Proteina animala – produsele lactate

De Lavinia Bratu Ceuță
Reactualizat la:
Proteina animala – produsele lactate
Se spune că la carne renunțăm cum renunțăm, dar la brânză…este foarte greu! Și, așa și este, așa ne povestesc cei care trec prin aceste schimbări, prin aceste alegeri conștiente ale alimentație. Nu știm cum e, până nu încercăm! Fiecare cu propriile sale descoperiri și alegeri.

Despre laptele de vacă pasteurizat de la animale crecute industrial nu vreau să scriu prea mult. Este un produs lipsit de enzime, bogat în pesticide, hormoni, antibiotice… În nici un studiu apărut în ultimii 20 de ani, laptele nu mai este creditat ca fiind optim consumului de către om. Însă, avem o tradiție în spate – moșii și strămoșii noștri beau lapte de la vacă, însă acestea erau crescute sub cerul liber și marea parte din lapte era transformat în ”lapte prins” și brânză!

Iaurt, kefir, sana – excelente pentru dieta zilnică!

Pe lângă faptul că acestea sunt o sursă de probiotice naturale, sunt și o excelentă sursă de proteine, calciu, minerale. Atât la masa de dimineață, dar mai ales seara, cazeina din lapte este excelentă pentru procesele de structurare, de seară.

Cu ce combinăm acestea?

Întotdeauna pot fi combinate cu semințe de cânepă, chia – bombă de proteine! Iaurtul se poate combina și cu fructe, doar la aceia dintre noi care nu prezintă diferite afecțiuni ale tubului digestiv: carențe enzimatice, aciditate modificată, colon iritabil sau gastrită. Un mic dejun excelent poate fi combinația de iaurt cu fructe proaspete – mai ales fructe de pădure!!! Iarna, se poate combina iaurtul cu fructele uscate – o sursă de energie și o stare de sațietate pentru 3 ore, garantat!

Brânza este un ”aliment condiment”…

Ar fi bine să ne folosim de brânză și de gustul ei prin răzuirea – așa cum fac și italienii cu parmezanul!- deasupra mâncării. În loc să tăiem bucăți, mai bine să asortăm mâncarea cu o brânză rasă! Gustul se va simți foarte bine, iar cantitatea va fi optimă. 30-50gr de brânză sărată și grasă ar fi porția optimă! E bine să știm aceste lucruri simple, mulți dintre pacienții mei au făcut aceste schimbări absolut firesc și se simt excelent. Mulți dintre ei au slăbit kg pe care le aveau în plus, prin puțină cunoaștere și cumpătare!

Urda este excelentă pentru sursa maximă de calciu!

Combinată cu legume proaspete – ardei, roșii, castraveți – , poate fi o masă perfectă de seară. Iar la prânz, alături de câteva paste integrale poate fi o masă delicioasă!

Și, nu uitați că toate cercetările vechi și actuale ne îndeamnă ca 2-3 zile din săptămână să nu consumăm produse de origine animală: carne, lactate și ouă!

Foto ext: thestar.com