tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
România
Firmele care folosesc publicitate înşelătoare vor fi închise de ANPC

Firmele care folosesc publicitate înşelătoare vor fi închise de ANPC

la 14 February 2008 07:47
14 February 2008 07:47
Consumatorii vor fi mai apăraţi de firmele care practică publicitatea înşelătoare. Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi CNA au decis să ia masuri drastice împotriva reclamelor false şi agresive, mergând până la închiderea societăţilor care încalcă legislaţia în domeniu.
Scris de IM:ONLINE - Consumatorii vor fi mai apăraţi de firmele care practică publicitatea înşelătoare. Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi CNA au decis să ia masuri drastice împotriva reclamelor false şi agresive, mergând până la închiderea societăţilor care încalcă legislaţia în domeniu.

Trimite articolul

X

Consiliul National al Audiovizualului (CNA) si ANPC au semnat, ieri, un protocol de colaborare, care prevede schimbul reciproc de informatii legate de identificarea unor practici comerciale incorecte din domeniul audiovizualului. “Încercam, prin acest protocol, sa aparam consumatorul fata de publicitatea înselatoare si agresiva. Fara colaborarea cu CNA, aceasta protectie a consumatorului ar ramâne doar niste cuvinte pe hârtie”, a precizat Dan Vlaicu, presedintele ANPC.

“Monitorizarea difuzarii publicitatii este o activitate permanenta a CNA. Astfel, numai în 2007 au fost emise 54 de decizii în ceea ce priveste publicitatea incorecta. Au fost sanctionate agentiile de turism care promovau reclame pentru bilete de avion pana la Londra la pretul de un euro, insa consumatorul constata ca trebuie sa plateasca peste 130 de euro pentru biletul care include toate taxele de aeroport. Legea prevede ca pretul comunicat consumatorului trebuie sa fie pretul final al produsului”, a declarat Dan Vlaicu, presedintele ANPC.

Acesta a precizat ca pretul comunicat consumatorului in reclame a fost denaturat in numeroase spoturi publicitare pentru automobile, unde valoarea afisata pe ecran nu includea TVA, diferenta dintre pretul afisat si cel de cumparare fiind chiar si de cateva mii de euro. “Creditele bancare reprezinta, de asemenea, o problema. Reclamele promoveaza cea mai mica dobanda, de 5 sau 6 procente, insa aici nu este inclusa Dobanda Anuala Efectiva, DAE, care ajunge la 17%. De asemenea, numeroase produse sunt prezentate ca avand proprietati curative, cand, de fapt, nu au nici un fel de atestare medicala in acest sens”, a precizat Rasvan Popescu, presedintele CNA.
Reclamele, trecute prin filtru
Dan Vlaicu a mai precizat ca noutatea pe care acest protocol o aduce consta în faptul ca ANPC poate dispune suspendarea activitatii unui furnizor economic care persista în practicile publicitare incorecte, chiar si dupa sanctionarea venita din partea CNA. Acordul între cele doua institutii a fost încheiat în scopul aplicarii prevederilor articolului 13, alineatul 1, litera c din Legea 363/2007 privind combaterea practicilor comerciale incorecte audiovizuale. Colaborarea dintre cele doua institutii prevede ca membrii Consiliului sa analizeze, în sedinta publica, posibilele practici comerciale incorecte în ceea ce priveste publicitatea si teleshoppingul în audiovizual.

Protocolul CNA-ANPC va fi valabil pe durata unui an, putând fi prelungit automat pe perioade succesive de câte un an. De asemenea, Rasvan Popescu a sugerat necesitatea existentei unui organism de autoreglementare care sa judece conformitatea publicitatii cu regulile, înainte ca aceasta sa ajunga la consumator, International Advertising Association (IAA) si Consiliul Român pentru Publicitate (RAC) putând colabora în acest sens. Potrivit Legii 363/2007, ANPC va putea sanctiona extrem de dur comerciantii care influenteaza consumatorii sa ia decizia de a cumpara un produs, decizie pe care daca ar fi fost în cunostinta de cauza nu ar fi luat-o si, prin urmare, sa afecteze interesele comerciale ale acestora.
Practici incorecte
Printre practicile incorecte, se numara publicitatea-capcana (practica de a convinge consumatorul sa cumpere de la o anumita societate facând publicitate unui produs la un pret foarte scazut, pentru care nu exista un stoc corespunzator) si falsele oferte “gratuite” (crearea unei impresii false asupra unor oferte prin descrierea produselor ca fiind “gratuite”, “bonus”, “fara taxe”, în cazul în care consumatorul trebuie sa plateasca orice alta suma în afara de costurile pe care le implica ridicarea sau plata livrarii articolului). Alte practici incorecte sunt sistemele piramidale (câstigul provine în special din introducerea altor consumatori în sistem decât din vânzarea sau consumul produselor).

Sursa: Gardianul

Trimite articolul

X
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    Cinci ani de când Fritz a devenit primarul Timișoarei. „Am pus câteva riduri și, din păcate, și kilograme”
    2
    Scandal pe tema majorării tarifelor pentru colectarea deșeurilor din Timișoara după închiderea deponeului de la Ghizela
    3
    Horoscop săptămâna 27 octombrie - 2 noiembrie
    4
    FOTO. Cum se vede Crăciunul în Cartea Recordurilor
    5
    Sute de timișoreni privați de acces în propriile curți. Poliția Locală intervine zilnic
    6
    „Pelicule de familie”, proiecție specială la Timișoara, în prezența regizorului Dan Curean
    7
    Nou regulament pentru comerțul stradal din Timișoara
    8
    Comedie horror cu Florin Piersic Jr. și George Constantinescu, la Timișoara
    9
    Muzici noi la Filarmonica Banatul: beats, ritm, Dj K-Lu, concert educativ
    10
    Oprit de polițiștii din Sânandrei, un bărbat a fost amendat pentru că transporta ilegal lemne

    Cele mai noi știri

    Cinema

    Filmul săptămânii: „Father Mother Sister Brother”, trei povești despre legăturile fragile dintre părinți și copii

    Mapamond

    Caz misterios în Liechtenstein de Crăciun: patru membri ai aceleiași familii, găsiți morți

    România

    Noapte de alertă la Dunăre: avioane F-16, trimise să monitorizeze granița cu Ucraina

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 26 decembrie 2025, în Timișoara?

    Mapamond

    Papa Leon: „Povestea Crăciunului ne amintește datoria de a-i ajuta pe săraci și pe străini"

    România

    Nicușor Dan, mesaj de Crăciun: „Familia, credința și valorile ne unesc, oriunde ne-am afla"

    Agenda

    FOTO. Cum se vede Crăciunul în Cartea Recordurilor

    Ştiri din Timiș

    Mesajul de Crăciun al Excelenţei Sale Iosif Csaba Pál, episcop de Timișoara: „Toată religia noastră se bazează pe relația între Dumnezeu și om”

    Ştiri din Timiș

    Mesajul de Crăciun al ÎPS Ioan, Mitropolitul Banatului: „Dumnezeu nu ne cere daruri scumpe, ci cântul inimii curate”

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 25 decembrie 2025, în Timișoara?
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici