Potrivit celor transmise de sindicate, este vizată anularea articolelor ce prevăd creșterea normei didactice de predare și majorarea numărului de elevi în clasă.
„În acest sens, am hotărât constituirea, din reprezentanți ai federațiilor noastre, a unui comitet de inițiativă legislativă pentru a declanșa procedura de strângere a 100.000 de semnături de la cetățeni cu drept de vot din cel puțin un sfert din județele țării, pentru susținerea unui proiect de lege privind unele măsuri în domeniul învățământului, prin care să se înlăture măsurile dispuse arbitrar, fără un studiu de impact, prin Legea nr. 141/2025 și care aruncă sistemul educațional în criză”, au spus reprezentanții acestora.
Proiectul va propune:
- abrogarea prevederilor privind majorarea efectivelor de elevi, preșcolari și antepreșcolari
- eliminarea creșterii normei didactice de predare
- revenirea la nivelul anterior al tarifului pentru plata cu ora, aplicat timp de 28 de ani
- anularea modificărilor privind degrevările personalului didactic de conducere, îndrumare și control
- creșterea primei de instalare neimpozabile la trei salarii de bază pentru cadrele didactice repartizate în unități din mediul rural, defavorizate sau izolate, începând cu anul școlar 2026-2027
„Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, Federația Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” și Federația Națională Sindicală «Alma Mater» fac apel la întreaga societate civilă, la părinți și elevii majori, la studenți pentru a ne sprijini în strângerea a minimum 100.000 de semnături necesare pentru promovarea în Parlament a inițiativei noastre legislative”, au mai precizat aceștia.
Reprezentanții federațiilor precizează că, după obținerea avizului Consiliului Legislativ și publicarea în Monitorul Oficial, va exista un termen de maximum șase luni pentru colectarea semnăturilor necesare depunerii proiectului în Parlament.
„Prin promovarea acestui proiect de inițiativă legislativă, F.S.L.I., F.S.E. „SPIRU HARET” și F.N.S. «Alma Mater» lansează «o provocare» întregii clase politice din România care, în mod demagogic, declară că învățământul românesc este o „prioritate națională”, dar, în realitate, an de an, școala românească și salariații săi au fost tratați ca „cenușăreasa” sistemului bugetar și primii sacrificați ori de câte ori s-au dispus măsuri de reducere a deficitului bugetar.
Este momentul ca întreaga clasă politică să înțeleagă că nu se mai poate face învățământ european cu costuri dâmbovițene și că ieșirea României din criză nu se poate realiza prin sacrificarea personalului din învățământ și bulversarea întregului sistem educațional”, au mai transmis sindicatele.
Trimite articolul
Xdap, una dintre variantele la care ma gandisem cand a aparut in presa informatia cu cat se aloca in Romania pentru cercetare era ca sinistrul invatamantului(si cercetarii) e “pe faras”. ei bine, se pare ca asta era varianta corecta dupa ce a anuntat ca nu vor fi bani de salarii in invatamant.
sa-i uram drum bun! (mai bun decat al lui Anaf-stasi-u care cumva tot nu se da dus desi ne-a informat ND ca “e o problema mare”. probabil problema era ca a “transpirat” informatia cu mita de supravietuire, nu caracterul lipsa al individului)
Nu mai vor sa fie olimpici. Singurul olimpic da fie weekeND. Restul la școala vieții.
-
Scoala vietii pe care o cunoasteti voi prea bine
Se pare ca unii s-au obișnuit să lucreze doar 4 ore pe zi și doar 9 luni pe an, iar în ultimii 35 de ani au livrat un procent imens de analfabeti functionali. Mai lăsați pretențiile ȘI LIVRAȚI CALITATE ! Gradul IMENS de analfabetism funcțional din România se datorează exclusiv actualului format de așa-zis învățământ ! Dacă nu vă convine, MERGEȚI ÎN PRIVAT !!!
Problema e ca profesorii vor sa atragă semnături de la cetățeni cu drept de vot doar pentru a nu avea ei așa mult de lucru.Sa se strângă semnături la general,ca mai toți cetățenii țării sunt nemulțumiți de măsurile luate.
Specimenul care filmeaza nu putea pune un lighean sau altceva sa minimalizeze distrugerile provocate de infiltrarea apei? Cu astfel de dedcreierati printre noi, ce sa ne mai miram unde suntem ca societate.