Primăria Timișoara demarează, săptămâna viitoare, amenajarea benzilor speciale de preselecție pentru mijloacele de transport în comun, în mai multe intersecții de pe bulevardul Take Ionescu.
Lucrările presupun și alte intervenții, precum mutarea unor treceri de pietoni și desființarea a 50 de locuri de parcare.
„Avem multe zone în oraș unde autobuzele se blochează în trafic, împart aceleași benzi cu mașinile și reușesc cu greu să treacă de unele intersecții – uneori abia după două – trei reprize de roșu la semafor. Începem pe bulevardul Take Ionescu aceste amenajări care vor permite autobuzelor să ocolească mașinile din coloană și să poată pleca din fața semaforului cu câteva secunde înainte, reducând semnificativ timpul de așteptare. Este încă un pas spre un transport public mai rapid și mai previzibil, fără să afectăm circulația generală, care va rămâne pe două benzi pe sens”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.
Ce și unde se face
Prin aceste intervenții, primăria vrea să reducă blocajele pentru autobuzele și troleibuzele cu care circulă zilnic aproximativ 14.000 de pasageri. Schimbările anunțate sunt:
- Benzi de preselecție și semaforizare cu prioritate în intersecțiile Bulevardul Take Ionescu – Piața I.I.C. Brătianu, Bulevardul Take Ionescu – A. Popovici, Bulevardul Take Ionescu – D. Gusti și Bulevardul Take Ionescu – Piața Badea Cârțan:
- Mutarea trecerilor de pietoni de la intersecțiile cu str. Popovici și cu str. Gusti;
- Desființarea a 50 de locuri de parcare: 32 pe latura nordică, între str. Popovici și Punctele Cardinale; 16 pe latura nordică, între str. Filipescu și str. Popovici; și 2 pe latura sudică, pentru mutarea trecerii de pietoni.
„În prima etapă, începând de săptămâna viitoare, echipele Societății Drumuri Municipale (SDM) vor reloca trecerile de pietoni și semaforizarea la intersecțiile cu Strada Aurel Popovici și Strada Dimitrie Gusti, pentru a pune în aplicare aceste măsuri”, precizează reprezentanții primăriei.
Trimite articolul
XCu CONSULTAREA cui dintre cetățeni??
Pariu că NU VA ADUCE mai nimic?? Decit DERANJ și rezultate ZERO.
Parvenitul asta politic de Fritz are PRIORITĂȚI complet anapoda. Un HABARNIST dovedit in ADMINISTRATIE,cu experiență de arhivar si carator de poșete la alti politruci pensionari expirați de prin Germania
-
Timisoara l-a reales🤣🤣
OMG, un autobuz la 25 de minute si biciclistii care conduc orasul rezerva o banda pentru ele.
Mai bine ati implementa un sistem – probabil primul din ROmania – cu corelarea semafoarelor cu pozitia transmisa de fiecare mijloc de transport. In acest fel poate fi creata o cale libera pentru toate mijloacele de transport, nu mai trebuie crearea de un cosmar pentru cei care totusi circula cu masina macar pentru motivul ca s-au mutat in satele metropolitane.
Sistemul inteligent de semafoare din Timisoara este total lipsit de inteligenta, semafoarele au aceeasi temporizare indiferent de trafic, daca este ziua sau noaptea. S-a incercat un sistem total anacronic cu emitatoare montate in mtc (se vad antene ca de wi-fi la semafoarele din intersectii) dar nu a functionat niciodata cu toate ca a costat milioane de euro. Si bucla inductiva pentru detectia traficului este un sistem din anii 80-90, nu camere CCTV ca in mileniul 3. Hulitul Rosign – sau cum se numea firma care avea contracte pe vremea lui Ciuhandu – avea cateva intersectii in care daca o camera vedea ca nu mai este trafic schimba semaforul pe rosu mai repede pentru ca celelalte directii sa nu astepte aiurea.
Se poate face o licitatie pentru ca o firma sa foloseasca – dupa cum am spus – sistemul de gestionare a mtc-urilor cu comanda semafoarelor din dispecerat. Se rezolva simplu o problema.
-
E chiar atât de greu sa legi un AI la niste camere și întrerupătoare de LED-uri?
Se pare că da…
Doamne ajută!
Si face alta parcare in zonă?
-
La ISHO, in jur de 295 lei/ luna. Sau tu vrei gratis? Cand iti iei masina, banuiesc ca te gandesti si ca ai un loc de parcare.
-
E chiar decent.
-
-
Se cumpără autobuze boss
O cretinatate maxima maxima,singura zona unde intradevar se “gatuia” autobuzele era la intersectia Take cu Badeer ca veneau de pe banda 1 sau 2 si trebuiau sa vireze la stanga pe badeer si sa cedeze masiniilor,in rest chiar nu era nevoie doamne ferestene de prosti.
-
Clar,Jan,corect. Habar nu au ce fac si de ce,doar sa para ca fac ceva util. De fapt se cheltuie bani aiurea. Deranj si trafic afectat. In loc sa lasi sa iasa usor din oras masinile catre aeroport,centura,Lugoj etc, poluezi mai mult. In cartan se sta mult mai mult la semafoare, 100% e poluare mai mare ca inainte. Distrugi planeta,dar 1 tramvai la 30 de minute merge liber. Asta da realizare. Sa o treceti si in cv,pardon,deja e trecuta…imbunatatirea si reducerea timpului de transport,eliminarea poluarii, efecte fara echivoc..d’astea. Aberant…fara nici 1 minut castigat. Chiar degeaba