tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Florin Petolea, director STPT: „Nu suntem companie falimentară”

Florin Petolea, director STPT: „Nu suntem companie falimentară”

De Cristian Mîrț
la 20 October 2025 12:39 Reactualizat la: 20 October 2025 15:55
14 Comentarii

Florin Petolea, director STPT: „Nu suntem companie falimentară”

foto: Tion
20 October 2025 12:39 Reactualizat la: 20 October 2025 15:55
Într-o întâlnire stabilită cu presa pentru ziua de luni, 20 octombrie, conducerea STPT a prezentat un rezumat al acțiunilor din ultima perioadă, mai ales de când au venit noii șefi, dar și planurile societății pentru următoarea perioadă. În ciuda numeroaselor critici, director Florin Petolea spune că STPT „nu este o companie falimentară”.
Scris de Cristian Mîrț - Într-o întâlnire stabilită cu presa pentru ziua de luni, 20 octombrie, conducerea STPT a prezentat un rezumat al acțiunilor din ultima perioadă, mai ales de când au venit noii șefi, dar și planurile societății pentru următoarea perioadă. În ciuda numeroaselor critici, director Florin Petolea spune că STPT „nu este o companie falimentară”.

Trimite articolul

X

În principal, reprezentanții STPT vorbesc despre dorința de a crește vânzările, pentru a „subția” subvenția de la primărie.

„Tot ce cheltuim trebuie decontat fie din vânzări, fie din subvenția primăriei. E un joc cu sumă fixă. Dacă noi nu vindem, trebuie să pună primăria mai mulți bani. Tocmai de aceea, ne-am propus – și este unul dintre obiectivele cele mai importante, dacă nu chiar cel mai important – a fost să creștem vânzările proprii, de bilete și de abonamente, vânzări organice, din creșterea numărului de bilete.

Am început acțiunile pe undeva prin martie, a fost o creștere mai lentă. În setepmbrie 2025, dacă vrei să compari cu septembrie 2024, avem venituri mai mari cu 46%. Ce am câștigat noi sunt mai puțini bani pe care primăria trebuie să îi pună la final. Partea de restructurare a societății. (…) Nu suntem companie falimentară. Suntem o campanie cu datorii istorice, pe punctul de a fi plătite către ANAF. Asta ar fi o parte importantă”, precizează directorul Petolea.

Altfel, directorul a vorbit despre digitalizare – introducerea programului de autobuze în Google Maps, noile panouri introduse de la 1 septembrie în toate stațiile, despre angajări și achiziții de mijloace de transport.

Pe partea de licitații, de exemplu, s-au găsit operatori de curățenie. Aceste costuri, de exemplu, au scăzut până la 100.000 de lei pe lună, de la 300.000, cât era când acest lucru pe când se făcea „in-house”. Despre eficiența acestor acțiuni, rămân, în continuare, semne de întrebare. Pe autobuzele noi se face mai intens, pe troleibuze – mai puțin, recunoaște directorul.

S-au introdus și mijloace noi pentru a crește frecvența. De exemplu, s-a suplimentat cu câte o unitate materialul rulant de pe linia 2 și linia 7. Astfel, ar crește cu 300.000 km pe an distanța totală parcursă de mijloacele de transport ale societății. Adică de la 9,5 milioane de kilometri la aproape 10 milioane de kilometri.

S-a vorbit și despre asigurări. Dacă pentru autobuze a fost găsit asigurator CASCO, în privința tramvaielor nu prea ar exista oferte. Sau nu unele fiabile cel puțin. Există, însă, „discuții”, spun șefii din STPT.

În privința accidentelor din perioada ianuarie-septembrie, situația prezentată de STPT arată o scădere a acestora per total în 2025, față de 2024. Dacă la tramvaie și troleibuze, cifrele nu au variat mult – au crescut ușor –, la autobuze este clar: de la 121 s-a ajuns la 76. Per total, în perioada ianuarie – septembrie 2024 au fost 238 de accidente. În ianuarie – septembrie 2025 au fost 194.

Cifre concrete

Reprezentanții societății au pus la dispoziție și câte cifre care să sublinieze „drumul cel bun” pe care se află societatea. Astfel, din datoriile la ANAF restructurate în 2021, au rămas de plată 29,9 milioane de lei. Au fost plătite, până acum, 7,4 milioane de lei. În total, la începutul restructurării datoriei, erau de plată 81,2 milioane de lei. Dintre acestea, 43,8 milioane au fost amânate la plată, restul fiind eșalonate pe 72 de luni.

Altfel, societatea este pe profit. Cifrele arată că, de la pierderi de 1,7 milioane de lei în septembrie 2024 și de 13,3 milioane de lei în perioada ianuarie – septembrie 2024, s-a ajuns la profituri de 553.000 de lei în septembrie 2025 și de 930.000 pe perioada ianuarie – septembrie 2025.

La finalul întâlnirii cu presa, reprezentanții STPT au condus jurnaliștii prin hala de reparare a tramvaielor și prin viitoarea stație de încărcare a autobuzelor electrice, aflată în lucru și teoretic pregătită să fie gata până la finalul anului.

Vizită STPT

foto: Tion

Trimite articolul

X
Taguri:
Florin Petolea ,
stpt
14 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Alexandru4 says:
    October 20, 2025 at 1:34 pm

    Merge compania ca pe roate.

    Reply
  2. MARIA says:
    October 20, 2025 at 2:56 pm

    cel mai scump transport public din ţară. tramvaiele circulă mai mult goale singurii călători sunt pensionarii, elevii şi studenţii care au gratuităţi. cu schema de persolal încărcată politic unde la un om al muncii sunt 2 şefi cu pile politice. cam aşa arată STPT-ul pe înţelesul tuturor.

    Reply
    • marian says:
      October 20, 2025 at 3:34 pm

      buna ziua, din start va pot spune ca biletul de o ora pentru transportul comun in cluj e 7 lei. se vede ca va plac fake news, posibil ca parintii dvs. sa fie frati.

      Reply
      • Irina says:
        October 20, 2025 at 5:57 pm

        Biletul de transport in comun in Cj e 3.50. Din Cj in Floresti e 4 lei si orarul de transport e la 15 min. Exista linii de transport in zona metropolitană si cu cat sunt mai departe localitatile de Cj, cu atat creste pretul biletului. Maxim e 7 lei. Si in Cj exista Vinerea Verde: transport public gratuit

        Reply
        • marian says:
          October 21, 2025 at 10:12 am

          buna ziua, daca facem comparatie ar fi bine sa facem la acelasi lucru. dvs. va referiti la biletul de o calatorie, eu ma refer al cel de o ora. in timisoara sunt bilete de o ora, asadar comparatia dvs. nu e corecta. toate cele bune

          Reply
          • MARIA says:
            October 21, 2025 at 1:07 pm

            ce spuneţi e aberant. bilet de o oră pe un singur mijloc de transport. voi chiar credeţi că ne spălaţi pe creier cu minciunile voastre??

      • MARIA says:
        October 21, 2025 at 1:05 pm

        eu zic să nu vă mai multiplicaţi. probabil sunteţi unul din ăia puşi politic şi nu ne mai trebuie pe viitor.

        Reply
    • Dan says:
      October 21, 2025 at 7:48 am

      Aia e ultima problemă, ar fi OK 5 lei dacă ar fi convenabil de folosit. Eu de unde stau trebuie să-mi planific toată ziua după mersul din oră în oră al singurului autobuz, și stau în Timișoara.

      Reply
  3. Dan says:
    October 20, 2025 at 3:49 pm

    Faceti linii noi folosind infrastructura feroviara existenta in periurban. Proiect faraonic cum ar zice ruben, dar extrem de necesar.

    Reply
  4. Adi says:
    October 20, 2025 at 9:55 pm

    Ar fi bine daca in afara de cresteri de vanzari de bilete si abonamente ar mai vorbi si de cresteri salariale pt soferi sa nu mai fie 5.005 lei BRUT cum sunt in prezent,o RUSINE pt ce responsabilitate inseamna a fi sofer de transport persoane.

    Reply
  5. Zorro says:
    October 21, 2025 at 8:37 am

    Cap-mic zis si Dogaru-pǎcǎnel si-a pus mana la gura ca ii venea sa rada de cele spune de catre domnul Florinel copilul de aur?Patrascu tot nu a invatat sa vorbeasca in public (ǎǎǎǎ) plus ca a facut niste greseli si repede a fost taxat de “Florin”.Explodeaza camasa pe Laurentiu (asa e cand manci la pranz in birou cu cap-mic, copilul de aur si alinuta vrǎbiuța).

    Reply
  6. MASIV de sugeranisti says:
    October 21, 2025 at 10:24 am

    Romanul e fudul el merge si pana la colt cu masina ….mie imi convione merg cu RATT si ma uit cum se enerveaza in trafic csugeranisti care cauta o scapare si prin tunelurile dacice daca ar exista .
    Noi nu avem cultura mersului cu RATT sa mers mult in anii 90- ca era saracie si nu aveau oameni banii de masini , acum le place sa stea la coada si sa se vaite ….La noi toata familia merge cu RATT copii si noi la servici …in week-end folosim masinma si cand ai nevoie de cumparaturi .

    Reply
    • Ionion says:
      October 22, 2025 at 2:47 am

      Mergi cu ratt sa aștepți 1 ora in frig si sa faci un drum de 15 min in 2 ore. Bonus putoarea.

      Reply
  7. anonim says:
    October 22, 2025 at 7:50 am

    Cu directorii pusi prin trafic de influenta la stpt, au dus la faliment, aceasta institutie iar unul din acestia a ajuns primar la sandra si ca urmare primaria sandra este falimentara.
    Dar interesant este de mentionat ca aceasta familie de baroni s-au inbogatit si nimeni nu ii verifica.

    Reply
  8. Cele mai citite știri

    1
    Fotbalul și filmul fac echipă la Timișoara. Primul festival de acest tip din Europa de Est
    2
    Profesorii români spun că au cea mai mare nevoie de formare în lucrul cu elevii cu CES
    3
    A murit Marius Keseri, bateristul trupei Direcția 5
    4
    Primăria câștigă în primă instanță un nou proces cu proprietarii ștrandului No Name
    5
    FOTO. Biserica în formă de cruce care veghează orașul de piatră
    6
    VIDEO. Se lucrează, în sfârșit, și pe primul lot al căii ferate Caransebeș – Timișoara – Arad
    7
    Lucrări de lungă durată. Trafic restricționat sau chiar închis pe încă cinci străzi din Timișoara
    8
    FOTO. De la costumul ceangăilor la podoabele junilor. O expoziție inedită poate fi văzută la Muzeul Satului Bănățean
    9
    Un bărbat beat și-a turnat benzină pe el și pe mașină, într-o benzinărie din Timișoara
    10
    Daniel David, ministrul Educației, prezent la Timișoara pentru Gala Inovației și Performanței în Învățământul Dual

    Cele mai noi știri

    Ştiri din Timiș

    Primăria câștigă în primă instanță un nou proces cu proprietarii ștrandului No Name

    Ştiri din Timiș

    Ministrul Sănătății: Finanțare asigurată până în 2030 pentru Institutul Regional de Oncologie Timișoara

    Eveniment

    Incendiu la un autobuz cu peste 50 de pasageri, stins de pompierii din Sânnicolau Mare

    Ştiri din Timiș

    Campania „Străbatem munți și aducem zâmbete” aduce bucurie de sărbători copiilor și bătrânilor din sate izolate

    Ştiri din Timiș

    Timișoara, la un pas de București: Locuințele se dau în mai puțin de două luni, iar prețurile urcă. Este chiria o alternativă avantajoasă?

    Ştiri din Timiș

    De săptămâna viitoare intră în vigoare noul Mers al Trenurilor

    Eveniment

    Accident feroviar la Peciu Nou. Un tren a lovit un autoturism, însă toți cei implicați au scăpat fără răni

    Eveniment

    Un bărbat adormit și un iepure au fost salvați dintr-un apartament cuprins de flăcări în Timișoara

    Eveniment

    O oală uitată pe foc a provocat un incendiu într-un apartament din Timișoara

    Eveniment

    Zeci de articole vestimentare și produse cosmetice suspectate a fi contrafăcute, descoperite la Recaș
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici