Robu promite parcari in Timisoara ca-n Germania sau Venetia, dar acuza birocratia romaneasca

De Bogdan Marta
Reactualizat la:
12Comentarii
Robu promite parcari in Timisoara ca-n Germania sau Venetia, dar acuza birocratia romaneasca
© TION: Robu promite parcari in Timisoara ca-n Germania sau Venetia, dar acuza birocratia romaneasca
Despre parcările din Timișoara au curs tone de cerneală, însă problema este departe de a fi rezolvată. Deși subiectul este pe agenda publică de mai bine de zece ani, diversele administrații ale municipiului nu au reușit să implementeze o soluție. Evident, subiectul a reapărut la audiența online ținută de primarul Nicolae Robu pe Facebook, zilele trecute.

Vă reamintim că problema parcărilor din Timișoara, în special în zona centrală, a fost una intens dezbătută încă din mandatul 2004-2008 al primarului Gheorghe Ciuhandu. S-au căutat și atunci diverse soluții: de la realizarea unor parcări subterane la Parcul Botanic sau chiar sub Piața Unirii, până la căutarea unor investitori privați dispuși să investească în acest domeniu. Fără succes, însă. Astfel, singura parcare subterană din zona centrală este cea de la Finanțe.

În 2012, problema parcărilor a revenit noii administrații. După aproape un an de mandat, primarul Nicolae Robu anunța că ar fi găsit o soluție: realizarea unei parcări supraetajate, de 10 etaje, în parteneriat public-privat.

„Eu cred că foarte potrivit pentru Timişoara ar fi să se realizeze parcări supraterane şi avem în vedere două locaţii: una care este clar stabilită, în zona Oituz, şi unde aşteptăm investitori privaţi. Vom face cât de curând anunţul public, oficial, în acest sens, şi aşteptăm cea mai convenabilă ofertă privată de investiţie într-o mare parcare în acea zonă. Eu cred că acolo se poate face o parcare P+10 de exemplu, o parcare care realmente să satisfacă nevoile pentru toți cei care vin să viziteze zona istorică a Timişoarei, Piaţa Unirii şi împrejurimile”, spunea, în aprilie 2013, primarul Nicolae Robu.

Iată că au trecut trei ani de atunci, iar problema este încă una de actualitate, lucru recunoscut și de primarul Timișoarei.

„Nu există locuri de parcare în zonă (Unirii – n.r.), dar, oameni buni, nu există niciun teren pe care să construim o parcare în zonă. Este în derulare procedura -complicată, birocratică și ea – de realizare a unui schimb de proprietăți între primărie și UVT astfel încât clădirea și terenul aferent aflate la intersecția Popa Șapcă cu Oituz, fosta popotă, cum o știe lumea, care aparține UVT, să revină primăriei și primăria vrea să cedeze UVT, la paritate, parțial sau integral, din campusul Liceului CFR. Până nu facem acest schimb, nu putem face o parcare”, a afirmat Robu la audiența publică susținută pe Facebook, după ce a fost întrebat de un timișorean de ce trebuie să dea cinci ture prin centru până să găsească un loc în care să își lase mașina.

Primarul Timișoarei a afirmat, din nou, că în zonă se va construi o parcare gigant, de 10 sau 11 etaje, care va oferi celor ce vin în centru cu mașina peste 1.000 de locuri.

„Vrem să facem acolo o parcare uriașă, nu știu dacă mai există în România o parcare de asemenea dimensiuni, cu 10 sau 11 etaje la regimul de înălțime a blocului de vizavi. Cam cum este în Veneția. Și acolo vor fi peste 1000 de locuri de parcare, riveranii și cei cu activități economice în zonă, în centrul istoric, vor avea un regim preferențial. Iar ceilalți cetățeni vor plăti – sigur, pe sistemul de parcare pe care îl avem, sau dacă va fi un parteneriat public-privat atunci alt regim – așa cum se întâmplă în toate orașele din lume care au centre istorice în care nu se poate pătrunde cu mașina. Dar până nu facem asta, sigur că e foarte greu pentru toată lumea. Și eu când merg în zonă pățesc același lucru, dar sigur că asta nu face o bucurie nimănui, sunt convins”, a mai spus Robu.

Pe de altă parte, întrebat de lipsa locurilor de parcare dintre blocuri, Robu nu a oferit nicio soluție concretă, însă a spus că primăria a investit în acest domeniu.

„Da, din păcate, toate spațiile dintre blocuri din oraș, cu câteva excepții, au rămas așa cum au fost ele de la construirea blocurilor. De zeci de ani. Nimic nu s-a amenajat. Oamenii au ajuns să își țină mașinile pe pământ, cândva erau cât de cât spații verzi, chiar dacă erau neîntreținute. Dar numărul mașinilor s-a înmulțit extraordinar de mult și, inevitabil, cetățenii își țin mașinile acolo, pe pământ. Acolo pământul devine noroi când plouă, o zonă prăfuită și prăfuitoare când e cald și uscat. Noroiul este luat pe cauciucuri, dus pe străzile orașului. Străzile de aceea nu sunt curate, în primul și în primul rând, pentru că se aduce noroi din aceste locuri. Apoi, noroiul pătrunzând în sistemul de canalizare colmatează acolo și produce alte belele. Cel care rămâne la suprafață, când vremea devine uscată se transformă în praf, se ridică în atmosferă. Noi respirăm o atmosferă plină de praf. Am sesizat această problemă și noi și am făcut foarte multe amenajări între blocuri. Sigur, orașul e imens și noi am putut face astfel de amenajări pe o arie relativ restrânsă. Cetățenii care beneficiază de aceste amenajări sunt încântați, pur și simplu”, a declarat Robu.

El a concluzionat subiectul spunând că acolo unde primăria a intervenit și a realizat parcări și amenajări între blocuri, locuitorii sunt încântați și spun că este „ca-n Germania”.

Alte articole pe aceeași temă:

Cand vom avea noi parcari? O noua administratie, alte idei: parcare P+10 la Punctele Cardinale!



12Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor