Proiectul, prevăzut în Legea educației din 2011, a fost conceput pentru a furniza 3.600 de lecții virtuale, acoperind disciplinele: matematică, fizică, chimie, biologie, istorie, geografie, limba și literatura română, informatică și TIC, robotică/ȘTIM, limba engleză și limba franceză.
Elevii ar trebui să își poată selecta materia și anul de studiu, având acces la cursuri interactive, manuale digitale și resurse educaționale adaptate nevoilor lor. Un sistem AI avansat ar analiza progresul fiecărui elev și ar oferi materiale personalizate, ajutând inclusiv la evaluarea alfabetizării funcționale.
În plus, platforma include un instrument de monitorizare pentru profesori, care le permite să urmărească evoluția elevilor la nivel de lecție și testare. Aplicația centrală, numită Gravity Learning, integrează mai multe sisteme, iar 5.400 de școli gimnaziale ar urma să fie dotate cu kituri multimedia pentru utilizarea optimă a platformei.
Un alt element este integrarea unui asistent virtual de învățare, Ioana, dezvoltat de Nextlab.tech. Acesta poate facilita lecții printr-o interfață de sinteză vocală și poate răspunde întrebărilor elevilor, intervenția profesorului fiind posibilă atunci când asistentul nu știe să răspundă. O altă componentă a platformei, modulul de testare Testrax, ajută la verificarea cunoștințelor elevilor într-un mod interactiv.
Conform unui raport al Ministerului Educației pentru anul școlar 2023-2024, accesul la platformă este condiționat de actualizarea Sistemului Informatic Integrat al Învățământului din România (SIIIR) cu datele elevilor și profesorilor.
Cu toate acestea, SIIIR deține deja aceste informații, dar elevii și profesorii încă nu se pot autentifica pentru a accesa conturile.
Citiți principiile noastre de moderare aici!