tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
România
Ultima convorbire intre Adrian Iovan si turnul de control din Sibiu, facuta publica

Ultima convorbire intre Adrian Iovan si turnul de control din Sibiu, facuta publica

la 21 January 2014 16:41
21 January 2014 16:41
Înregistrarea audio a ultimei convorbiri dintre pilotul Adrian Iovan și turnul de control din Sibiu a fost făcută publică. Aceasta arată discuțiile pe care Iovan le-a avut în încercarea de a găsi o soluție pentru a ajunge la Aeroportul din Oradea.
Scris de T. Ex. - Înregistrarea audio a ultimei convorbiri dintre pilotul Adrian Iovan și turnul de control din Sibiu a fost făcută publică. Aceasta arată discuțiile pe care Iovan le-a avut în încercarea de a găsi o soluție pentru a ajunge la Aeroportul din Oradea.

Trimite articolul

X

Vă reamintim că pilotul Adrian Iovan și o studentă în anul V la Institutul de Medicină Militară din București și-au pierdut viața într-un accident aviatic în Munții Apuseni, luni după-masa. Avionul de mici dimensiuni de tip BN2, la bordul căruia se afla un echipaj medical, a aterizat forţat, într-o zonă muntoasă accidentată, la peste 1.400 de metri altitudine, la graniţa judeţelor Cluj şi Alba. Unul dintre medicii din aeronavă a reuşi să sune la 112, la ora 16.16, anunţând incidentul.

Aceasta este transcrierea ultimei convorbiri a pilotului Adrian Iovan cu controlorii de trafic de la Sibiu, cu puțin timp înainte de prăbușire. 

Turnul Sibiu (TS): […]Foxtrot Tango 111, (n.r. este vorba despre indicativul avionului, RFT 111, Romeo Foxtrot Tango 1-1-1, în alfabetul fonetic NATO) tare şi clar de la turnul Sibiu, continuaţi.

TS: […]Tango 111, tare şi clar de la turnul Sibiu, cum mă recepţionaţi?

TS: […]Fox Tango 111 se aprobă intrarea în zonă, la Sibiu. Deocamdată, zona liberă de trafic, QNH-ul 1006 hPa (n.r. presiunea redusă la nivelul mării, măsurată în hectopascali).

Adrian Iovan (AI): [neinteligibil]

TS: Romeo Fox Tango 111, ultimul mesaj la Sibiu: vântul variabil două noduri, vizibilitate 10 kilometri sau mai mult, nori scattered (n.r. nori împrăştiaţi), la 6600 de picioare, temperatura 13 grade, punct de rouă 6 grade (n.r. temperatura la care trebuie răcit amestecul dintre un gaz şi vaporii unui lichid pentru ca vaporii să se condeseze), QNH-ul 1006 hPa.

TS: […]Tango 111, poziţia şi altitudinea dumneavoastră.

AI: Noi avem 8-0 (n.r. nivel de zbor 80, echivalent cu 8000 de picioare, 2438 m, la presiunea atmosferică standard, de la nivelul mării, 101325 Pa) şi suntem la 15 mile (n.r. 24 kilometri) de [nedesluşit]

TS: Confirm. Să procedaţi direct pe cap Oradea şi să mă anunţaţi cu axul liber.

AI: Ok, aşa facem.

TS: […]111, puteţi urca la 9-0 (n.r. 9000 de picioare, 2743 metri)?

AI: Încercăm

TS: Confirm. Să urcaţi, vă rog, să mă anunţaţi când vă apropiaţi de 9-0. O să avem un Dash 8 (n.r. aeronavă Bombardier Dash 8, produs iniţial de firma de Havilland Canada şi cunoscut ca de Havilland Canada Dash 8, DHC-8)în aproximativ 7 minute, maxim la urechi şi încercăm să-l coborâm sub dumneavoastră, să nu mai fie nicio problemă pentru aterizare.

AI: [neinteligibil]

TS: […]Tango 111, procedaţi iniţial către Sibiu, de la Sibiu direct Oradea.

AI: Da aşa facem.

TS: Să îmi spuneţi vă rog altitudinea dumneavoastră în momentul de faţă

AI: 8600 (n.r. 8600 picioare, 2621 metri)

TS: Confirm, mulţumesc! Să mă anunţaţi, vă rog, când atingeţi 9-0.

AI: Vă anunţ.

Urmează o conversaţie în limba engleză cu pilotul avionului Dash 8, care este anunţat că avionul pilotat de Adrian Iovan se află la 8600 de picioare şi urcă.

AI: Sibiu, dacă este, am depăşit oricum axul pistei [neinteligibil]

TS: Romeo Fox Tango 111, să coborâţi la 8-0 şi să mă anunţaţi când atingeţi, acum traficul IFR (n.r. zbor după instrumente; se foloseşte atunci când viziblitatea este prea redusă pentru ca aparatul să poată fi pilotat în condiţii de siguranţă) prin 5000 de picioare (n.r. 1524 metri).

TS: […]Fox Tango 111 să mă anunţaţi la ieşirea din zonă.

AI: Vă anunţ

TS: […]Tango 111 se aprobă ieşirea din zonă, în continuare monitorizaţi frecvenţa Bucureşti informare pe 136575 sau 136225.

AI: Afirmativ

TS: 136225

TS: Confirm. Monitorizaţi 129 cu 4. Zbor plăcut!

TS: […]Tango 111 puteţi urca mai sus?

TS: Confirm, că singura variantă ar fi 129 cu 4 […] 124 cu 1, 127075.

TS: […]Tango 111, dacă zburaţi VFR (n.r. zbor după reguli vizuale; se foloseşte atunci când vizibilitatea permite pilotului să se ghideze după ceea ce vede), s-ar putea să nu vă vectorizeze.

TS: […] Tango 111? Turnul Sibiu. (n.r. turnul de control încearcă să ia legătura cu avionul pilotat de Adrian Iovan, dar acesta nu mai răspunde)

Trimite articolul

X
Taguri:
accident aviatic ,
Adrian Iovan ,
muntii apuseni ,
pilot ,
timis online ,
timisoara ,
tion ,
transcriere convorbire ,
turnul de control sibiu
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    FOTO. Au intrat în circulație primele troleibuze noi. Unul s-a și blocat
    2
    PROGRAM. Zilele „Traian Grozăvescu” la Lugoj. Se împlinesc 130 de ani de la nașterea marelui tenor
    3
    Hala de tramvaie din Timișoara ar putea deveni centru cultural cu bani europeni
    4
    FOTO. Ce s-a ales de Victoria socialismului? Praful și pulberea de pușcă!
    5
    Îngrijorare la ITM Timiș: Doar 60% dintre angajatori au trecut la REGES-ONLINE. Amenzi de până la 20.000 lei din 2026
    6
    Trump taie tarifele la importuri agricole în plină nemulţumire economică a alegătorilor
    7
    FOTO. Circulația trenurilor, dată peste cap după ce un cofraj a căzut pe calea ferată între Timișoara și Arad
    8
    Expoziție și recital alături de membrii Phoenix în memoria lui Nicu Covaci, la Timișoara
    9
    Proiecție specială in memoriam Robert Redford la Cinema Timiș. „All the President’s Men”, un simbol al jurnalismului american
    10
    FOTO. „Acasă în Comunitate”, proiect prin care zeci de copii din Timișoara sunt sprijiniți să rămână alături de familie

    Cele mai noi știri

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 18 decembrie 2025, în Timișoara?

    Ştiri din Timiș

    Hala de tramvaie din Timișoara ar putea deveni centru cultural cu bani europeni

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Grădiniță modernă pentru 360 de copii, construită cu fonduri europene la Moșnița Nouă

    Eveniment

    Accident la Belinț. Pasager rănit după ce mașina în care se afla s-a izbit de un copac

    Ştiri din Timiș

    Festivalul de Datini și Colinde transformă Giarmata într-o scenă a folclorului autentic

    Ştiri din Timiș

    Pișchia celebrează identitatea bănățeană la prima ediție a Festivalului de Cultură „Ionel Iacob-Bencei”

    Ştiri din Timiș

    Controale extinse la azilele de bătrâni din Timiș după neregulile descoperite la Cenad

    Ştiri din Timiș

    Rata șomajului din Timiș rămâne scăzută, în ciuda a aproximativ 600 de concedieri anunțate

    Eveniment

    Șoferiță de 16 ani, rănită după ce a trecut pe roșu și a intrat într-o altă mașină, la Timișoara

    Ştiri din Timiș

    Ginecologia oncologică, o luptă contra timpului. Prof. Marius Craina: „Femeile ajung la noi prea târziu, dar asta se poate schimba”
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici