Problemele șoferilor de troleibuz sunt mai vechi, au fost luate și unele măsuri, dar nu la un nivel mulțumitor pentru angajați. În privința toaletelor, există una singură care are apă curentă, la Barițiu, pe care o pot folosi șoferii de pe liniile 11, 14, 18, M11 și M14.
Tot aici, în construcția amenajată în locul fostului dispecerat, s-ar presupune că șoferii pot lua și pauza de masă, însă – cel puțin momentan – lipsesc condițiile necesare. Astfel, șoferii apucă să mănânce doar în pauzele scurte, de câteva minute, de la capăt de traseu, atunci când nu au întârzieri din cauza traficului.
În rest, mai sunt doar toalete ecologice, amplasate în mai multe locații din oraș. Acestea, însă, sunt folosite inclusiv de oamenii străzii, iar oricum condițiile nu sunt cele mai bune. Șoferii s-au trezit de multe ori și fără hârtie igienică.
Sesizările unui angajat
Pe 17 septembrie, un angajat s-a plâns de condițiile de pe linia 17. La acel moment, fostul sediu al STPT de pe Take Ionescu nu mai putea fi folosit, astfel că de-a lungul întregii linii nu exista nicio toaletă cu apă curentă, doar una ecologică la capătul de la Institutul Agronomic.
„În momentul actual, șoferii merg la toaleta publică de la Institutul Agronomic și acest lucru ne pune în pericol sănătatea. Pe lângă faptul că sunt mizerabile, nu există apă curentă, săpun, hârtie, condiții de care beneficiați la sediul de pe Dâmbovița.
Noi nu ne considerăm persoane de mâna a III-a și dorim condiții decente la toaletă precum dvs. Imaginați-vă că cu aceleași mâini conducem, mergem la toaletă mâncăm, bem și iar același ciclu timp de 8, 10, 11 ore”, scria, printre altele în sesizare.
În octombrie, la stația de la Baader a fost instalată o toaletă ecologică. Pe 25 noiembrie, totuși, pentru că nu a primit niciun răspuns în scris și pentru că, în lipsa apei curente, a considerat că măsura luată nu este suficientă, șoferul a revenit cu o nouă adresă. De-a lungul acesteia, ce-i drept, angajatul STPT a folosit și un limbaj mai dur. Printre altele, l-a numit pe „nulitate” pe directorul cu „salariul ăla nesimțit și confidențial pe care îl primiți fără să îl meritați”.

A primit până la urmă răspuns
La momentul când șoferul ne-a prezentat situația, încă nu primise răspuns în scris din partea societății. Tion a adresat întrebări conducerii STPT în data de 5 decembrie. O zi mai târziu, a primit răspuns în scris la cea de-a doua sa sesizare și șoferul. Pe de o parte, i se transmitea că a folosit un limbaj necorespunzător.
„Vă reamintim că orice sesizare sau solicitarea adresată conducerii trebuie formulată într-un mod respectuos, conform normelor de conduită profesională stabilite prin regulamentul intern. Utilizarea unui limbaj injurios sau ofensator este inacceptabilă și reprezintă o încălcare gravă a acestor norme. (…) Continuarea utilizării unui ton neadecvat poate atrage măsuri disciplinare, în conformitate cu regulamentul intern”, se arată în răspunsul primit pe 6 decembrie.
Pe de altă parte, i se vorbea despre modernizarea facilităților.
„Situația toaletelor se află în atenția noastră. Recent a fost amenajată toaleta din stația Gh. Barițiu, iar în planurile noastre se află și modernizarea altor facilități. În ceea ce privește consumabilele, cum ar fi hârtia igienică, vă rugăm să rețineți că gestionarea și monitorizarea consumului per utilizator nu sunt fezabile în acest moment, însă analizăm soluții pentru optimizarea acestor resurse”, se mai arăta în același răspuns.

Explicațiile conducerii
Solicitarea Tion din data de 5 decembrie a primit răspuns din partea societății pe 17 decembrie. În primul rând, ni se explică faptul că pe raza municipiului sunt amplasate 20 de toalete publice ecologice, destinate personalului de bord, că la staţia Gheorghe Bariţiu există o toaletă dotată cu apă curentă, iar fostul sediu de pe Take Ionescu nu mai aparține societății, ci primăriei.
„Crearea unor grupuri sanitare corespunzătoare presupune existenţa unui teren proprietate a STPT în locaţiile de interes şi racordarea acestora la utilități, aspecte care, în momentul de faţă, sunt dificil de soluţionat
Toaletele sunt dotate periodic cu hârtie igienică, iar alimentarea acestora este gestionată prin personal dedicat. Cu toate acestea, pot apărea situaţii punctuale de epuizare a stocurilor. Vom intensifica verificările pentru a preveni astfel de situaţii pe viitor.
În plus, pentru a rezolva temporar situația lipsei de apă la toaletele destinate personalului de bord, societatea a propus ca, începând din luna ianuarie, să fie distribuite către toți conducătorii de bord alocații pe traseele urbane și metropolitane șervețele umede dezinfectante”, au transmis reprezentanții STPT pentru Tion.
În plus, ar fi „în discuție” și reamenajarea completă a spațiului de la Bariuțiu astfel încât să poată fi luată și masa acolo, dar „implementarea depinde de alocările financiare viitoare”.
Cât despre sesizările șoferului, pentru prima ar fi fost dat un răspuns verbal, prin intermediul șefului Departamentului Transport Troleibuze, iar pentru cea de-a doua a existat răspunsul în scris menționat și mai sus.
Trimite articolul
X“Revolutia Bunei Guvernari”🤪
adica amenintari la adresa angajatilor, bataie de joc, si se mira ca nu gasesc fraieri care sa hamaleasca pentru directori useristi care-si maresc salariile dupa bunul plac apoi se vaita ca nu au bani si nu le da “de la centru” sa-si bata ei joc cum au facut cu coldtermul ori cu capitala culturala, autostrazi pentru albinute, toalete inteligente la 90 mii oiro si alte “regenerari”🤪 urbane.
OK, dar nu e vorba doar despre conducătorii de troleibuze, e vorba și de șoferii (de autobuze) și de vatmani (de pe tramvaie). Necesitățile fiziologice sunt esențiale, există o mare empatie a călătorilor față de acești oameni. Eu vreau doar o lămurire: cum de s-a înrăutățit situația, tocmai acum?! Ce soluții existau înainte de ’89, prin 2000, prin 2010, 2023?! Că să pot să-mi formez o părere pertinentă.
Am lucrat la ei pana in 2016. Pe atunci era R.A.T.T. si dumnezeul lor era Goia. Problema toaletelor e atat de veche incat se poate considera parte din istorie. Sapun in Dambovita era un sapun de rufe, dar decat nimic, mergea si asa. Toti din conducere sunt o apa si-un pamant. Mulg vaca bugetara si fraierimea munceste. Mai vor si respect. Astia merita batuti cu pietre.
La fel e si pentru taximetristi. Merg la toaletă pe unde pot. Am vazut un taximetrist care a făcut pișu pe trotuar la un stâlp.
Soluții a la STPT, super, brava. 2025
Ca intarzie tramvaiele si autobuzele si nu vin conform planului, nu se zice?
Ca sunt murdare nu se zice? Ca se baga in traffic si nu dau prioritate in giratoriu din buziasului nu se zice?
La munca nu la intins mana!
de parca la alte institutii ar fi alte conditii…sunt institutii unde nu sunt luate concediile cu anii, angajati care au zile de concediu inca din 2023 si nu sunt lasati sa isi ia concediile de odihna ca nu vrea sefu…concediu la care au dreptul LEGAL cica…dar unii conducatori de prin instituii se cred vatafi pe tarlale. II indemn pe domnii de la OJOFM sa faca niste verificari, daca le sunt respectate drepturile si angajatilor din institutiile publice, ca intra in atributiile lor
-
si tu “domnii de la OJOFM” crezi ca nu sunt aceiasi k k nari de-ai statului roman?
Aceleasi ca pentru profesori, care in pauze sunt nevoiti sa vorbeasca cu parinti, elevi, etc, iar in timpul orei este strict interzis sa iasa din clasa.
Revolutia bunei guvernari a la USR implementata si la STPT
Rusia e de vina
Travaiele ,autobuzele etc vin cu intarziere din cauza graficelor cu timpul dintrun capat in altul care e facut din traficul din anii 2000, care nu mai au nici o treaba cu ce se intqmpla 8n ziua de azi, deci tot conducerea si primaria le place mocirla asta, arata bine pe hartie dar toate vin intarziate si calatori stau in frig ,ploaie etc rusine astia trebuie la puscarie urgent…
Au program de sase ore.. vor pauza de o ora?
Multe mure la moderatorii :))))