Sapte elemente care te vor ajuta sa ajungi la o varsta record!

De Lavinia Ceuta
Sapte elemente care te vor ajuta sa ajungi la o varsta record!
© TION - Sapte elemente care te vor ajuta sa ajungi la o varsta record!
1. VITAMINA C nu este numită întâmplător ”regina vitaminelor”. Este una dintre cele mai necesare vitamine în absorbția și vitalitatea altor vitamine, de a depinzând desfășurarea mai multor procese bio-chimice din corpul nostru. Nu sintetizăm vitamina C, astfel că aportul acesteia se face exclusiv pe calea alimentației, iar de am consuma și 10 lămâi odată, în 6 ore nu va mai exista vitamina C în corp. Recomand să aveți zilnic, de 3 ori, un aport din această vitamină. Nu încurajez pastilele din farmacii, încurajez consumul de lămâie, goji, pătrunjel și alte surse eficiente ce dețin această vitamină.


2. VITAMINA D are nenumărate beneficii, poate inclusiv să combată efectele radicalilor liberi, susținând starea de sănătate a creierului. Nivelul serumului din piele este practic influențat de vitamina D, așa că ai face bine să prinzi ultravioletele, acest tip de bronz este perfect pentru piele. Ar fi bine să faci astfel încât să te plimbi pe afară cel puțin o ora pe zi, atunci când soarele este sus pe cer. Dacă acest lucru nu este posibil, încearcă să compensezi cu suplimente ce conțin vitamina D3, în combinație cu vitamina K2, cele două “lucrează” împreună.

3. DHA, este o grăsime de tipul Omega 3, jucând un rol esențial în menținerea sănătății membranei celulare. De asemenea, are rolul de a păstra flexibilitatea și rezistența la stres al celulelor, proprietăți care au un rol esențial în scăderea potențialelor inflamații. Inflamațiile cronice se petrec în cazul bolilor degenerative, cum ar fi demența senilă. Este bine să consumi nuci din belșug, semințe de chia și de in, iar unul dintre suplimentele permanente pe care le recomand, sunt suplimentele cu omega 3…în permanență fiind necesar acest nutrient! ”Grăsimea creierului”, ajută buna funcționare cardiacă, protejează articulațiile, pe scurt, absolut necesară, neavând voie a avea carențe!

4. VITAMINA B9 (acidul folic). Aceasta are rolul de a preveni depresia, atrofierea creierului și multe alte probleme neurologice. Dacă există un deficit al acidului folic în organism, vei suferi din pricina pierderii de memorie și vei cunoaște declinul cognitiv, în special la vârstele înaintate. Se pare că vitamina B9 este implicată si în procesul de creare al globulelor roșii. O deficiență a acesteia poate duce la Alzheimer și alte boli ale inimii. Dacă vrei să îți menții sănătatea, încearcă să mănânci cât mai multe alimente care conțin această vitamină minune. Este vorba despre: broccoli, semințe de floarea soarelui, busuioc, pătrunjel și diverse “verdețuri”, cum ar fi spanacul, salata, brocoli, rucola. Tot ce este verde aduce un aport din această vitamină, astfel, să nu treacă nicio zi fără o masă verde, proaspătă și plină de vitalitate!

5. OXIGENUL, să nu uităm de prima ”mare dependență” a omului!” Toate reacțiile noastre bio-chimice se produc în prezența oxigenului pe care îl respirăm, oxigenul fiind vital, deși noi respirăm acum doar cu o capacitate de numai o treime a plămânilor. Nu uitați de respirație conștientă, de meditație sau rugăciune… Dacă zilnic respirați profund de 10 ori, aduceți un plus de viață și longevitate fiecărei celule din corpul vostru!

6. MAGNEZIUL. Acest mineral joacă un rol esențial în procesul de detoxifiere al corpului tău, așa că este implicat în eliminarea efectelor negative ale chimicalelor, metalelor grele și alte toxine cu care venim în contact. Magneziul se comportă ca un tampon între sinapse, în special între cele care sunt implicate în funcțiile cognitive (memorie, capacitate de învățare). Magneziul te poate feri de efectele nocive ale toxinelor, precum monoglutamatul, care, odată acumulat în organism, poate produce leziuni serioase la nivelul creierului. Cele mai bune surse de magneziu sunt: legumele organice, în special cele care conțin frunze închise la culoare, semințele de susan, nucile, untul de migdale și semințele de dovleac.

7. APA, am lăsat-o în cele din urmă intenționat, ea fiind elementul esențial al vieții – unul dintre ele-, element care aduce o memorie și o sustenabilitate de neimaginat vieții. Fără apă, atunci când corpul se deshidratează și ajunge la un procent de aproximativ 56%, murim. Se spune că nu de bătrânețe moare omul, ci de deshidratate! Dacă aș fi provocată să dau un singur sfat legat de hrană, obiceiuri sau viață lungă, după cel legat de cumpătare/echilibru, aș vorbi despre apă. Toată viață să consumați multă apă, o apă cât mai calitativă, de ea depinde funcționarea întregului vostru organism!

Nu exista o formula magică pentru a avea o viață lungă și sănătoasă. Un stil de viață echilibrat te va ajuta să ajungi la o vârstă înaintată, iar dacă vei învăța să te detașezi de probleme și griji, cu siguranță vei avea șanse mari să te numeri printre centenari. Să crezi și mereu să-ți amintești de frumusețea simplă a vieții!

”Învățăm să trăim în fiecare zi”, iar cel mai important amănunt al vieții, ar fi puterea de a ne bucura și de a fi recunoscători acestei existențe. Odată realizată această înțelegere, suntem pe drumul cel bun!

Puteţi citi mai multe articole pe această temă aici.