Societatea Metropolitană de Transport Timișoara (SMTT) transmite că în baza obligației legale de a actualiza tarifele cu cel puțin rata inflației (conform OUG nr. 156/2024), a creșterii costurilor operaționale reflectate de un indice de inflație de 1,3249 (echivalentul unei creșteri de până la 32%), respectiv a solicitării STPT, aprobată de Consiliul de Administrație prin decizia nr. 65/18.07.2025, a hotărât ajustarea tarifelor cu 25%.
Pe scurt, din 1 august, tarifele pentru transportul public local vor fi mărite cu 25%. Asta înseamnă că începând cu acea dată oamenii vor scoate din buzunar 5 lei pentru un bilet cu transportul în comun, spre deosebire de 4 lei, cât costă în prezent. Noile tarife se aplică în toată aria teritorială de competență a SMTT.
Aceasta reprezintă prima actualizare de tarife din ultimii aprox. trei ani. Vă reamintim, în 1 ianuarie 2022, biletele STPT au ajuns să coste 4 lei de la 2,5 lei. Tot atunci s-au eliminat abonamentele de șapte zile și abonamentele de 2 linii din cauza numărului redus de solicitări.
Noile tarife aplicate în Timișoara și zona metropolitană
- Bilet călătorie 60 min – 5 RON
- Legitimații de o zi – 18 RON
- Abonament 1 linie 30 zile – 120 RON
- Abonament 1 linie expres 30 zile – 140 RON
- Abonament general 30 zile – 160 RON
- Abonament general anual – 1320 RON
- Abonament general agenți economici nominal 30 zile – 240 RON
- Abonament general agenți economici nominal 30 zile >30 buc – 160 RON
- Abonament general agenți economici nenominal 30 zile – 300 RON
Trimite articolul
XFelicitări! Ați aplicat cota mărită de TVA, doar ca a crescut cu 2 procente nu cu 25. Țineți-va bine ca toți vor face la fel. În România de fiecare data când se modifica vreo taxa toți umfla prețul ca atunci ii momentul.
-
Ramai la sapă Ioane daca confunzi TVA cu inflatia. Cele doua cumulate vor genera costuri mult mai mari in tot ce va urma
Întrebare strict pentru cei care au competența să răspundă: dacă merg mâine la un chioșc RATT și doresc să fac prelungire de abonament începând din x august, cât plătesc?! Tariful de acum sau pe cel majorat?
-
De ce nu mergi maine sa faci prelungire la abonament pentru la anul?! Oricum RATT din memoria ta nu mai există din 2017! Esti ‘putin’ defazată, asa că ramâi in ‘zona ta de confort’
Superb ca noua ne creste patronu salaru cu rata infalatiei in fiecare luna. Multumim frumos. Si la mai multe.
tva creste cu doua procente si nu cu 25 la suta dar conditiile din mijloacele de transport in comun sunt precare.Nu functioneaxa aerul conditionat cand interior este mai cald ca afara…
Oare la calitatea șoferilor și vatmanilor când vor umbla?Multi dintre ei sunt aroganți,întârzie de le prima ora,trag de timp in trafic,vorbesc fara capăt la telefoane,si multe altele.Domnilor care majorați preturile,și amarul acela de 4 lei este mult prea mult pentru ce oferiți cetățenilor!!!Mi-e rușine că sunt timișorean…
Ca să nu mai meargă lumea cu ratt.
guvernul are obligatia legala sa indexeze anual pensia cu rata inflatiei si refuza sa o faca. de ce ar respecta legea societatea falimentara de plimbat gratuit pensionarii si elevii?
ca la cfr, daca nu ai clienti, maresti preturile, atunci sigur o sa creasca incasarile.
In principiu , pretul de acum , cum mi-am facut si eu asigurare la masina pe pretul vechi 😛
Bursele studenților cu ce rată a inflației sunt indexate?
Pret crescut pt servicii proaste, frecventa mult prea mica, nerespectarea programului, lipsa unei aplicatii care sa corespunda cu realitatea, timpul lung de deplasare … si mai doriti ca cei cu masini sa le foloseasca. Prea multe categori cu gratuitati, iar primaria de ce nu asigura subventii pt a impiedica aceste scumpiri? Bani de tot felul de targuri, parade, zile de tot felul cu artificii in fiecare zi de sarbatoare se pare ca au. De ce nu circula cei din CA si conducere cu transprotul in comun o saptamana pe luna, poate atunci vor avea idei de imbunatatire. In prezent durata spital judetean – badea cartan : 10-15 min cu masina, cel putin 40 de min cu transportul in comun, daca nu sar turele , 45 de minute pe jos! E destul de clar ca ratt-ul ar fi ultima varianta …
-
bravo, toti cei care detesta masinile sa citeasca ce ai scris tu aici, sa priceapa de ce continuam sa le folosim…
-
De l judetean ii un firobuz autobuz, cobori la olimpia si iei 8 sau 6, acum circula si 2 pe acolo si nu faci mai mult de 20 min
-
Sunt ineficiente fiindcă circula mulți fără bilete.Dar și pt ca pe o linie vin toate vehiculele o data apoi stai jumate de ora pana vine altul.
Incompetenți!!!
În Constanța, prețul la transportul public e de 3 lei pe călătorie.
Și circulă foarte bine, față de al nostru. Pe linia lu 14 se așteaptă și 30 de minute în stație. Prefer pe jos să merg.
Da și condiții jalnice de transport mai ales pe tramvaiele vechi care încă mai circulă dar și pe autobuzele vechi care mai circulă. Cred că mulți or prefera să meargă cu mașina personală sau vor circula fără bilet vor avea scandal între ei și controlori ar fi vai și amar cu transportul public în Timișoara. Mult mai bun transportul public la Arad și chiar și mai ieftin
-
Fain.ca salariile stsu in stand by.
Fain.ca salariile stsu in stand by.
Pe linia 7 tramvai , mai mult de 1 leu nu se justifică prețul .
Și dacă mi-au rămas bilete cu 4 lei,le arunc?
Si promovam transportul in comun cu scumpiri, fain! Pot sa scumpeasca insa ei nu isi dau seama ca puterea de cumparare scade si vor sta cu marfa in depozite.
Daca avem bilete cumparare la pret de 4 ron mai putem calatorii cu ele dupa 1 august?