Podul de Fier este o construcție emblematică a Lugojului, destinată să unifice, conform unor vechi tradiții, partea germană cu partea română a orașului.
Spre finalul lunii iunie, lucrările la Podul de Fier din Lugoj au fost reluate, după o perioadă de stagnare. Însă deocamdată nu se mai lucrează.
„Avem un singur proiect afectat din Programul Anghel Saligny. E vorba despre Podul de Fier, care face legătura dintre Lugojul german și Lugojul român. Este o situație foarte delicată deoarece constructorul are depuse două situații de lucrări la Ministerul Dezvoltării și nu a primit niciun ban. În momentul acesta sunt stopate lucrările. Nu am luat decizia să întrerupem traficul în totalitate, pentru că, dacă întrerupeam traficul, aveam o problemă foarte delicată, întrucât Lugojul fiind traversat de râul Timiș pe mijlocul orașului, îi dă un statut și un aer aparte.
Dar, în același timp, legăturile de trafic sunt două poduri, podul de beton care preia tot traficul greu, iar podul de fier, care este și limitat, având și o vechime din 1902. Aceste două poduri preiau traficul dintre cele două părți ale municipiului Lugoj, iar în momentul în care ar fi închis acest pod de fier, gândiți-vă ce era pe partea cealaltă”, a declarat primarul Călin Dobra.
Edilul Lugojului a mai afirmat că orașul are o problemă și cu mașinile de mare tonaj care îl tranzitează.
„Noi avem o problemă și cu traficul greu și acum lucrăm la un regulament. Vrem să interzicem tot ce este peste 3,5 tone pentru că sunt străduțe mici, avem deja probleme și reclamații. În zona centrală interzicem în totalitate, iar în rest, în momentul în care intri în oraș, îți iei autorizație pentru vehiculele ce depășesc 3,5 tone. Modernizăm zona pietonală. S-a făcut centrul pietonal Mocioni în zona centrală, s-a refăcut prin fonduri proprii, iar acum pe un proiect cu fonduri europene, pe regenerare urbană, am introdus cealaltă parte a zonei pietonale care merge spre gară și sper să obținem finanțarea pentru a fi modernizată”, a spus Călin Dobra, primarul municipiului Lugoj.
Acesta a mai precizat că, în urma unui control al Curții de Conturi, a luat decizia de a sista unele proiecte din PNRR – Planul Național de Redresare și Reziliență, considerate păguboase de administrația sa.
„Având posibilitatea să mergem pe fonduri structurale, unde cofinanțarea este de 2% și exprimă realitatea unui preț mai corect în teren, nu 450 de euro pe metrul pătrat, am stopat aceste proiecte și le-am depus pe ADR Vest. Este vorba despre reabilitarea unei grădinițe, modernizarea Liceului Coriolan Brediceanu și regenerarea urbană despre care vorbeam.
Am câștigat un proiect de aproximativ 11 milioane de euro, care presupune modernizarea și schimbarea falezelor de pe malul Timișului, pietonal, iluminat, spațiu verde, parcări. În paralel, lucrăm cu Aquatim să introducem rețea nouă de apă și canalizare dacă tot se sparge. Anul viitor va fi un șantier mare în Lugoj pe multe direcții și cred că în 2027-2028 se vor finaliza aceste proiecte”, a mai declarat primarul Lugojului, Călin Dobra.
Trimite articolul
Xbravo voua, 30 de ani nu ati putut construi un pod nou care sa degreveze centrul! numai pentru trafic usor podul vechi mai rezista 100 de ani!