Berea Timişoreana şi Ursus ar urma să aibă un nou proprietar, în urma unei tranzacţii prin care brandurile din Europa de Est ale SAB Miller ar urma să fie cedate pentru că cei de la Comisia Europeană ar urma să dezbată fuziunea AB Inbev şi SAB Miller.
AB InBev ar putea să vândă brandurile SAB Miller din Europa Centrală şi de Est, inclusiv Pilsner Urquell, înainte de decizia Comisiei Europene de a aproba tranzacţia evaluată la peste 100 miliarde de dolari. Activele sunt evaluate la circa 5 miliarde de dolari.
Potenţiala vânzare anunţată include şi brandurile poloneze Tyskie şi Lech, berea Dreher din Ungaria sau brandrile româneşti Ursus şi Timişoreana. Estul Europei nu a fost niciodată un focus major pentru AB InBev, iar posibila vânzare este menită să aducă circumstanţe atenuante îngrijorărilor pe care le-ar putea avea Comisia Europeană privind tranzacţia care aşteaptă ultimele aprobări.
Pentru a se asigura că această tranzacţie de preluare a SAB Miller, în valoare de 107 miliarde de dolari, va primi aprobarea autorităţilor, AB InBev a luat în ultimul timp o serie de măsuri. Recent, AB InBev a acceptat oferta japonezilor de la Asahi Group pentru brandurile premium Peroni şi Grolsch, dar şi pentru brandul britanic Meantime. Aceiaşi japonezi de la Asahi ar putea fi un potenţial cumpărător şi al unor active oferite spre vânzare în noua tranzacţie.
În România, SAB Miller este prezent prin Ursus Breweries, care are în portofoliu branduri precum Ursus, Peroni, Ciucaş sau Timişoreana şi trei fabrici, la Braşov, Timişoara şi Buzău. Compania Ursus Breweries, care deţine şi Timişoreana, este deţinută de SAB Miller de circa două decenii şi a ajuns anul trecut la afaceri de 1,4 mld. lei (peste 310 mil. euro).
Citiți principiile noastre de moderare aici!