Ca urmare a numărului mare de asiguraţi care solicită personal la sediul Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate (CJAS) sau telefonic, deblocarea cardului naţional de sănătate, CJAS Timiş face următoarele precizări:
– asiguraţii nu trebuie puşi pe drumuri şi trimişi la CJAS pentru deblocarea cardurilor
– cardurile naţionale de asigurat se pot debloca în momentul prezentării pacientului la unul din furnizorii de servicii medicale (medici de familie, medici specialişti, spitale) tocmai pentru a evita deplasarea asiguratului întâi la CJAS şi apoi la medic
– CJAS Timiş a pus la dispoziţia furnizorilor de servicii medicale trei numere de telefon unde pot solicita deblocarea cardului de asigurat al unui pacient, pentru spitale – 0736110006, pentru medici de familie – 0736203666 şi pentru medici specialişti – 0736203646.
– furnizorii au la dispoziţie pe site-ul CNAS aplicaţia suport.ceas@casan.ro pentru deblocarea cardului.
De asemenea, CJAS Timiş atrage atenţia unităţilor sanitare cu paturi că unicul sistem de validare şi decontare a serviciilor medicale în sistemul asigurărilor sociale de sănătate este cardul naţional de sănătate şi nu trebuie să solicite asiguraţilor adeverinţe care atestă calitatea de asigurat.
“Până în prezent, la sediul CJAS Timiş 5000 de asiguraţi au solicitat deblocarea cardului”, spune purtătorul de cuvânt al CJAS Timiş, Mariana Marcu.
Cardul se poate bloca dacă se tastează codul PIN greşit, iar majoritatea asiguraţilor din Timiş care au semnalat blocarea cardului au avut această problemă.
Citiți principiile noastre de moderare aici!