Timisul are strategie turistica pe zece ani. Accent pe dezvoltarea turismului de weekend si rural

De Adrian Panduru
5Comentarii
Timisul are strategie turistica pe zece ani. Accent pe dezvoltarea turismului de weekend si rural
© foto: Dani Amariei
Timișul are strategie turistică pentru perioada 2018-2028. Conform acestei strategii care are peste o sută de pagini, în Timiș vor fi dezvoltate mai multe tipuri de turism, de la cel de afaceri la cel de weekend, rural și alte tipuri care „prind” la vizitatorii celui mai vestic județ al țării.

Strategia turistică pe zece ani a județului Timiș își propune, printre altele, creșterea veniturilor încasate din activități turistice și conexe cu 15% până în 2020 și cu 20% până în 2028 comparativ cu anul 2017, despre creșterea cu 10% a gradului de notorietate al județului Timiș până în 2020 și cu 15% până în 2028 comparativ cu anul 2017, ca destinație turistică.

Această strategie a fost realizată de o firmă de consultanță (contra sumei de aproximativ 24.000 de euro), la cererea Consiliului Județean Timiș, respectiv a Asociației pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului Timiș.

„Obiectivul acestei strategii este de a scoate în evidență oportunitățile care există în Timiș. Chiar dacă foarte mulți sunt sceptici în ceea ce privește turismul în Timiș, prin realizarea acestui material putem discuta despre dezvoltarea turismului. Cred că la baza acestui material programatic ar trebui să stea în fiecare an un plan de acțiune cu ținte foarte clare. (…) Se înregistrează o creștere a numărului de turiști străini în Timiș, iar proiectul Timișoara Capitală Europeană a Culturii 2021 ne va aduce beneficii foarte mari tuturor, dacă vom ști să-l gestionăm”, a spus președintele Consiliului Județean Timiș, Călin Dobra.

Conform celor care au realizat această strategie, „județul Timiș poate să devină un pol de atracție pentru turism în condițiile în care va putea să își pună în evidență punctele forte și să aibă un plan de promovare eficient”. Deoarece condițiile naturale, culturale, istorice nu i-au conferit avantaje semnificative față de județele vecine, acest lucru poate fi compensat printr-o promovare adaptată nevoilor consumatorului de turism, mai scrie în strategie. Nu în ultimul rând se menționează și faptul că acțiunea în această direcție poate fi făcută doar concentrat, de către toate entitățile locale interesate, publice și private.

„Suntem la un capăt de drum și la un început de drum. Ne dorim să punem accent pe dezvoltarea turismului de weekend și rural în Timiș. Sper ca de la anul să avem curse către obiective turistice precum Lacul Surduc, Calacea, Buziaș, Jimbolia, locuri unde pot ajunge familii cu copii sau vârstnici care călătoresc. Vreau să avem un parc tematic în Timiș. Am vrea să punem mai mult accent și pe pregătirea profestională în domeniu”, a spus Delia Barbu, directorul Asociației pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului Timiș.



5Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor