Scandalul Volkswagen va influenta evolutia economiei

De Marcel Hoster
Reactualizat la:
1Comentariu
Scandalul Volkswagen va influenta evolutia economiei
© Foto: tildenonspeer.com
A influenţat într-un anumit fel scandalul de mediu legat de autovehiculele Volkswagen economia? Aproape sigur, marile nume din industria mondială, dar şi societăţile româneşti au descoperit că nu mai pot trata mediul cu atâta uşurinţă, chiar beneficiarii produselor fiind mai interesaţi de ceea ce cumpără, am aflat cu ocazia unui seminar de specialitate organizat la Timişoara, la care au luat parte reprezentanţii celor mai importante companii timişorene.

Nu autorităţile de specialitate sau unele organizaţii neguvernamentale din domeniul protecţiei mediului vor fi cele care vor influenţa politica companiilor în acest domeniu, ci chiar clienţii acestor firme. Aceasta este una dintre concluziile trase în urma unui seminar organizat la Timişoara de o societate de consultanţă în domeniul sustenabilităţii economice.

„Societatea se schimbă, problemele de sustenabilitate vor fi tot mai mult în atenţia firmelor. Acestea vor ajunge să fie obligate să lucreze eco. Piaţa o va cere”, am aflat de la Christian Plas, directorul societăţii austriece.

Un asemenea comportament responsabil faţă de mediu va deveni necesar în actuala economie, mai spune Plas. O asemenea politică poate aduce chiar şi beneficii materiale societăţii respective.

„Beneficii sunt nu doar pentru mediu, dar şi de business, economice. Care e costul eco al produsului dumneavoastră? Imaginea contează foarte mult, ideea că poluarea e pe gratis nu mai ţine. A adus ceva nou in domeniu scandalul Volkswagen? Nu trebuia să se întâmple, trebuie să ne gândim ce se va întâmpla în viitor, cum va afecta activitatea noastră viitoarele generaţii. Producţia sustenabilă crează valoare. Este vorba şi de beneficii economice, dar şi de mediu. Intodeauna există un cost şi o componentă de salvare a costurilor în acest domeniu”, a mai spus Chrisian Plas.

În ţările cu economie dezvoltată un asemenea comportament responsabil este tot mai mult prezent în activitate, poate reprezenta chiar şi una dintre condiţiile succesului.

„Există standarde de control a consumului. Unele firme solicită de la cei cu care lucrează să aibă un asemenea program de sustenabilitate. De exemplu, în America, cunoscuta companie Wallmart a solicitat ca firma cu care lucra să aibă implementat un asemenea program”, ne-a declarat Gabriela Fistis, directorul filialei din România a companiei austriece de consultanţă.

Pentru fiecare companie se poate întocmi un plan special pentru a reduce consumul de materii prime sau de energie, se implementează un program automat, care cuprinde întreg procesul de producţie, iar beneficiile sunt vizibile şi în ceea ce priveşte protecţia mediului, dar şi pentru business, prin reducerea costurilor.

Poate beneficiile economice directe nu sunt atât de ridicate, dintr-un comportament responsabil nu se poate spune că firma respectivă se va îmbogăţi, dar sigur va recupera cel puţin o parte dintre cheltuieli.

„Vă pot da exemplu o companie din domeniul electronicelor. Aceasta a rămas, în urma procesului de producţie, deşeuri şi a costat-o 700.000 de euro să realizeze producţia, dar au reuşit să vândă deşeurile cu 5.000 de euro şi au fost mulţumiţi. E un cost mai mic!”, a mai declarat Christian Plas.

Firmele româneşti prezente la întâlnire par să fie conştiente de noua evoluţie a lucrurilor, dar, cel puţin deocamdată, reacţia la cursul evenimentelor e redusă…



1Comentariu

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor