Un şofer român îşi păstrează maşina, în medie, vreme de 14 ani. Lucru de neconceput în alte state europene. Veniturile românilor cresc, iar creditele sunt din ce în ce mai la îndemână. Şi totuşi, vânzările de autoturisme scad. Specialiştii spun că motivele sunt migraţia puternică şi reducerea populaţiei active. Doi factori negativi care anulează creşterea nivelului de trai.
Din cele patru milioane de autoturisme înmatriculate în România, jumătate sunt mai vechi de 10 ani. Iar alte 750.000 au peste 20 de ani. Aceştia, spun specialiştii, trebuie încurajaţi să îşi cumpere maşini noi.
Chiar şi aşa, creşterea estimată pentru anul acesta este de două ori şi jumătate mai mică faţă de anul trecut. Însă în 2006, creşterea a fost susţinută de avansul economic general, de aprecierea leului, precum şi de programul de acordare a primei de casare sau de promoţii.
Trimite articolul
XNu e chiar atit de rau pe cit pare. Si pentru productia unei masini noi, “mai putin poluante”, se consuma enorm de multe resurse si energie, deci se polueaza foarte mult. Daca nu am schimba tot ce avem la trei ani, cum face lumea “trendy”, am trai intr-o lume mai sanatoasa. Cum i se urca unuia parvenirea la cap, cum nu-i poate sta curul in masina mai veche de trei ani, ci ii trebuie una tot mai scumpa, cu tot mai multe optiuni, ca doar e un om special. La fel si cu televizoarele, telefoanele etc.
Romanii nu cumpara masini noi pt ca sunt saraci. Iar cu daciile vechi de 10-20 de ani circula pt ca nu au bani sa plateasca taxele idiotilor de la guvernare