tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Discuțiile pe tema căii ferate care va traversa Timișoara, din nou blocate. Grindeanu dă vina pe primărie

Discuțiile pe tema căii ferate care va traversa Timișoara, din nou blocate. Grindeanu dă vina pe primărie

De Cristian Mîrț
la 28 October 2023 12:16
11 Comentarii

Discuțiile pe tema căii ferate care va traversa Timișoara, din nou blocate. Grindeanu dă vina pe primărie

foto: arhivă
28 October 2023 12:16
Discuțiile dintre Ministerul Transporturilor și Primăria Timișoara în legătură cu reabilitarea căii ferate Timișoara Est – Ronaț Triaj, practic cea care traversează municipiul, sunt din nou blocate. Sorin Grindeanu spune că problema rămâne pasajul cu din zona Baader, primăria „uitând” că în 2021 a aprobat un PUZ pentru construcția unui bloc pe locul eventualului sens giratoriu.
Scris de Cristian Mîrț - Discuțiile dintre Ministerul Transporturilor și Primăria Timișoara în legătură cu reabilitarea căii ferate Timișoara Est – Ronaț Triaj, practic cea care traversează municipiul, sunt din nou blocate. Sorin Grindeanu spune că problema rămâne pasajul cu din zona Baader, primăria „uitând” că în 2021 a aprobat un PUZ pentru construcția unui bloc pe locul eventualului sens giratoriu.

Trimite articolul

X

Ministrul Sorin Grindeanu a venit vineri, 27 octombrie, la Timișoara pentru a inspecta șantierul noului terminal al Aeroportului Internațional Timișoara. În timpul declarațiilor de după, a abordat mai multe subiecte, printre care și cel al căii ferate Timișoara Est – Ronaț Triaj. Pentru modernizarea acestui sector, CFR a semnat, încă din noiembrie 2022, un contract de 300 de milioane de euro, care include proiectarea și execuția lucrărilor. Încă nu s-a trecut de prima parte, pentru că între minister și primărie au tot existat, de câteva luni, discuții.

La un moment dat, se părea că impasul a fost trecut, însă Grindeanu a venit cu vești proaste. Acum, ar fi din nou vorba despre pasajul din zona Enric Baader. Grindeanu pune presiune pe primăria, spunând că, dacă problema nu va fi depășită, există și posibilitatea ca investiția să se desfășoare și fără construirea unui pasaj în zonă.

„Tronsonul CFR de la Timișoaa Est, PNRR, până la Timișoara Nord (Ronaț Triaj – n.r.): Eram optimist la ultima conferință de presă (la începutul lunii septembrie – n.r.). Era o întâlnire între cei de la Regionala CFR Timișoara cu arhitectul-șef, cu viceprimarul Lațcău. Am fost și eu, a fost și domnul primar. Săptămâna trecută sau la începutul acestei săptămâni, am fost anunțați că nu se poate emite autorizația de construire pentru că, unul din motive, la pasajul de la Baader, dânșii de la Primăria Municipiului Timișoara au uitat că, în 2021, deci nu vechea administrație, au dat o autorizație de construire pentru un bloc care e taman acolo unde ar trebui să facem noi sensul giratoriu. În 2021!

Cei de la CFR pot să facă simplu această lucrare: nu mai fac niciun pasaj și am terminat discuția. Aceste pasaje nu sunt pentru cei de la CFR, sunt pentru Timișoara, pentru oraș. Acești bani nu sunt pentru domnii de la CFR care pot să treacă cu trenul cu sau fără pasaj. Și pentru a ajuta orașul al cărui primar este domnul Fritz. E simplu: nu mai facem pasajul și se va sta la barieră. E posibil așa ceva? Iar o să iasă să declare că nu am înțeles eu bine. Autorizație de construire în 2021, nu dată de Robu. A fost și una din 2019, au uitat și de aia. Dar e posibil așa ceva? Investiție din PNRR?!”, a declarat ministrul.

Calea ferată Caransebeș-Arad, investiție de câteva miliarde de lei, încă are un sector blocat în licitație

Vă amintim că Grindeanu a vorbit de blocaje pe partea de „discuții” încă din vara acestui an. Ulterior, în septembrie, au fost organizate întâlniri la care au participat atât ministrul, cât și primarul Dominic Fritz, iar lucrurile păreau că vor intra pe făgașul normal. Despre acest proiect, însă, s-a vorbit încă din mandatul fostului primar Nicolae Robu, când existau tot felul de propuneri, una mai îndrăzneață decât cealaltă, cum ar fi un sens giratoriu suspendat în zona Baader. Proiectul propus în faza de studiu de fezabilitate a fost criticat și pentru alte motive, însă o parte a ideilor problematice au fost modificate după discuțiile dintre CFR și primărie.

Tronsonul în cauză face parte din proiectul mai mare de reabilitare a căii ferate Caransebeș – Arad, împărțit în patru loturi: Caransebeș – Lugoj, Lugoj – Timișoara Est, Timișoara Est – Ronaț Triaj și Ronaț Triaj – Arad. CFR a împărțit procedura de atribuire a contractelor pentru proiectare și execuție în două licitații cu câte două sectoare. Au fost contestații de mai multe ori, dar pentru trei dintre loturi există contracte încă din noiembrie 2022, însă pentru celălalt, nici până în prezent.

Prima licitație a fost lansată în octombrie 2020 și cuprinde ultimele două loturi. Astfel, pentru lotul Timișoara Est – Ronaț Triaj, contractul de 1,4 miliarde de lei (fără TVA) a fost semnat în 4 noiembrie 2022. Pentru lotul Ronaț Triaj – Arad, contractul de 2,1 miliarde de lei (fără TVA) a fost semnat câteva zile mai târziu, pe 17 noiembrie 2022. Ambele contracte au fost câștigate de o asociație de firme italiene, cu WeBuild SpA drept lider.

Cea de-a doua licitație a fost lansată în iunie 2022. Pentru al doilea lot, Lugoj – Timișoara est, contractul de 1,9 miliarde de lei (fără TVA) a fost semnat pe 28 noiembrie 2022, cu FCC Construccion S.A. Pentru primul lot, Caransebeș – Lugoj, evaluat și el la 1,4 miliarde de lei (fără TVA), însă, au fost mai multe contestații și nu există contract semnat. În prezent, procedura este din nou în faza de evaluare financiară, care ar trebui să se finalizeze pe 30 noiembrie 2023.

Pe aceeași temă:

Noi discuții între minister și primărie pe tema căii ferate care va traversa Timișoara

Asociația Pro Infrastructură: Reabilitarea căii ferate Timișoara Est – Ronaț Triaj, un „fiasco urbanistic”

Trimite articolul

X
Taguri:
cale ferata ,
grindeanu ,
timisoara
11 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. antiVrajeāla says:
    October 28, 2023 at 12:55 pm

    pune băăă grindene macar semnale acustice si luminoase macar pe dn-uri la trecerile la nivel cu calea ferata băăă grindene băăă! suntem in sec 21 băăă… nu-ti cer pasaje, nu-ti cer nici macar semibariere, macar semnale băăă!

    #🤪

    Reply
    • Gheghe. says:
      October 29, 2023 at 2:30 pm

      Grindeanu este in campanie electorală, doar atât

      Reply
      • antiVrajeāla says:
        October 29, 2023 at 3:29 pm

        aia crezi tu ca doar atat…

        #🦉🦉

        Reply
  2. Cetatean says:
    October 29, 2023 at 12:59 am

    Eu nu stiu cum vedeti voi situatia, dar sa ai sens giratoriu suspendat in mijlocul orasului, ca sa iti poata traversa trenurile prin mijlocul orasului pe doua linii, mi se pare ceva de noaptea mintii in 2023!!!

    In loc sa caute solutii sa bage trenurile sub pamant cum se face in toate orasele de afara cand trenurile se apropie de centrul orasului, sa mascheze cat mai mult prezenta trenurilor.

    Nu ar fi nevoie de mai mult de 10km de tunel !!! Deci automat nu este o avere sa faci lucrul asta.
    Asa nu ar mai arata oribil nici piata 700, traversata prin spate de trenuri

    Reply
    • marcel says:
      October 29, 2023 at 9:02 am

      Trebuie sa-ti permita si terenul. Sub mlastina n-o fi usor sa faci tunel.

      Reply
      • Ovidiu says:
        October 30, 2023 at 8:38 am

        Au facut altii tuneluri pe sub ape, asa ca exista solutii si pentru terenuri mlastinoase.

        Reply
  3. alou says:
    October 29, 2023 at 12:44 pm

    trebuia sa faca estacada pentru tren si era perfect pt toata lumea! acum se kk pe ei desteptii lu grindeanu pentru niste treceri

    Reply
  4. xsulescu says:
    October 29, 2023 at 7:25 pm

    aici are puțină vrăjeala ”mâna stngă a lui Deagnea” păi frate tot ce e 100 m stânga dreapta de linia de cale ferată se numește zona de protecție CFR, și tot ce se construiește în perimetrul ăsta trece și pe la avizare CFR.

    Reply
    • Albedo says:
      October 30, 2023 at 9:47 am

      sigur 100m? nu cumva 10 m intr-o parte si 10 m in cealalta parte?
      Intreb si eu impartial.

      Reply
      • E. U. says:
        October 30, 2023 at 10:37 am

        20 de metri de o parte și de cealaltă spune legea!

        Reply
        • xsulescu says:
          October 30, 2023 at 12:33 pm

          20 de metri stg dreapta este zona de siguranta
          100 m este zona de protectie

          Reply
  5. Cele mai citite știri

    1
    „Managing Talents” revine la Timișoara cu un atelier și oportunități pentru actori
    2
    FOTO. Nu doar abandonul deșeurilor le dă bătăi de cap polițiștilor locali. Tot mai multe resturi sunt incendiate
    3
    Radiațiile UV afectează pielea chiar și în zilele înnorate. Cum vă puteți proteja
    4
    Nicușor Dan a trimis la reexaminare legea privind combaterea extremismului
    5
    VIDEO. Banatul – 55, cu „Tradiții la Români". Un festival excepțional, la o aniversare memorabilă
    6
    Timișoara marchează Ziua Internațională a Persoanelor fără Adăpost prin artă și dialog
    7
    Mozart și Schubert: seară vieneză la Filarmonica Banatul
    8
    Schimbările hormonale la menopauză. Dr. Arina Gui oferă recomandări și soluții pentru sănătatea femeii
    9
    Parteneriat între Primăria Timișoara și CNAIR pentru întregirea inelului IV de trafic
    10
    Ministerul Sănătății a marcat Ziua Europeană a Donării și Transplantului de Organe: „Transplantul înseamnă viață”

    Cele mai noi știri

    Utile

    Lucrări ale SDM în Timișoara, astăzi, 5 decembrie

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 5 decembrie 2025, în Timișoara?

    România

    Nicușor Dan a trimis la reexaminare legea privind combaterea extremismului

    Ştiri din Timiș

    CJ Timiș și Eco Serv blochează predarea activității de tratare a levigatului și solicită oprirea ilegală a unei activități critice pentru protecția mediului

    Ştiri din Timiș

    Primăria Timișoara primește fonduri europene pentru regenerarea urbană a Pieței Mocioni

    România

    Infecțiile cu VSR, în creștere odată cu sezonul rece. Peste 10.000 de internări anual în România, jumătate fiind doar bebeluși

    Cinema

    Weekend plin la Cinema Johnny: filme, spectacole și ateliere de circ pentru toate vârstele

    Ştiri din Timiș

    Colinde și tradiții de sărbători în singurul sat rotund din țară. Charlottenburg găzduiește două evenimente de Crăciun în decembrie

    Ştiri din Timiș

    Situație tensionată la Ghizela: RETIM trebuia să returneze echipamentele de tratare a levigatului, pe fondul unui conflict cu CJT

    Ştiri din Timiș

    Îndrăgitul solist bănățean Petrică Miulescu Irimică, sărbătorit la 50 de ani de carieră muzicală
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici