Lapte Potrivit cercetătorilor americani, calciul, prezent în cantităţi importante în lapte şi produsele lactate, este indicat mai curând în copilărie. Depunerile de calciu provoacă în timp obturarea vaselor de sânge şi pot afecta iremediabil activitatea cerebrală. Calciul – prezent în cantităţi importante în produsele lactate – ar avea un impact dezastruos asupra funcţiilor vitale ale creierului.
O cantitate în exces de calciu poate duce la scăderea capacităţilor mentale în cazul adulţilor înaintaţi în vârstă. Efectul este mult mai grav în cazul asocierii calciului cu vitamina D, care ajută la fixarea lui în sânge. Cercetătorii Universităţii Duke, din California, susţin că o dietă pe bază de produse lactate în cazul bătrânilor înseamnă dezastru garantat.
Şefa echipei de cercetători se declară îngrijorată de fenomen, mai ales că reclamele televizate îi îndeamnă pe oameni să consume calciu în exces. Specialiştii recomandă persoanelor trecute de 50 de ani să scadă consumul unor alimente precum produsele lactate, sucul de portocale, cerealele bogate în calciu, precum şi peştele marin sau ficatul de orice fel.