Trei suplimente recomandate în sezonul rece

De Lavinia Bratu
Trei suplimente recomandate în sezonul rece
© foto: Lavinia Bratu
Este iarnă și simțim dorul de alimente crude, pline de nutrienți. Știu asta, stau de vorbă cu mulți oameni pe această temă și mulți dintre ei și-ar dori să poate mânca mai crud și acum, în sezonul rece. Din păcate, nu toate sursele de fructe și legume regăsite în market sunt recomandate în această perioadă, tocmai de aceea, poate că iarna n-ar fi rău să suplimentezi și tu dieta cu câteva suplimente!

Atenție la vitamina D!

Iarna, când organismul nu își primește doza necesară de soare și căldura, ai nevoie de vitamina D, în primul rând pentru susținerea sistemului imunitar. Cercetările realizate de-a lungul timpului au arătat că, persoanele care consumă vitamina D în sezonul rece sunt mai protejate împotriva microrganismelor, care duc la gripa de sezon, de exemplu. Un nivel scăzut de vitamina D poate duce la scăderea puterii de apărare a sistemului imunitar, iar medicii susțin că, cei care iau pastile cu vitamina D încă de la începutul sezonului rece, au o stare de sănătate mult mai bună întregul sezon. În alimente, vitamina D se găsește în carnea de pește, gălbenușul de ou sau în uleiul de cod. Cel mai bine este să ai un aport de vitamina D, 2000unit/zi, pe perioada de iarnă.

Vitamina C, un remediu împotriva tuturor bolilor!

Exista așa ceva? DA! VITAMINA C! Față în faţă cu moleculele de vitamină C, radicalii liberi n-au nici o şansă, la fel și microorganismele purtătoare de diferite viroze și răceli de sezon. Şi, întrucât vitamina C luptă cu radicalii liberi și cu procesul de îmbătrânire, se poate afirma că ea este si cel mai eficient apărător al tinereţii! Vitamina C, sub formă naturală, nu prezintă efecte adverse și poate fi procurată din citrice, ardei roșu, pătrunjel, cătina și fructe de pădure (dacă ți-ai pus la congelator!), varza murată sau sfecla roșie. Zilnic iau un aport de vitamina C dintr-un supliment nutrițional pe care te îndemn să-l ai și tu în obicei, pe timp de iarnă.

Magneziu susține energia și starea de vitalitate!

Magneziul participă, în calitate de cofactor, la peste 300 de reacţii enzimatice cunoscute, incluse în spectrul activităţii metabolice. Producerea energiei, metabolismul glucozei, oxidarea acizilor graşi şi activarea aminoacizilor, toate au nevoie de magneziu. Magneziul participă la biosinteza proteinelor (formarea proteinelor organismului), dar şi la transmiterea informaţiei genetice. Concomitent, magneziul participă la transmiterea semnalelor nervoase, sporeşte adaptarea la frig, serveşte drept parte componentă a oaselor şi a smalţului dentar şi, de asemenea, participă la vasodilatare.

Iarna, să ne bucurăm de toate cele ce le găsim pe piață, de toate citricele savuroase, la care să adăugăm și cerealele integrale, leguminoasele fierte din abundență, nucile, fructele uscate, varza murată și uleiurile presate la rece. Veți ține la distanță agenții infecțioși, fără îndoială!

Înainte de toate, vezi de sănătatea ta și bucură-te de viață!

nutritie carti




Regulament de plasare a anunturilor