tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
România
Ce spune RAR despre anvelopele „all season” și ce amendă puteți lua dacă nu aveți cauciucuri de iarnă

Ce spune RAR despre anvelopele „all season” și ce amendă puteți lua dacă nu aveți cauciucuri de iarnă

De Amalia Kui
la 4 October 2025 13:06 Reactualizat la: 4 October 2025 13:09
17 Comentarii

Ce spune RAR despre anvelopele „all season” și ce amendă puteți lua dacă nu aveți cauciucuri de iarnă

foto: Pexels
4 October 2025 13:06 Reactualizat la: 4 October 2025 13:09
Registrul Auto Român le transmite tuturor șoferilor să fie atenți la ce anvelope folosesc atunci când merg pe drumuri acoperite cu gheață, polei sau zăpadă.
Scris de Amalia Kui - Registrul Auto Român le transmite tuturor șoferilor să fie atenți la ce anvelope folosesc atunci când merg pe drumuri acoperite cu gheață, polei sau zăpadă.

Trimite articolul

X

Potrivit celor de la Registrul Auto Român (RAR), în legislația din România privind echiparea vehiculelor pentru iarnă, atunci când circulă pe drumuri acoperite cu gheață, polei sau zăpadă, NU s-a modificat nimic.

„NU s-a modificat nimic în legislația din România cu privire la echiparea vehiculelor atunci când circulați pe un drum acoperit cu zăpadă, gheață sau polei, iar denumirea all season este una strict comercială. Pentru a fi considerate anvelope de iarnă, conform legii, cauciucurile trebuie să fie marcate cu literele M și S sub una dintre formele M+S, M.S. sau M&S”, transmit cei de la RAR.

Informarea vine drept replică la toate articolele „fake-news sau clickbait care apar în apropierea sezonului rece și induc în eroare șoferii”.

„Legislația din România nu s-a modificat! TOATE anvelopele, indiferent de denumirea lor comercială, care sunt marcate cu literele M şi S (însemnând noroi și zăpadă), sub forma M+S, M.S. sau M&S, îndeplinesc cerințele de utilizare în condiţiile specifice de iarnă prevăzute în legislaţia națională”, mai spun reprezentanții RAR.

Anvelopele de iarnă sunt obligatorii atunci când autovehiculul circulă pe un drum public acoperit cu gheață, zăpadă sau polei, deși nu există o perioadă stabilită în care acestea trebuie utilizate.

Așadar, așa-ziele anvelope „all season” se folosesc de o denumire comercială, care nu definește cu exactitate tipul de anvelopă omologată pentru utilizarea pe timp de iarnă conform OG nr. 5/2011.

„Singurul criteriu care certifică faptul că anvelopa este omologată în acest sens este inscripţia literelor M şi S, sub una dintre formele menționate. Prin urmare, dacă posesorii de autovehicule respectă legislația în vigoare și folosesc pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei, anvelopele marcate cu literele M și S nu se aplică sancțiuni!”, explică RAR.

Totodată, Registrul Auto Român recomandă să nu ignorați importanța anvelopelor de iarnă în sezonul rece, „deoarece acestea sunt concepute ca la o temperatură de sub 7-8 grade Celsius să rămână moi, spre deosebire de cele de vară, pentru a păstra aderența la carosabil”.

„Înainte de a monta anvelopele, vă recomandăm să verificați anul fabricației (DOT) și adâncimea profilului. Dacă anvelopele au o vechime de peste 4-5 ani, solicitați părerea unui specialist, care să observe dacă există urme specifice de uzură. Este important de știut că o anvelopă de iarnă, aflată în condiții optime, crește aderența pe carosabilul acoperit cu zăpadă și scade distanța de frânare”, transmite RAR.

Amenda pentru lipsa anvelopelor de iarnă se încadrează în clasa a IV-a de sancţiuni (9-20 puncte-amendă), echivalentul a 1.822,5 lei și 4.050 de lei în 2025.

Trimite articolul

X
Taguri:
anvelope ,
cauciucuri ,
rar
17 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Oky says:
    October 4, 2025 at 1:17 pm

    Registrul auto si toate statile inginerilor de la rar sunt spagari de aceaa vedem asemenea autoturisme neconforme pe drumurile publice mai bine sa se abtina si sa si faca treaba cu trebuie

    Reply
  2. Tibix says:
    October 4, 2025 at 2:31 pm

    Pai si anvelopele all season au marcajul M+S, vorbim discutii.

    Reply
    • Lori says:
      October 4, 2025 at 8:44 pm

      Nu toate all season au marcajul M+S, asta e problema. Doar cele marcate sunt ok și iarna.

      Reply
      • Dan says:
        October 5, 2025 at 8:35 pm

        Arată-mi una singură care nu are M+S. Mersi

        Reply
  3. Dan A. says:
    October 4, 2025 at 3:40 pm

    Incercat, pot sa confirm: anvelopele de iarna imbunatatesc semnificativ aderenta pe gheata/zapada/noroi si scad distanta de franare, unii zic ca pana la 30%. Sa fie doar 10%, e mare lucru daca opresti cu 1m inainte de masina din fata sau perete, sau cu 1m dupa. Dezavantajul e ca sunt scumpe per kilometru, nu datorita pretului ci pentru ca au durata de viata mai redusa: daca anvelopele de vara sunt bune pana la o uzura de 2mm, cele de iarna nu-si fac treaba daca au sub 4…5mm adancime. Anvelopele de iarna sunt facute dintr-un cauciuc mai flexibil si reduc putin si consumul de combustibil, asta conteaza la drum lung, in oras nu prea. Intr-un an m-a prins primavara cu anvelope de iarna, o zi frig afara, la intoarcerea spre Timisoara 30° in aprilie, asfaltul cald, masina grea, la o frana brusca pentru a evita un cretin care mi-a taiat calea, un cauciuc a explodat.
    Asta cu anul de fabricatie e generalizare, depinde de conditiile de depozitare. Pe ale mele le tin in beci, ferite de soare, un pic de umezeala, si bine spalate de noroi, sare, etc. Au 9 ani si arata inca bine.
    Drum bun tuturor!

    Reply
    • dap says:
      October 4, 2025 at 5:21 pm

      dap, ai lipsit la lectia de chimie despre imbatranirea cauciucului. “9 ani si arata bine”😂. Astea sigur n-or sa-ti explodeze in ceva situatie mai dificila, ca probabil le-ai tinut in ceva argon acolo la tine in beci. Producatorii seriosi zic ca dupa 10 ani sa le schimbi indiferent de cum arata (si la ei in tara anvelopele trec totusi prin mult mai putine gropi sau peste guri de canal), sper ca n-ai ceva “no name”, caz in care cum arata pe dinafara egal cu zero barat dupa 9 ani. In ce-ti pui tu increderea si viata e treaba ta, atat ca pe drumurile publice mai sunt si altii.

      Reply
      • Dan A. says:
        October 4, 2025 at 6:49 pm

        Corect. Anvelopele mele de iarna n-au stiut teoria si continua sa fie ok dupa 9 ani. Nici cele de vara n-au cunoscut “lectia de chimie” si au rezistat peste 140.000km. Erau facute de un producator de renume, care are fabrica si in orasul nostru, (nu zic care, sa nu facem reclama), aveau specificatia “120.000km” si au rezistat 12 ani. Asta e, viata (si intretinerea corecta) bate lectia de chimie.

        Reply
        • dap says:
          October 4, 2025 at 7:45 pm

          dap, nu prea intelegi ce citesti. Multi risca si nu li se intampla nimic. Dar unora li se intampla totusi. Plus ai sarit cu eleganta de caprioara partea cu starea carosabilului la noi vs in tara aia de unde e firma aia. Cat despre intretinut corect stii tu ceva, dar incomplet (pozitia, pe janta sau nu si umflate cu ?, rotite periodic pe perioada depozitarii sau nu) si pe aloc.uri gresit (un pic de umezeala + cauciuc.urile care stau isi pierd din anumiti compusi, ele sunt gandite sa fie folosite, nu depozitate, iar in 10 ani ale tale cam stau 5 ani)
          Ai net, verifica. Asta daca nu esti tu vreun userist fudul(asta vine la pachet cu userismul) care ramane la parerea lui orice contraargumente i-ar aduce cineva. Sa ai noroc, ca ai nevoie, eu dupa 5 ani (max 6 de la data fabricatiei) le schimb pe ale mele desi le depozitez “ca la carte” si indiferent de “cat de bine arata” pe exterior. Dar daca vrei, ti le donez tie, evitat pe cat posibil soc.uri mecanice si cu mm ramasi, approx 50k km, sa le mai folosesti tu macar 3 ani😂.

          Reply
          • Dan A.. says:
            October 5, 2025 at 10:50 pm

            Nu sunt userist a-m vota-t aur. Am vazut pe tiktok ca anvelopele tine 10 anii lejer

        • dap says:
          October 4, 2025 at 8:10 pm

          dap, si inca ceva: anvelopele pe ultima masina condusa de Paul Walker aveau 9 ani si nu prea fusesera folosite. Aratau foarte bine, spre deosebire de imaginile de dupa accident. Cam asa se intampla cand te risti aiurea, dar intr-o situatie mai complicata… faci economie la viata, Doamne fereste.

          Reply
        • Dane, ești total pe lângă! says:
          October 5, 2025 at 2:04 am

          Nu pot sa cred, dar la faza asta sunt de acord cu dap… 😀 Ca să pricepi și tu, hai să îți pun in perspectivă lecția de chimie: o anvelopă NOUĂ din 10.000 are riscul să îți explodeze când îți “taie un cretin calea” (la cum gândești, nu m-ar mira să se fi întâmplat invers). O anvelopă MEDIE (de 4 ani) din 1.000 are riscul aceasta. O anvelopă VECHE (de 10 ani) din 20 are riscul acesta. Faptul că tu și Păcală aveți amândoi anvelope de 10 ani e un lucru PERICULOS, indiferent de producător, chiar dacă lui Păcală i-a explodat iar ție nu! Tot periculos e, și pentru tine și pentru ceilalți!

          Reply
  4. Wonderful Remark says:
    October 4, 2025 at 5:47 pm

    Legi tampite menite sa faca vânzări marilor producători. Cu anvelope de iarna sau vara te infigi in stalp exact la fel daca nu adaptezi viteza la conditiille de drum.
    Lasati ma cu “testele” pe circuite inchise facute de piloti profesionisti…discutam de semi retarzii de zi cu zi din trafic, astia care cand ninge putin sau ploua se rastoarna in camp, se izbesc de copaci si stalpi sau demoleaza garduri sau sensuri giratorii.
    Nu exista anvelope care sa bata prostis.

    Reply
    • dap says:
      October 4, 2025 at 8:12 pm

      dap, dar exista anvelope care doar nefiind corespunzatoare augmenteaza efectele prostiei.

      Reply
    • wonderful my a55 says:
      October 5, 2025 at 2:10 am

      Dacă pui semn de egalitate între cele două tipuri de anvelope, ești la fel ca ei. Problema la tine este că nu crezi in anvelopele de iarnă, deși este absolut evident că frânezi mult mai bine cu ele, chiar și fără studii sau informații de la profesioniști, iar problema la ei este că se cred invincibili la zăpadă odată ce le montează.

      Reply
  5. Wasile says:
    October 4, 2025 at 7:15 pm

    Din cate stiu actualmente in UE anvelopele de iarna trebuie sa aiba in semnal ca un fulg de nea sau un munte, inscriptia M+S Nu Mai e actuala…

    Reply
    • dap says:
      October 4, 2025 at 7:53 pm

      dap, stii gresit, sunt lucruri diferite cele doua marcaje iar legislatia in privinta lor difera de la tara la tara. Plus ca in UE la cele care au doar MS indicele de viteza trebuie sa fie la fel cu cel din certificat, cele cu 3PMSF pot avea indice mai mic, dar si acolo in fct de indice si viteza max a masinii poate fi necesar un abtibilt lipit vizibil pentru sofer, in alte tari daca ai lanturi iara e altfel legislatia…
      Cand vorbesti de lege din amintiri si e posibil sa induci in eroare pe altii… nu e bine. Mai bine fiecare sa verifice legislatia din tara unde circula cu masina.

      Reply
    • Ion says:
      October 5, 2025 at 7:30 am

      Wasile @ esti pe arătură cu ‘semnalul’ tau. Mai pune mâna pe carte si studiaza care este diferența intre semn/inscriptie/simbol si semnal! Probabil W de la Vasile provine din aburii alcoolului

      Reply
  6. Cele mai citite știri

    1
    21 noiembrie - Intrarea în Biserică a Maicii Domnului
    2
    Horoscop săptămâna 24-30 noiembrie
    3
    Trei tineri, prinși după ce au comis o tâlhărie într-un supermarket din Timișoara
    4
    Lună Nouă în Scorpion, în 20 noiembrie
    5
    CJ Timiș încurajează timișenii să semnaleze incidente de integritate
    6
    Napoleon Tiron: un artist-spectacol, un premiu mare și o seară de poveste
    7
    Focar de Pestă Porcină Africană confirmat în comuna Gottlob
    8
    Curtea de Apel București anulează rezultatul licitației pentru noul stadion „Dan Păltinișanu” și obligă CNI la reevaluarea ofertelor
    9
    Ministerul Sănătății propune modificări ale regulamentului pentru secțiile ATI, în urma analizelor realizate în ultimele luni
    10
    CJT atacă decizia RETIM de a-și muta sediul la Oradea. La mijloc este un HCL

    Cele mai noi știri

    Eveniment

    Trei tineri, prinși după ce au comis o tâlhărie într-un supermarket din Timișoara

    Ştiri din Timiș

    Parada Cățeilor invadează centrul orașului de Moș Nicolae

    Ştiri din Timiș

    Casa Mühle, cumpărată de UPT. Va deveni „hub educațional și cultural”

    Lugoj

    Primăria Lugoj pune la bătaie aproape 9 milioane de euro pentru întreținerea drumurilor în următorii patru ani

    Eveniment

    O învățătoare de la Școala Generală 7 din Timișoara, lovită de mașină pe trecerea de pietoni. E în comă, la spital

    Ştiri din Timiș

    Tensiuni la Colegiul „Carmen Sylva”: directoarea repusă în funcție a fost demisă după două zile

    Sănătate

    Vaccinul pneumococic protejează împotriva unor infecții severe. Ce recomandă medicii timișoreni

    Sănătate

    Investiție europeană de 9,8 milioane lei pentru dezvoltarea diagnosticului molecular al cancerului la Spitalul Județean din Timișoara

    Ştiri din Timiș

    Circ în plen. Consilierii locali cer publicarea unor contracte ale RETIM

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Cabinetele de sprijin ale școlii din Pișchia, renovate complet cu ajutorul Asociației „Iulia Hașdeu”
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici