tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Primarul Timisoarei este dispus sa renunte la metrou, dar merge inainte cu studiul de fezabilitate...

Primarul Timisoarei este dispus sa renunte la metrou, dar merge inainte cu studiul de fezabilitate...

la 14 January 2015 13:28 Reactualizat la: 15 January 2015 16:32
14 January 2015 13:28 Reactualizat la: 15 January 2015 16:32
Nemulţumit de modul în care a fost prezentat subiectul în presă, primarul Timişoarei, Nicolae Robu, vine cu clarificări în privinţa... metroului. Edilul-şef spune că principala sa preocupare este de a desfiinţa liniile de cale ferată care traversează la ora actuală oraşul la suprafaţă şi că nu ar avea ”frustrări” nici dacă s-ar opta pentru o altă soluţie, mai puţin costisitoare. Asta, după ce a anunţat că a cerut să se pregătească studiul de fezabilitate pentru ducerea în subteran a liniilor de tren...
Scris de A. Strugariu - Nemulţumit de modul în care a fost prezentat subiectul în presă, primarul Timişoarei, Nicolae Robu, vine cu clarificări în privinţa... metroului. Edilul-şef spune că principala sa preocupare este de a desfiinţa liniile de cale ferată care traversează la ora actuală oraşul la suprafaţă şi că nu ar avea ”frustrări” nici dacă s-ar opta pentru o altă soluţie, mai puţin costisitoare. Asta, după ce a anunţat că a cerut să se pregătească studiul de fezabilitate pentru ducerea în subteran a liniilor de tren...

Trimite articolul

X

Primarul Nicolae Robu consideră că aşa-numita temă a “metroului” din Timişoara a fost reflectată „defectuos” în mass-media, aşa că vine cu clarificări.

Edilul pleacă de la constatarea că, la ora actuală, „Timişoara este un oraş rupt în două de liniile de cale ferată postate pe o movilă de pământ, care îl străbat foarte aproape de centrul său” şi există „doar cinci străpungeri ale acestei movile” – pasajele Jiul-Calea Circumvalaţiunii, C. Brediceanu, Gh. Lazăr, Al. I. Cuza şi Popa Şapcă, plus două treceri la nivel – E. Baader şi UMT.

Consecinţele? Se creează permanent ambuteiaje în trafic, zgomotul produs de trenurile care trec prin imediata vecinătate a unor zone dens populate şi apropiate de centrul oraşului, un „aspect urât”, în opinia primarului, şi „ţinerea blocată a unei fâşii de teren de circa 8 kilometri lungime şi 60-80 m lăţime, situată în centrul oraşului, cu orientarea Est (Nord-Est) – Vest, care, altfel, s-ar putea constitui într-un bulevard ultramodern, cu toate beneficiile derivate”.

„Eu, ţinând la Timişoara (!!!), consider că liniile de cale ferată trebuie să dispară din poziţia actuală”, concluzionează Robu, care prezintă şi soluţiile pe care le vede pentru rezolvarea problemei: ducerea liniilor de cale ferată în afara oraşului, ridicarea lor pe estacade sau ducerea lor în subteran.

Pe cea cu estacadele o elimină din start, motivând că „este o soluţie care nu se potriveşte de niciun fel Timişoarei, din punct de vedere arhitectural”. Cea cu ducerea liniilor de tren în afara oraşului ar fi fezabilă şi mai puţin costisitoare, dar primarul spune că şi aceasta ar avea dezavantaje…

„Ducerea liniilor de cale ferată în afara oraşului reprezintă soluţia cea mai simplă din punct de vedere tehnic şi, probabil, cea mai puţin costisitoare (a se avea în vedere, totuşi, că se impun exproprieri etc.). În plus, ceea ce acum înseamnă “în afara oraşului” peste un număr de ani va fi în interiorul oraşului (…) Şi asta, cu atât mai mult cu cât există deja o viziune de dezvoltare integrată Timişoara-Arad, susţinută de un studiu al Băncii Mondiale. Dar, cu toate aceste dezavantaje ale soluţiei, subsemnatul aş fi foarte mulţumit dacă ea ar fi pusă în practică, fără nicio frustrare că Timişoara ar rămâne fără metrou (sâc!), pentru că acest obiectiv, pentru mine, n-a fost nicio clipă scop în sine şi, cu atât mai mult, n-a făcut obiectul niciunei promisiuni electorale!”, explică Robu, într-o nouă postare pe Facebook.

Primarul Timişoarei rămâne la părerea sa – îngroparea liniilor de cale ferată costă, dar este cea mai bună variantă.

„Ducerea liniilor de cale ferată în subteran este o soluţie care, după spusele unor arhitecţi importanţi (n.n. – din Barcelona), pare a fi soluţia cea mai bună pe termen lung. Ea este mai costisitoare decât celelalte şi mai dificil de implementat, dar beneficiile sale – se pretinde – o recomandă în raport cu celelalte soluţii, dacă se găsesc resursele financiare pe care le incumbă”, mai afirmă Robu, explicând că astfel ar putea fi creat un nou bulevard, ultramodern, pe locul actualelor linii de tren, problema ar fi rezolvată definitiv, indiferent de extinderea ulterioară a oraşului, iar amenajarea ar putea fi folosită şi pentru transportul în comun, prin crearea unor staţii la Gara de Nord, Iulius Mall, Gara de Est, Grădina Zoologică şi Aeroport de exemplu.

„Plecând de la ultima idee de mai sus, s-a ajuns la deja celebra temă a metroului din Timişoara, chiar dacă, în fapt, putem vorbi despre aşa ceva doar în subsidiar (…) În concluzie, ce vrea primarul Timişoarei este să scape Timişoara de prezenţa liniilor de cale ferată pe traseul actual sau cel puţin de prezenţa lor la suprafaţă! Dacă cu această ocazie se va crea şi oportunitatea realizării cu costuri suplimentare acceptabile a unei linii de transport în comun gen metrou, atunci, cu atât mai bine, o vom realiza!”, prezintă intenţiile primarului Timişoarei… primarul Timişoarei.

Robu a anunţat recent că a dat undă verde pentru contractarea studiului de fezabilitate, estimând investiţia la 1,5-2 miliarde de euro. De aici şi scepticismul multor timişoreni care aşteaptă încă să se rezolve problemele ”mărunte” care ţin de infrastructura oraşului… Edilul mizează pe atragerea de fonduri europene. SF-ul ar urma să fie plătit bineînțeles din bani de la bugetul local.

Trimite articolul

X
Taguri:
metrou ,
nicolae robu ,
primaria timisoara ,
studiu de fezabilitate
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    LOGS aleargă #AlăturiDeRefugiați la Timișoara City Marathon. Vă puteți alătura voluntarilor!
    2
    Rezistență prin delicatețe: expoziție Călin Beloescu la Galeria Brăteanu
    3
    Continuă lucrările la calea ferată din zona Gării de Nord Timișoara
    4
    Hala de tramvaie din Timișoara ar putea deveni centru cultural cu bani europeni
    5
    Judecătorii de la Tribunalul Timiș nu mai protestează. Activitatea revine la normal
    6
    Copiii cu boli cronice pot continua școala în spital. Începe înscrierea profesorilor voluntari
    7
    FOTO. Un liceu „verde” cu cabinet stomatologic se va construi la Moșnița Nouă
    8
    Histamina nu e dușmanul: mituri și realități despre simptomele sale
    9
    Orgă și saxofon, klezmer și Piazzolla, în Biserica din Elisabetin
    10
    FITT premiază cele mai bune proiecte de tineret din Timiș

    Cele mai noi știri

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 18 decembrie 2025, în Timișoara?

    Ştiri din Timiș

    Hala de tramvaie din Timișoara ar putea deveni centru cultural cu bani europeni

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Grădiniță modernă pentru 360 de copii, construită cu fonduri europene la Moșnița Nouă

    Eveniment

    Accident la Belinț. Pasager rănit după ce mașina în care se afla s-a izbit de un copac

    Ştiri din Timiș

    Festivalul de Datini și Colinde transformă Giarmata într-o scenă a folclorului autentic

    Ştiri din Timiș

    Pișchia celebrează identitatea bănățeană la prima ediție a Festivalului de Cultură „Ionel Iacob-Bencei”

    Ştiri din Timiș

    Controale extinse la azilele de bătrâni din Timiș după neregulile descoperite la Cenad

    Ştiri din Timiș

    Rata șomajului din Timiș rămâne scăzută, în ciuda a aproximativ 600 de concedieri anunțate

    Eveniment

    Șoferiță de 16 ani, rănită după ce a trecut pe roșu și a intrat într-o altă mașină, la Timișoara

    Ştiri din Timiș

    Ginecologia oncologică, o luptă contra timpului. Prof. Marius Craina: „Femeile ajung la noi prea târziu, dar asta se poate schimba”
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici