Polițiștii rutieri din Timișoara, alături de colegii de la Poliția Locală, miercuri, 11 iunie, au ieșit din nou pe străzi pentru a-i verifica pe cei care circulă cu trotinete electrice și biciclete.
În doar câteva ore, agenții au dat 85 de amenzi, în valoare totală de peste 22.000 de lei. Dintre acestea, 54 de sancțiuni au fost pentru trotinetiști și bicicliști care nu au respectat regulile rutiere. Alte amenzi au fost aplicate pietonilor sau șoferilor.
Tot în timpul acțiunii, polițiștii au reținut 4 permise de conducere pentru comportament agresiv și depășiri neregulamentare și 4 certificate de înmatriculare, din cauza unor nereguli tehnice.
Două persoane circulau cu mopede electrice neînregistrate și fără permis de conducere. Aceste vehicule au fost confiscate.
Atenție! Dacă o trotinetă electrică prinde mai mult de 25 km/h sau are o putere mai mare de 2 kW, este considerată moped. Asta înseamnă că trebuie permis de conducere (cel puțin categoria AM) și înmatricularea/ înregistrarea vehiculului. Dacă nu sunt respectate aceste condiții, șoferii riscă dosar penal.
Polițiștii le reamintesc tuturor celor care folosesc trotinete sau biciclete să respecte regulile de circulație.
Trimite articolul
Xe plin de trotinete Kukirin de 45km/h in oras. sa mearga politia in fata scolilor. la Gen 30 e plin de ele si sunt conduse neregulamentar fara casti si/sau pe o roata. e HAOS general cu aceste trotinete
-
Kukirinul daca este blocat prinde 25km la ora si are 800 wati.ca merg intr-o roata ii altceva.
Daca ar amenda astfel de nesimtiti in fiecare zi, ce bine ar fi.
Ăștia cu trotinetele circulă cu viteză, haotic și foarte agresiv, trebuie cumva reglementat circulația acestora, când sunt pe trotuar, când pe șosea sau pista de biciclete
-
Nu sunt un șofer de trotineta dar trebuie să anunț faptul că ei sunt agresivi in primul rand pentru că nu le este acordată prioritatea de MAȘINI, ceea ce necesita agresivitate căci altfel mașina se bagă în fața trotinetei și îi taie fața, iar dacă se produce accident evident e vina trotinetei
-
Nu are ce cauta pe carosabil . Ce prioritate ?
-
Are tot dreptul să circule pe carosabil în majoritatea situațiilor. Piste complet regulamentare (și marcate și semnalizate) sunt foarte puține prin oraș.
Sunt multe situații în care mașinile trebuie să dea prioritate. S-au mai rărit cazurile de neacordare, majoritatea opresc, cum este și normal. Spre asta tindem, normalitate din partea ambelor părți.
-
Exact, inclusiv legea spune că dacă nu sunt piste de biciclete este obligatoriu mers pe drumul cu mașinile,irelevant de situație, întradevăr sunt piste relativ multe, dar de cele mai multe ori sunt piste de tot căcatul, care zici că mergi off-road și nu pe drum normal
-
-
-
Nu exista categorie de participanti la trafic care sa deranjeze mai multa lume la fel cum o fac biciclistii si trotinetistii. Specimenele astea merg prea tare, te clacsoneaza sa te dai la o parte pe trotuar, merg pe strada si deranjeaza soferii cand au banda marcata sau merg pe trotuare inguste cand ar trebui sa mearga pe strada, te agata si fug, traverseaza brusc si te agata apoi fug. Niste grobieni cu ifose si “virtue signaling”. Nu scuz soferii nesimtiti in traffic dar parca aceasta categorie le depaseste pe toate.
-
trotinetistii sunt acum oficial cei mai rai, mai ales ca mai nou corporatistul usr-ist a lasat deoparte acest mijloc de transport (astia macar circulau cat de cat ok) si acum e condus de catre pustanul prepubescent in care arde ranza, mergand mai mereu pe o roata, fara sa aiba habar de vreo regula de circulatie ori bun simt
-
Exista doua categorii de oameni – cei care ii impart pe oameni in categorii si cei care nu 🙂 padure fara uscaturi exista doar poate in visele lui Hitler… Sefa, imi spui pe unde sa merg atunci cand imi cumperi tu bicicleta 😉 in rest cred ca doar ai avut ghinion. Eu, de exemplu, nu agat pe nimeni.
-
Iti spune legea si bunul simt pe unde sa circului. Poti sa incepi cu astea doua. Ai acelasi gen de gandire ca si cei cu “eu nu pun botnita la caine in oras ca al meu nu musca”.
-
Tocmai a strigat după mine un șofer că să îmi fac pistă de biciclete pentru că îmi permiteam să merg, regulamentar, pe marginea străzii pe stradă fără piste. Sigur că bicicliștii sunt de vină.Toți șoferii cunosc și respectă regulile de circulație …
-
-