Zece inspectori de trafic rutier din cadrul Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (I.S.C.T.R.) Timișoara au fost reținuți de DNA pentru 24 de ore, fiind acuzați că luau mită în mod repetat pentru a-i proteja pe transportatori de controale și sancțiuni.
Potrivit reprezentanților DNA, următorii 10 inspectori sunt reținuți pentru 24 de ore:
-
Sîrbu Ilie-Lucian – inspector-șef teritorial, acuzat de luare de mită (8 acte) și participație improprie la abuz în serviciu.
-
Gherman Dan-Nicolae – coordonator județean Timiș, acuzat de luare de mită (10 acte), divulgare de informații și fals intelectual.
-
Rogobete Danel-Vasile – inspector de trafic, acuzat de luare de mită (24 acte) și fals intelectual.
-
Mereu George-Marian – inspector de trafic, acuzat de luare de mită (43 acte).
-
Rodean Emilian-Ioan – inspector de trafic, acuzat de luare de mită (13 acte).
-
Gherman Octavian – inspector de trafic, acuzat de luare de mită (14 acte).
-
David Gabriel-Constantin – inspector de trafic, acuzat de luare de mită (9 acte).
-
Fogaș Alin-Sebastian – inspector de trafic, acuzat de luare de mită (8 acte).
-
Lupa Alin-Petrișor – inspector de trafic, acuzat de luare de mită (12 acte).
-
Dan Daniel-Maximilian – inspector de trafic, acuzat de luare de mită (7 acte).
Primii patru dintre aceștia au fost prezentați pe 11 iunie Tribunalului Timiș cu propunere de arestare preventivă. Ceilalți șase au fost plasați sub control judiciar, cu interdicția de a-și mai exercita funcțiile și alte obligații stricte.
Printre cei reținuți se află chiar șeful instituției, Ilie-Lucian Sîrbu, și împreună cu cei enumerați sunt acuzați de luare de mită, abuz în serviciu și fals intelectual. Procurorii susțin că aceștia primeau lunar bani și bunuri în schimbul „protecției” oferite unor firme de transport
Inspectorul-șef Ilie-Lucian Sîrbu, a fost prins în flagrant pe 10 iunie, în timp ce primea 1.500 de euro pentru „protejarea” unei firme. În total, el ar fi încasat cel puțin 5.000 de euro în doar două luni.
Anchetatorii spun că inspectorii închideau ochii la nereguli în trafic: camioane supratonaj, lipsa documentelor sau acte incomplete. Mai mult, aceștia anunțau din timp firmele „abonate” despre controalele planificate. Sumele de bani primite variau în funcție de numărul de vehicule operate de firmă și de frecvența transporturilor.
„Unii inspectori primeau și 2.500 de euro pe lună pentru a nu sancționa firmele. Banii erau dați prin intermediari sau direct, în funcție de relația cu inspectorul”, a explicat DNA.
Alți patru inspectori sunt urmăriți penal, iar șase dintre inculpați sunt sub control judiciar pentru 60 de zile:
-
Mihăescu Constantin – mită (5 acte);
-
Stoian Cătălin-Aris – mită (3 acte);
-
Popa Ionuț-Marius – mită (1 act).
- Toma Vlad-Romeo- mită ( 5 act.)
Aceștia sunt cercetați pentru fapte similare, constând în primirea de bani de la șoferi opriți în trafic, în schimbul nepedepsirii pentru nereguli precum lipsa documentelor, depășirea timpilor de condus sau acte neconforme. Nu au voie să își exercite funcția și trebuie să respecte mai multe condiții stricte
Pe 10 iunie, au avut loc 30 de percheziții în județele Timiș și Arad, la domiciliile celor implicați și la sediile unor firme. Procurorii au fost sprijiniți de Brigada de Combatere a Criminalității Organizate și de Poliția de Frontieră Timișoara.
Procurorii DNA spun că investigația vizează și alte persoane, inclusiv oameni de afaceri care ar fi participat la acest sistem de corupție. Infracțiunile ar fi fost comise în perioada decembrie 2024 – mai 2025.
Ancheta continuă.
Trimite articolul
XSi ne miram cand citim articolele din presa in care este redata distrugerea drumului de la Lipova la Timisoara, cu cantar instalat la Alios……
Din ce partide sunt si cine i-a numit? Acum isi asuma gafele marionetelor pe care le-au pus? Altfel nu ne mai facem bine ca tara niciodata. De parca nu se capuseaza suficient pe transportatori si pe toate firmele care tin putori peste putori in spate.
Absolut toti sunt corupți, nu se angajează inspectorii că să stea în soare sau frig și să oprească camioane pentru 4000 de lei salariu, așa cum erau și cei din punctele de frontiera la taxa de drum pentru camioane.
Cât era șpagă pentru angajare?
Acest inspectorat inutil trebuie desființat. Drumul spre Lipova a fost distrus din cauza acestor corupți care de zeci de ani ignora camioanele supraîncărcate de la balastiere.