„În contextul economic instabil și al modificărilor tarifare, este dificil de anticipat evoluția cheltuielilor de consum și a vânzărilor până la sfârșitul anului și în perioada sărbătorilor”, a transmis compania.
SUA reprezintă aproape jumătate din vânzările globale ale Mattel, iar aproximativ 20% din produsele comercializate pe piața americană sunt importate din China. Compania intenționează să reducă această pondere sub 15% până în 2026.
Tensiunile comerciale dintre SUA și China s-au intensificat, fiecare dintre cele două mari economii aplicând tarife de peste 100% pentru bunurile importate din cealaltă țară, după revenirea lui Donald Trump la Casa Albă, fapt ce a perturbat lanțurile globale de aprovizionare.
„Tarifele provoacă perturbări semnificative în industrie. Multe firme au suspendat producția și livrările către SUA. Sprijinim apelul Asociației Producătorilor de Jucării pentru eliminarea tarifelor asupra jucăriilor”, a declarat CEO-ul Mattel, Ynon Kreiz.
Pentru a diminua impactul tarifelor, Mattel restructurează lanțurile de aprovizionare, intensificând producția în India pentru piața americană și redirecționând livrările din China către clienți internaționali.
Compania importă și din alte țări asiatice – precum Indonezia, Malaezia și Thailanda – afectate și ele de taxe vamale suplimentare impuse în aprilie, suspendate temporar pentru 90 de zile.
Mattel estimează că noile tarife vor crește costurile cu circa 270 milioane de dolari începând din iulie. Totuși, măsurile de compensare sunt așteptate să neutralizeze complet acest impact, a declarat directorul financiar Anthony DiSilvestro. Printre aceste măsuri se numără reducerea campaniilor promoționale și creșterea obiectivului de economii pentru anul în curs de la 60 la 80 de milioane de dolari.
Anterior, compania prognoza pentru 2025 un profit ajustat pe acțiune între 1,66 și 1,72 dolari și o creștere anuală a vânzărilor cuprinsă între 2% și 3%.
Citiți principiile noastre de moderare aici!