În principal, reprezentanții STPT vorbesc despre dorința de a crește vânzările, pentru a „subția” subvenția de la primărie.
„Tot ce cheltuim trebuie decontat fie din vânzări, fie din subvenția primăriei. E un joc cu sumă fixă. Dacă noi nu vindem, trebuie să pună primăria mai mulți bani. Tocmai de aceea, ne-am propus – și este unul dintre obiectivele cele mai importante, dacă nu chiar cel mai important – a fost să creștem vânzările proprii, de bilete și de abonamente, vânzări organice, din creșterea numărului de bilete.
Am început acțiunile pe undeva prin martie, a fost o creștere mai lentă. În setepmbrie 2025, dacă vrei să compari cu septembrie 2024, avem venituri mai mari cu 46%. Ce am câștigat noi sunt mai puțini bani pe care primăria trebuie să îi pună la final. Partea de restructurare a societății. (…) Nu suntem companie falimentară. Suntem o campanie cu datorii istorice, pe punctul de a fi plătite către ANAF. Asta ar fi o parte importantă”, precizează directorul Petolea.
Altfel, directorul a vorbit despre digitalizare – introducerea programului de autobuze în Google Maps, noile panouri introduse de la 1 septembrie în toate stațiile, despre angajări și achiziții de mijloace de transport.
Pe partea de licitații, de exemplu, s-au găsit operatori de curățenie. Aceste costuri, de exemplu, au scăzut până la 100.000 de lei pe lună, de la 300.000, cât era când acest lucru pe când se făcea „in-house”. Despre eficiența acestor acțiuni, rămân, în continuare, semne de întrebare. Pe autobuzele noi se face mai intens, pe troleibuze – mai puțin, recunoaște directorul.
S-au introdus și mijloace noi pentru a crește frecvența. De exemplu, s-a suplimentat cu câte o unitate materialul rulant de pe linia 2 și linia 7. Astfel, ar crește cu 300.000 km pe an distanța totală parcursă de mijloacele de transport ale societății. Adică de la 9,5 milioane de kilometri la aproape 10 milioane de kilometri.
S-a vorbit și despre asigurări. Dacă pentru autobuze a fost găsit asigurator CASCO, în privința tramvaielor nu prea ar exista oferte. Sau nu unele fiabile cel puțin. Există, însă, „discuții”, spun șefii din STPT.
În privința accidentelor din perioada ianuarie-septembrie, situația prezentată de STPT arată o scădere a acestora per total în 2025, față de 2024. Dacă la tramvaie și troleibuze, cifrele nu au variat mult – au crescut ușor –, la autobuze este clar: de la 121 s-a ajuns la 76. Per total, în perioada ianuarie – septembrie 2024 au fost 238 de accidente. În ianuarie – septembrie 2025 au fost 194.
Cifre concrete
Reprezentanții societății au pus la dispoziție și câte cifre care să sublinieze „drumul cel bun” pe care se află societatea. Astfel, din datoriile la ANAF restructurate în 2021, au rămas de plată 29,9 milioane de lei. Au fost plătite, până acum, 7,4 milioane de lei. În total, la începutul restructurării datoriei, erau de plată 81,2 milioane de lei. Dintre acestea, 43,8 milioane au fost amânate la plată, restul fiind eșalonate pe 72 de luni.
Altfel, societatea este pe profit. Cifrele arată că, de la pierderi de 1,7 milioane de lei în septembrie 2024 și de 13,3 milioane de lei în perioada ianuarie – septembrie 2024, s-a ajuns la profituri de 553.000 de lei în septembrie 2025 și de 930.000 pe perioada ianuarie – septembrie 2025.
La finalul întâlnirii cu presa, reprezentanții STPT au condus jurnaliștii prin hala de reparare a tramvaielor și prin viitoarea stație de încărcare a autobuzelor electrice, aflată în lucru și teoretic pregătită să fie gata până la finalul anului.
foto: Tion
Trimite articolul
XMerge compania ca pe roate.
cel mai scump transport public din ţară. tramvaiele circulă mai mult goale singurii călători sunt pensionarii, elevii şi studenţii care au gratuităţi. cu schema de persolal încărcată politic unde la un om al muncii sunt 2 şefi cu pile politice. cam aşa arată STPT-ul pe înţelesul tuturor.
-
buna ziua, din start va pot spune ca biletul de o ora pentru transportul comun in cluj e 7 lei. se vede ca va plac fake news, posibil ca parintii dvs. sa fie frati.
-
Biletul de transport in comun in Cj e 3.50. Din Cj in Floresti e 4 lei si orarul de transport e la 15 min. Exista linii de transport in zona metropolitană si cu cat sunt mai departe localitatile de Cj, cu atat creste pretul biletului. Maxim e 7 lei. Si in Cj exista Vinerea Verde: transport public gratuit
-
buna ziua, daca facem comparatie ar fi bine sa facem la acelasi lucru. dvs. va referiti la biletul de o calatorie, eu ma refer al cel de o ora. in timisoara sunt bilete de o ora, asadar comparatia dvs. nu e corecta. toate cele bune
-
ce spuneţi e aberant. bilet de o oră pe un singur mijloc de transport. voi chiar credeţi că ne spălaţi pe creier cu minciunile voastre??
-
-
-
eu zic să nu vă mai multiplicaţi. probabil sunteţi unul din ăia puşi politic şi nu ne mai trebuie pe viitor.
-
-
Aia e ultima problemă, ar fi OK 5 lei dacă ar fi convenabil de folosit. Eu de unde stau trebuie să-mi planific toată ziua după mersul din oră în oră al singurului autobuz, și stau în Timișoara.
Faceti linii noi folosind infrastructura feroviara existenta in periurban. Proiect faraonic cum ar zice ruben, dar extrem de necesar.
Ar fi bine daca in afara de cresteri de vanzari de bilete si abonamente ar mai vorbi si de cresteri salariale pt soferi sa nu mai fie 5.005 lei BRUT cum sunt in prezent,o RUSINE pt ce responsabilitate inseamna a fi sofer de transport persoane.
Cap-mic zis si Dogaru-pǎcǎnel si-a pus mana la gura ca ii venea sa rada de cele spune de catre domnul Florinel copilul de aur?Patrascu tot nu a invatat sa vorbeasca in public (ǎǎǎǎ) plus ca a facut niste greseli si repede a fost taxat de “Florin”.Explodeaza camasa pe Laurentiu (asa e cand manci la pranz in birou cu cap-mic, copilul de aur si alinuta vrǎbiuța).
Romanul e fudul el merge si pana la colt cu masina ….mie imi convione merg cu RATT si ma uit cum se enerveaza in trafic csugeranisti care cauta o scapare si prin tunelurile dacice daca ar exista .
Noi nu avem cultura mersului cu RATT sa mers mult in anii 90- ca era saracie si nu aveau oameni banii de masini , acum le place sa stea la coada si sa se vaite ….La noi toata familia merge cu RATT copii si noi la servici …in week-end folosim masinma si cand ai nevoie de cumparaturi .
-
Mergi cu ratt sa aștepți 1 ora in frig si sa faci un drum de 15 min in 2 ore. Bonus putoarea.
Cu directorii pusi prin trafic de influenta la stpt, au dus la faliment, aceasta institutie iar unul din acestia a ajuns primar la sandra si ca urmare primaria sandra este falimentara.
Dar interesant este de mentionat ca aceasta familie de baroni s-au inbogatit si nimeni nu ii verifica.