tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Din mai 2023 s-ar putea circula pe un tronson din Centura de Sud a Timișoarei

Din mai 2023 s-ar putea circula pe un tronson din Centura de Sud a Timișoarei

De Diana Lupulescu
la 14 October 2022 13:55
4 Comentarii

Din mai 2023 s-ar putea circula pe un tronson din Centura de Sud a Timișoarei

14 October 2022 13:55
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, s-a întâlnit vineri dimineața, la Timișoara, cu reprezentanții firmelor Todini Construzioni Generali SpA și Tirrena Scavi SpA, care se ocupă de Centura Sud și descărcarea de pe A1 la Sânandrei. Cele două companii au primit de la Compania Națională de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră (CNAIR) „cartonașe galbene”.
Scris de Diana Lupulescu - Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, s-a întâlnit vineri dimineața, la Timișoara, cu reprezentanții firmelor Todini Construzioni Generali SpA și Tirrena Scavi SpA, care se ocupă de Centura Sud și descărcarea de pe A1 la Sânandrei. Cele două companii au primit de la Compania Națională de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră (CNAIR) „cartonașe galbene”.

Trimite articolul

X

Constructorii respectivi se ocupă de Centura Timișoara Sud, respectiv de descărcarea de pe autostrada A1 la Sânandrei. Ambele șantiere înregistrează întârzieri, astfel că lucrările se află în atenția ministrului încă de la preluarea mandatului la minister.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, s-a întâlnit vineri dimineața, la sediul Prefecturii Timiș, cu reprezentanții firmelor Todini Construzioni Generali SpA și Tirrena Scavi SpA.

Acesta a declarat că ambele firme au primit două certificate negative și e posibil ca lucrurile să nu se oprească aici.

Șoferii ar fi trebuit să poată circula pe centura ocolitoare de sud a Timișoara încă din luna martie a acestui an, potrivit termenului inițial din contract. Termenul a fost amânat pentru decembrie 2022, însă nici acesta nu va fi respectat.

„De dimineață m-am întâlnit cu ei și le-am spus că efectele se vor vedea în perioada următoare. O să vă transmitem termene asumate de aceste companii pentru ducerea la bun sfârșit a acestor două contracte. Le-am cerut termene intermediare. Dacă vorbim despre Centura de Sud ar trebui că în luna mai (n.r. – 2023) să se dea drumul, asta și-au asumat cei de la Tirrena, să se dea drumul de la Moșnița la Remetea, în iunie (n.r. – 2023) de la intersecția Șagului până la Giroc, urmând ca în noiembrie (n.r. – 2023) să fie dată în circulație în întregime, cu celelalte bucăți.

Anul viitor ar trebui să fie gata aceste lucrări, dar vă spun că deși se vede un progres în ultimele săptămâni și doamna director (n.r. – Nicoleta Pordea, directorul DRDP Timișoara) îmi transmite săptămânal raportul cu ce fac cele două companii pe aceste lucrări, se vede o îmbunătățire. Dacă nu vor îmbunătăți ritmul lucrărilor, certificatele negative vor duce la ceea ce nu îmi doresc, rezilierea contractelor. Nu rezilierea este rolul unui ministru, ci contractele să fie duse la bun sfârșit”, a declarat, vineri, la Timișoara, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii.

Acesta a dat ca exemplu rezilierea contractului de către Consiliul Județean Timiș cu firma care a lucrat pe drumul Mașloc-Pișchia, unde din 2016 până acum s-au făcut puține lucruri.

„După ce s-a reziliat contractul nu s-a mai reluat licitația. Am dat acest exemplu pentru că vrând-nevrând o reziliere înseamnă luni pierdute, proceduri legale care împing termenii contractului o perioadă mai lungă de timp. În ultima perioadă există o mobilizare mai bună, dar nu destulă, de aceea le-am cerut azi termene asumate celor două companii, la fel cum am făcut cu podul de la Brăila”, a afirmat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii.

Centura Timișoara Sud este proiectată să lege ieșirea din Timișoara de pe Calea Lugojului cu cea spre Utvin, Sânmihaiu Român, prin Chișoda, Giroc, Moșnița și Ghiroda, prin două benzi. Centura va avea 26 de kilometri. De proiect și execuție se ocupă firma Tirrena Scavi Spa, iar valoarea contractului depășește 60 de milioane de euro.

Lucrările de execuție sunt la aproximativ 57%. Progresul pe șantier din luna septembrie a fost de doar 2%, potrivit DRDP Timișoara.

Luna trecută, conform DRDP Timișoara, lucrările au presupus executarea unui strat de fundație de balast (zona Freidorf), așternerea unui strat de bază (zona Chișoda) și piatră spartă (zona Moșnița Nouă), intervenții la structuri – pasajul de la conexiunea cu DN 59 Timișoara – Șag, dar și alte lucrări la bretelele cu nodul rutier DN 6 Timișoara – Remetea Mare.

În ceea ce privește șantierul drumului de legătură DN 69 – A1, în 26 august, când a fost pe șantier, ministrul Grindeanu spunea că firma care lucrează la această investiție a CNAIR-ului a făcut un progres fizic de aproximativ 15%. Compania s-a angajat ca ritmul de progres lunar să fie undeva la 7%.

Pe aceeași temă:

FOTO. Sorin Grindeanu, în vizită pe șantierul drumului de legătură A1 – Timișoara: „Există o doză de optimism” – Tion

Un nou „cartonaș galben” de la CNAIR pentru firmele care se ocupă de Centura Timișoara Sud și descărcarea de pe A1 la Sânandrei – Tion

Centura Timișoara Sud, evoluție de 2% în luna septembrie – Tion

Girația dintre Drumul Boilor și Centura Timișoara Sud, condiționată de autorități și exproprierile din zonă – Tion

Trimite articolul

X
Taguri:
centura de sud ,
centura sud ,
Sorin Grindeanu
4 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. fotbal1 says:
    October 14, 2022 at 3:05 pm

    Deci doar o portiune, doar posibil in 2023. In loc de reziliere atunci cand trebuia (in 2021 cand s-a vazut ca nu vor termina la primul termen) apoi anul acesta facuta noua licitatie si anul viitor totul totul finalizat. Dar am impresia ca e un contract in beneficiul constructorului si nu al beneficiarului (cu dedicatie)…

    Reply
    • csm says:
      October 14, 2022 at 4:12 pm

      Contractele cu firmele straine nu se reziliaza.
      N-ati inteles nici acum ca banii trebuie sa mearga la straini, nu sa ramana in tara ?

      Reply
      • LasaNeeee says:
        October 14, 2022 at 5:31 pm

        Postaceala ieftina. Sunt bani europeni, iar UMB dovedeste ca poti ca firma romaneasca sa ai acces si la bani, si sa iti faci si treaba. Pe de alta parte, firme de lenesi ca superconstruct sau axo fac treaba de mantuiala doua luni la o groapa de 1 mp.

        Reply
      • WEST says:
        October 15, 2022 at 1:29 am

        alt habauc aur ! BANII SUNT EUROPENI IN ACEASTA SPETA NU POATE CONSTRUI UMBRARESCU TOATA ROMANIA

        Reply
  2. Cele mai citite știri

    1
    Ministerul Sănătății a marcat Ziua Europeană a Donării și Transplantului de Organe: „Transplantul înseamnă viață”
    2
    Timișoara marchează Ziua Internațională a Persoanelor fără Adăpost prin artă și dialog
    3
    Primarul Dominic Fritz, selectat în cadrul unui program Bloomberg dedicat primarilor europeni
    4
    Casierie închisă, restricții la taxe și urbanism. Program modificat la final de an la Primăria Dumbrăvița
    5
    FOTO. Nu doar abandonul deșeurilor le dă bătăi de cap polițiștilor locali. Tot mai multe resturi sunt incendiate
    6
    „Managing Talents” revine la Timișoara cu un atelier și oportunități pentru actori
    7
    VIDEO. Banatul – 55, cu „Tradiții la Români". Un festival excepțional, la o aniversare memorabilă
    8
    Parteneriat între Primăria Timișoara și CNAIR pentru întregirea inelului IV de trafic
    9
    Mozart și Schubert: seară vieneză la Filarmonica Banatul
    10
    Spitalul Clinic Municipal de Urgență Timișoara oferă analize de laborator gratuite

    Cele mai noi știri

    Ştiri din Timiș

    Casierie închisă, restricții la taxe și urbanism. Program modificat la final de an la Primăria Dumbrăvița

    Capitală Culturală

    Tradiția continuă. Concertul de Crăciun 2025 al comunității italiene, în decorul Bisericii Millennium

    Ştiri din Timiș

    Toleranță zero la articole pirotehnice. Poliția Locală Moșnița Nouă anunță amenzi mari și pedepse cu închisoarea

    Ştiri din Timiș

    Fântâni arteziene, piațetă nouă și mai mult spațiu verde. Sânnicolau Mare își modernizează centrul cu o investiție majoră

    Eveniment

    Bărbat reținut după ce și-a bătut concubina și i-a blocat ieșirea din casă

    Ştiri din Timiș

    Salt spre viitor: UVT primește fonduri strategice și demarează un proiect energetic de referință în Dumbrăvița

    Utile

    Lucrări ale SDM în Timișoara, astăzi, 6 decembrie

    România

    Sfântul Nicolae: tradiții și obiceiuri păstrate cu sfințenie în gospodăriile românilor

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 6 decembrie 2025, în Timișoara?

    Ştiri din Timiș

    Învață DiscoFox înainte de Revelion și sprijină animalele aflate în dificultate la FABER
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici