O iniţiativă comună sindicate – CFR Călători doreşte să promoveze în rândul călătorilor ideea că pe căile ferate se poate călători şi în condiţii de calitate şi aceasta cu investiţii de bun simţ în materialul rulant. Astfel, un vagon de tren a fost renovat la Atelierele Griviţa Bucureşti. Acest vagon a fost marţi ataşat trenului care circulă de la Bucureşti la Budapesta şi a fost lăsat în gara Timişoara Nord pentru a fi văzut de călători. Campania „Se poate” vrea să atragă atenţia guvernanţilor că este nevoie de investiţii în materialul rulant, în vagoane, dar şi la calea ferată.
„Este un proiect inițiat de Federația Națională Feroviară Mișcare Comercial Vagoane, în parteneriat cu CFR Călători. Acest proiect a avut drept scop sensibilizarea factorul politic decizional în ceea ce privește asigurarea unui transport feroviar de călători de calitate pentru publicul din România. Fondurile pentru modernizarea acestui vagon au fost de la Federația Națională, de la organizația sindicală. Noi am vrut să arătăm că nu este foarte greu să realizezi modernizarea parcului de vagoane, în mod evident că nimeni nu are pretenții absurde ca să le facem pe toate peste noapte, însă etapizat credem că putem introduce vagoane de acest gen. Noi am încercat să sensibilizăm factorul politic, să arătăm că și călătorii din România merită să fie călători de rangul 1, ca și cei din UE și că, de fapt, stă în puterea noastră de a realiza aceste modernizări. Vagonul are un design modern, are internet de mare putere, plasme la capetele vagonului și la mijloc, care arată poziția în timp real a vagonului în funcție de localitățile pe lângă care trece. Are camere de luat vederi, prize, scaune ergonomice de calitate. Sunt condiții pe care le întâlniți la același rang de tren în Europa de Vest. în românia nu există un vagon atât de modern, dar sperăm să mai fie, tocmai acesta este scopul proiectului nostru, intitulat „#sepoate”. de a aduce condiții de siguranță și confort european pe căile ferate din România. acest vagon va merge în cele mai mari orașe care au legătură cu București, va fi atașat la trenurile în parcurs, urmează o perioadă de șase, șapte ore pentru vizitare, după care se atașează la tren și se întoarce în stația București”, a declarat Octav Rusu, vicepreședinte al alianței sindicale mișcare comercial de pe raza de activitate a Regionalei CFR Timișoara.
Vagonul adus la Timişoara are 117 locuri şi a fost realizat prin reamenajarea unui vagon care circulă deja de 18 ani. Preţul unei asemenea renovări nu este deloc mare, fiind sub 10.000 de euro, au spus reprezentanţii sindicatelor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!