găsesc aici un spațiu sigur și prietenos pentru terapie, recuperare și socializare. Centrul oferă consiliere psihologică, logopedie, kinetoterapie, art-terapie, ergoterapie, activități educative și de integrare socială.
Capacitatea acestuia este de 50 de persoane pe zi, respectiv 200 pe lună.
foto: PMT
Citiți principiile noastre de moderare aici!