tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Viitoarele vaporetto, prea mari pentru Bega? Consilierii locali se tem ca 10 milioane de euro vor fi aruncate pe apa Sambetei

Viitoarele vaporetto, prea mari pentru Bega? Consilierii locali se tem ca 10 milioane de euro vor fi aruncate pe apa Sambetei

la 29 August 2015 12:45
29 August 2015 12:45
Doi consilieri locali PSD, Dan Idolu şi Alfred Simonis, au adresat o interpelare executivului Primăriei Timişoara, după ce au aflat din presă că viitoarele vaporetto ar putea fi prea mari pentru canalul Bega şi, prin urmare, nu vor putea fi folosite pentru transportul în comun. Cei doi cer oprirea licitaţiei de achiziţie a noilor mijloace de transport pe apă şi se tem că finanţarea de peste 10 milioane de euro, mare parte din bani provenind din fonduri europene, ar putea fi pierdută pentru că specificaţiile tehnice ale viitoarelor vaporetto sunt complet greşite.
Scris de Bogdan Marta - Doi consilieri locali PSD, Dan Idolu şi Alfred Simonis, au adresat o interpelare executivului Primăriei Timişoara, după ce au aflat din presă că viitoarele vaporetto ar putea fi prea mari pentru canalul Bega şi, prin urmare, nu vor putea fi folosite pentru transportul în comun. Cei doi cer oprirea licitaţiei de achiziţie a noilor mijloace de transport pe apă şi se tem că finanţarea de peste 10 milioane de euro, mare parte din bani provenind din fonduri europene, ar putea fi pierdută pentru că specificaţiile tehnice ale viitoarelor vaporetto sunt complet greşite.

Trimite articolul

X

Cei doi consilieri PSD au adresat cinci întrebări executivului Primăriei Timişoara, pe tema achiziţionării de vaporetto. Practic, cele cinci întrebări sunt aceleaşi pe care şi reprezentanţii Eco Nautic Club, prin Nicolae Bîrsan, le-au adresat la mijlocul acestei luni primarul Nicolae Robu.

Astfel, în începutul interpelării, Idolu şi Simonis întreabă conducerea Primăriei Timişoara cum intenţionează să implementeze acest proiect, având în vedere că, din informaţiile lor, Bega nu este navigabilă.

„Cum intenţionaţi să implementaţi în mod legal activitatea de transport public pe Bega cu cele 7 vaporetto în condiţiile în care: Bega nu este navigabilă, conform poziţiei Autorităţii Navale Române; Un serviciu de transport public pe Bega cu nave de genul celor planificate nu va fi autorizat de ANR înainte de dragarea şi cartografierea canalului, marcarea acestuia, semnalizarea şi reglementarea, conform reglementărilor specifice ale Autorităţii Navale Române, cu excepţia navigaţiei sportive şi de agreement; Prin PUZ-ul aprobat de CL în 2009, canalul Bega figurează cu activităţi permise pentru <sport şi agrement>, care sunt incompatibile cu <transportul public> şi nu pot coexista, din punct de vedere legal şi din motive de siguranţă a navigaţiei”, întreabă cei doi consilieri social-democraţi.

Ei ridică şi problema gabaritului navelor, aşa cum este el prezentat în specificaţiile tehnice.

„Cum intenţionaţi să rezolvaţi problemele tehnice pe care le ridică gabaritul navelor alese pentru serviciul de transport public? Având în vedere următoarele aspecte: Navele pe care le-aţi stabilit prin caietul de sarcini ies din gabaritul canalului; Pentru a utiliza nave de capacitatea şi dimensiunile propuse prin documentaţia tehnică, este necesară ridicarea nivelului apei pe canalul Bega, ceea ce implică repararea de urgenţă a stăvilarului de la Sânmihaiu Român (care nu este în jurisdicţia PMT!). Echipa de specialişti ai PMT încă nu a clarificat dacă e posibilă ridicarea nivelului Begăi din punct de vedere tehnic până la cota necesară utilizării în siguranţă a acestor nave cu gabarit prea mare pentru dimensiunile canalului Bega (rezistenţa malurilor, magnitudinea valului de siaj, efectul de eroziune, etc…)”, se mai arată în interpelarea consilierilor locali Idolu şi Simonis.

Pe de altă parte, cei doi se tem că acest proiect are şi o problemă de rentabilitate.

„Cât estimaţi a fi numărul mediu lunar de potenţiali clienţi ai serviciului de transport public transportaţi cu 7 “vaporetto”? Având în vedere următoarele aspecte: Viteza LEGALĂ de navigaţie pe canalul Bega este de 12 km/h şi 6 km/h sub poduri. Viteza de exploatare a navelor a fost stabilită în Caietul de Sarcini în mod eronat de către “specialişti” la 25 km/h, pentru a putea justifica eficienţa unui serviciu de transport public. La viteza legală, durata de tranzit de la podul Modospana la Uzina de Apă depăşeşte 1 –oră pentru un traseu de numai 8 km, condiţie în care potenţialii clienţi ai serviciului “vaporetto” vor opta pentru alt mijloc de transport în comun, cu taxiul sau pe jos către destinaţie”, mai scriu cei doi consilieri PSD.

O altă problemă ridicată de ei şi de reprezentanţii Eco-Nautic Club ţine şi de calificarea marinarilor necesari pentru operarea celor şapte vaporetto.

„Cum veţi motiva un număr semnificativ de marinari certificaţi de ANR să renunţe la navigaţie pe Dunăre sau oceanele lumii, ca să deservească cele 7 “vaporetto” pe canalul Bega? Având în vedere următoarele aspecte: Personalul navigant al acestor nave are nevoie de o calificare specială, care implică automat un nivel de salarizare mult superior şoferilor de autobus şi vatmanilor de la RATT; Porturile de la Dunăre se confruntă cu lipsa de personal navigant specializat, datorită faptului că satisfacţia profesională şi materială a acestor persoane este mult mai mare pe mările lumii şi lucrând pentru companii de renume, în ţări dezvoltate şi nu pentru RATT la Timişoara; Atragerea unui personal calificat şi certificat la comanda celor 7 “vaporetto” pe canalul Bega are şanse minime de reuşită, datorită capacităţii de salarizare a RATT”, se mai arată în interpelarea consilierilor locali.

Idolu şi Simonis cred că implementarea acestui proiect va produce o „gaură” serioasă în bugetul Primăriei Timişoara din mai multe motive.

„De unde şi cum se va finanţa deficitul pe care îl vor aduce la bugetul local costurile de operare a acestui serviciu de transport public cu 7 “vaporetto” ?
Având în vedere următoarele aspecte: Potenţialul de pasageri ai acestui serviciu a fost estimat în mod exagerat de către “specialiştii” serviciului tehnic din PMT pentru a justifica necesitatea a 7 “vaporetto” de 50 – 70 locuri fiecare şi, probabil că în realitate nu vor călători nici 10% din încărcarea estimată pe cursă; Biletul de transport public trebuie să rămână 2 lei, altfel se intră în competiţie cu transportul cu taxi, care reduce timpul de parcurs între destinaţii; În cazul, puţin probabil, în care se vor angaja marinari certificaţi pentru cele 7 “vaporetto” pe Bega, salariile acestora vor fi de nesuportat pentru bugetul RATT, deci vor trebui suportate de la bugetul PMT (?!)”, mai scriu cei doi consilieri locali.

În încheiere, cei doi cer executivului primăriei să oprească licitaţia de achiziţie a celor şapte vaporetto, să evalueze „rapid şi obiectiv” riscurile acestui proiect, să modifice specificaţiile tehnice ale navelor şi să se asigure că activitatea de agrement şi sport pe Bega nu va fi afectată de introducerea noilor nave de transport în comun. Asta pentru ca Primăria Timişoara să nu piardă aproximativ 50 de milioane de lei, valoarea totală a proiectului de reabilitare a malurilor Begăi, care include şi achiziţia de vaporetto.

Contactaţi de reporterii tion.ro, reprezentanţii Primăriei Timişoara au afirmat că toate riscurile acestui proiect au fost calculate şi că le vor răspunde în scris celor doi consilieri.

De altfel, specificaţiile tehnice ale navelor au fost aprobate tot de Consiliul Local Timişoara, însă în 2011, în timpul mandatului primarului Gheorghe Ciuhandu. În 2011, însă, nici Simonis şi nici Idolu nu făceau parte din Consiliul Local Timişoara.

 

Alte articole pe aceeași temă:

Vaporetto pe Bega – un vis pe cale de realizare sau un fiasco de 3 milioane de euro?

 

Trimite articolul

X
Taguri:
alfred simonis dan idolu vaporetto ,
consilieri interpelare vaporetto ,
nicolae robu vaporetto ,
vaporetto pe bega
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    Timp de patru zile, DN 1 va fi închis pentru lucrări la trecerea de cale ferată: polițiștii recomandă rute ocolitoare
    2
    Locul înghețat din lume unde nu ai voie să mori sau să te naști
    3
    „Recviem IN MEMORIAM”. Concert vocal-simfonic extraordinar în memoria victimelor comunismului, la Filarmonica Banatul
    4
    Întâlnire între mediul de afaceri și Spitalul Județean Timișoara: neurochirurgie pediatrică și toalete cu dotări care să reducă infecțiile nosocomiale
    5
    Primăria Timișoara amenință cu certificat negativ în cazul Pasarelei Gelu
    6
    Johnny is back! Cinematograful din Freidorf și-a intrat în pâine
    7
    A murit prof. univ. dr. Lucia Jucu Atanasiu, considerată unul dintre pionierii filologiei timișorene
    8
    Lugojul sărbătorește Ziua Națională: ceremonii militare și spectacol folcloric în 1 Decembrie
    9
    Opt tineri rezidenți au ales Spitalul Municipal Timișoara
    10
    ANAF cere despăgubiri de la Klaus Iohannis

    Cele mai noi știri

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Gala Excelenței Bănățene îl recompensează pe prof.univ.dr. Mihnea Munteanu

    Ştiri din Timiș

    Cum te protejezi mai bine în 2026? Vezi ce legi poți folosi în avantajul tău când cumperi o locuință sau accesezi un împrumut

    Capitală Culturală

    „Recviem IN MEMORIAM”. Concert vocal-simfonic extraordinar în memoria victimelor comunismului, la Filarmonica Banatul

    Ştiri din Timiș

    Consiliul Județean Timiș susține „Electroruga de Buzad”, un festival care aduce cultura contemporană în mediul rural

    Ştiri din Timiș

    TimPark dă startul campaniei de eliberare a abonamentelor de parcare pentru anul 2026

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Lucrările la noul liceu „Școală Verde” din Moșnița Nouă avansează rapid, la două luni de la debut

    Capitală Culturală

    Jazz și colinde în Mansarda Bastionului Maria Theresia. Concert de iarnă cu studenții UVT

    Lugoj

    Ciorile, ținute la distanță. Tehnologie de ultimă generație pentru un Lugoj mai curat

    Ştiri din Timiș

    Noi parcări pentru cartierul Calea Șagului. Garajele vechi vor fi demolate

    Ştiri din Timiș

    PROGRAM. Eroii Revoluției din Decembrie 1989, comemorați la Timișoara
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici