tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Capitală Culturală
Timisoara Capitala Culturala Europeana: Ce apreciaza timisorenii la orasul lor si ce-i deranjeaza!

Timisoara Capitala Culturala Europeana: Ce apreciaza timisorenii la orasul lor si ce-i deranjeaza!

la 8 January 2014 13:38 Reactualizat la: 8 January 2014 16:26
8 January 2014 13:38 Reactualizat la: 8 January 2014 16:26
Aproape 70% dintre timişoreni au aflat despre faptul că Timişoara candidează pentru titlul de Capitală Culturală Europeană în 2021 şi mai bine de jumătate sunt dispuşi să facă voluntariat pentru ca oraşul lor să câştige competiţia. Sunt apreciate parcurile, oamenii şi patrimoniul arhitectural al Timişoarei, dar sunt deranjante traficul şi aglomeraţia, nu sunt apreciate infrastructura şi mizeria. Acestea sunt concluziile unui studiu realizat recent. Proiectul „Timişoara – Capitală Culturală Europeană” va lua amploare în perioada următoare, pentru că se pregăteşte şi o mega-campanie de informare şi mobilizare!
Scris de A.S. - Aproape 70% dintre timişoreni au aflat despre faptul că Timişoara candidează pentru titlul de Capitală Culturală Europeană în 2021 şi mai bine de jumătate sunt dispuşi să facă voluntariat pentru ca oraşul lor să câştige competiţia. Sunt apreciate parcurile, oamenii şi patrimoniul arhitectural al Timişoarei, dar sunt deranjante traficul şi aglomeraţia, nu sunt apreciate infrastructura şi mizeria. Acestea sunt concluziile unui studiu realizat recent. Proiectul „Timişoara – Capitală Culturală Europeană” va lua amploare în perioada următoare, pentru că se pregăteşte şi o mega-campanie de informare şi mobilizare!

Trimite articolul

X

Studiul sociologic privind impactul public al candidaturii municipiului Timişoara pentru titlul de Capitală Culturală Europeană a fost realizat de Universitatea de Vest, în colaborare cu Asociaţia Timişoara Capitală Culturală Europeană, la finele anului trecut. S-a urmărit modul în care este percepută în urbe acestă idee, au explicat inițiatorii.

 Concluziile? 68,2% dintre timişoreni ştiu că Timişoara candidează pentru titlul de Capitală Culturală Europeană în 2021, iar 55% sunt dispuşi să fie voluntari pentru ca oraşul să câştige competiţia. Dacă la nivel de implicare lucrurile ar putea sta mult mai bine, la nivel de informare procentul este unul foarte ridicat. „Media europeană a celor care au auzit de candidatura oraşului lor, în etape similare de pregătire a candidaturii, este de 17%”, spune Simona Neumann, preşedintele Asociaţiei Timişoara Capitală Culturală Europeană.

Majoritatea covârşitoare a respondenţilor asociază cultura cu bunăstarea: 93,8% dintre timişoreni consideră că activităţile culturale sunt importante pentru bunăstarea unui oraş, potrivit aceluiaşi studiu. 79,5% dintre timişoreni consideră că cele mai importante evenimente din 2013 au fost concertele şi festivalurile.

 Întrebați ce apreciază cel mai mult în Timișoara, cei mai mulți dintre participanții la sondaj au optat pentru parcuri – spaţiul verde, oameni, patrimoniul arhitectural, centrul – Piața Victoriei și oferta de petrecere a timpului liber. La polul opus, întrebați ce lucruri nu apreciază în Timișoara, primele răspunsuri au fost traficul şi aglomeraţia, mizeria în general şi infrastructura. Ce îmbunătăţiri aşteaptă populația? În primul rând la capitolul infrastructură, mai multă curăţenie și mai puțină poluare.

 De ce ar trebui să devină Timișoara Capitală Culturală Europeană? Are un nivel cultural ridicat şi valori consistente, are calităţile necesare şi merită, datorită multiculturalităţii, consideră timișorenii, conform aceluiași studiu. Principalele piedici ar fi lipsa banilor, neimplicarea locuitorilor urbei în acest proiect și mentalitatea.

 Cei mai mulți dintre respondenţi cred că Timișoara este definită ca oraș al Revoluției, oraș universitar, oraș al parcurilor și al florilor, oraș multicultural… 

Primarul Nicolae Robu crede că este importantă imaginea de care se bucură oraşul, edilul afirmând că s-a creat o imagine a Timişoarei care nu este în acord cu realitatea, de oraş aflat sub teroarea clanurilor de romi care au acaparat imobilele din zona centrală.

„Cred că trebuie să fim atenţi la ce imagine creăm Timişoarei. Umblând în diverse locuri din ţară am fost întrebat de unii dacă în Timişoara este chiar aşa o teroare cu ţiganii. Or eu cred că trebuie să creăm Timişoarei imaginea corectă, nu pretind nimănui să prezinte Timişoara mai bună decât este, dar e incorect sălăsăm impresia că Timişoara de azi este un oraş sub teroarea mafiilor ţigăneşti (…) Iată ce spun timişorenii: 0,5% au imaginea că Timişoara este un oraş al corupţiei şi al mafiei. Suntem în marja de eroare, răspunsuri pe care le poţi considera lipsite de relevanţă”, a declarat Robu.

 Studiul a fost realizat pe un eşantion de 1.064 de persoane, având o marjă de eroare de plus minus 3%. Rezultatele au fost prezentate, miercuri, la primărie.

 În altă ordine de idei, sub titulatura „Cultura uneşte comunitatea”, Asociaţia Timişoara Capitală Culturală Europeană pregăteşte o campanie de informare pentru perioada 15 ianuarie – 31 martie 2014.

 Timişorenii vor fi informaţi cu privire la ce înseamnă titlul de Capitală Culturală Europeană, ce beneficii ar avea oraşul de pe urma obţinerii acestui titlu, care sunt etaptele pe care le are de parcurs oraşul pentru a atinge acest obiectiv şi de ce este importantă mobilizarea lor, a comunităţii. Vorbim de 8.000 de broşuri (în română, engleză şi germană), 25.000 de pliante (română, engleză, germană, sârbă şi maghiară), 25.000 de abţibilduri prin care sunt promovate cinci dintre premierele Timişoarei, care vor fi distribuite în şcoli şi universităţi, 1.000 de tricouri – susţinătorii companiei sunt invitaţi să se fotografieze în tricourile personalizate -, 850 de afişe şi 500 de căni personalizate pentru susţinătorii candidaturii şi voluntari.

 Au fost stabilite şi cinci mesaje ale campaniei: „Cultura uneşte comunitatea”, „Spiritul oraşului suntem noi”, „Împreună revitalizăm oraşul”, „E timpul să ne reinventăm” şi „Oraşul renaşte prin cultură”. Bugetul total al campaniei este de 27.000 de euro, iar finanţarea vine de la primărie.

 

 

Trimite articolul

X
Taguri:
candidatura ,
capitala culturala europeana ,
cultura ,
timis online ,
timisoara ,
tion
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    Horoscop săptămâna 24-30 noiembrie
    2
    Focar de Pestă Porcină Africană confirmat în comuna Gottlob
    3
    FOTO. Al-Khwarizmi, un savant deschizător de drumuri în matematică
    4
    21 noiembrie - Intrarea în Biserică a Maicii Domnului
    5
    Ministerul Sănătății propune modificări ale regulamentului pentru secțiile ATI, în urma analizelor realizate în ultimele luni
    6
    CJ Timiș încurajează timișenii să semnaleze incidente de integritate
    7
    Curtea de Apel București anulează rezultatul licitației pentru noul stadion „Dan Păltinișanu” și obligă CNI la reevaluarea ofertelor
    8
    Programul „Burse pentru Viitor” sprijină elevii din mediul rural din Timiș și Arad. Cum puteți ajuta
    9
    Accident în lanț pe Calea Aradului din Timișoara, provocat de un șofer beat. O tânără a ajuns la spital
    10
    Napoleon Tiron: un artist-spectacol, un premiu mare și o seară de poveste

    Cele mai noi știri

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 7 decembrie 2025, în Timișoara?

    Ştiri din Timiș

    VIDEO. Magia iernii prinde viață la Muzeul Satului Bănățean. S-a deschis Lights of the Village!

    Mapamond

    FOTO. Al-Khwarizmi, un savant deschizător de drumuri în matematică

    Eveniment

    Tragedie într-un sat din Timiș: bărbat găsit mort în casă din cauza scăpărilor de gaz

    Ştiri din Timiș

    „Colind și bucurie”. Artiști consacrați aduc magia sărbătorilor la Centrul de Cultură și Artă al Județului Timiș

    Eveniment

    FOTO. Tânăr rănit după ce a lovit parapetul pe DN 6, în Calea Lugojului

    Ştiri din Timiș

    Casierie închisă, restricții la taxe și urbanism. Program modificat la final de an la Primăria Dumbrăvița

    Capitală Culturală

    Tradiția continuă. Concertul de Crăciun 2025 al comunității italiene, în decorul Bisericii Millennium

    Ştiri din Timiș

    Toleranță zero la articole pirotehnice. Poliția Locală Moșnița Nouă anunță amenzi mari și pedepse cu închisoarea

    Ştiri din Timiș

    „Iubirea”, noua carte a părintelui Octavian Blaga, prezentată la UMF Timișoara alături de o reflecție asupra morții bune
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici