tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Perspective sumbre pentru inaugurarea de noi autostrazi in zona de vest a Romaniei

Perspective sumbre pentru inaugurarea de noi autostrazi in zona de vest a Romaniei

la 30 December 2015 13:04 Reactualizat la: 30 December 2015 13:08

Perspective sumbre pentru inaugurarea de noi autostrazi in zona de vest a Romaniei

<p>Perspective sumbre pentru inaugurarea de noi autostrazi in zona de vest a Romaniei (foto: arhiva)</p>
30 December 2015 13:04 Reactualizat la: 30 December 2015 13:08
După inaugurarea celui de-al doilea lot al autostrăzii Timişoara – Lugoj, perspectivele de a avea drumuri de acest nivel deschise în perioada următoare au scăzut semnificativ. Teoretic, autostrada Lugoj – Deva ar trebui să fie gata în cursul anului care va începe în câteva zile. Practic... lucrurile par cam încurcate.
Scris de Marcel Hoster - După inaugurarea celui de-al doilea lot al autostrăzii Timişoara – Lugoj, perspectivele de a avea drumuri de acest nivel deschise în perioada următoare au scăzut semnificativ. Teoretic, autostrada Lugoj – Deva ar trebui să fie gata în cursul anului care va începe în câteva zile. Practic... lucrurile par cam încurcate.

Trimite articolul

X

După ce am scăpat de blestemul contestaţiilor pentru lotul 2 din Timişoara – Lugoj, procedurile de contestare durând mai mult de trei ani, lotul a fost în sfârşit realizat. Din păcate, prea curând nu ne aşteptăm la noi inaugurări de tronsoane în această parte a ţării. Mai sunt trei loturi din Lugoj – Deva, iar perspectivele sunt sumbre.

Teoretic, în luna mai, ar fi trebuit să circulăm pe autostradă până la Deva. Situaţia din teren e complet diferită şi nimeni nu poate spune când această dorinţă ar putea fi îndeplinită. Ar trebui să fim încântaţi dacă în prima jumătate din 2016 am putea circula cel puţin pe o porţiune de 17 kilometri din lotul 2, una care să preia traficul de la Traian Vuia până undeva după Făget.

Din păcate, şi pe acest lot sunt probleme, constructorul este acelaşi care s-a ocupat de lotul de lângă Sibiu care a fost închis circulaţiei, iar autostrada, demolată.

Deşi informaţiile oficiale lipsesc, şi pe lotul timişean au fost descoperite probleme legate de construcţie. Cel mai bine s-a văzut care este calitatea lucrării când, după o serie de ploi, terasamentul de sub o parte din autostradă a fost efectiv spălat, rămânând o gaură sub asfalt. Chiar surse din cadrul Companiei de Drumuri au recunoscut, sub protecţia anonimatului, că la lotul 3 din Lugoj – Deva sunt mari probleme legate de construcţie. Deși acestea nu au fost recunoscute oficial, chiar ministrul Transporturilor, Dan Costescu, ne asigura, în cadrul unei vizite efectuate la Timişoara, despre constructorul de acolo: „Vor avea parte de o atenţie specială din partea noastră, asta pot să vă garantez în mod sigur!”.

Ecoducte şi tuneluri

De unde s-ar termina cei 17 kilometri amintiţi încep, de fapt, marile probleme ale construcţiei, atât pe lotul 2, cât şi pe lotul 3. Este vorba despre o serie de tuneluri şi ecoducte, cerute de asociaţiile de mediu şi impuse de Agenţia de mediu. Acestea ar urma să fie folosite de animalele sălbatice pentru a trece de pe o parte şi cealaltă a autostrăzi, în procesul de migraţie. Din păcate, aceste construcţii prelungesc şi mai mult durata de execuţie a autostrăzii. Oricum, pe aceste loturi lucrările nu erau prea înaintate.

 

Mai bine stăteau lucrările la lotul patru, singurul construit de o societate românească, aceiaşi care a realizat şi lotul 1 din Timişoara, în timp record. În ciuda problemelor numeroase apărute aici (cimitir ilegal, peşteri cu lilieci, familii de castori, halde de steril) firma şi-a văzut de treabă şi a depăşit limita de 40% din lucrare efectuată. Aceasta până când Inspectoratul în Construcţii şi-a adus aminte că pentru acel lot, mai precis pentru două dintre porţiuni, nu există autorizaţii de construcţie. Din păcate, cineva de la Compania de Drumuri nu şi-a făcut datoria şi nu a solicitat aceste documente.

Kilometri și milioane de euro

Cele trei loturi de autostradă adună mulţi kilometri şi sunt realizaţi în zone de relief dificile, diferite de cele realizate în Banat şi deja funcţionale. Sumele licitate de constructor au fost cu mult sub cele la care s-a pornit licitaţia de atribuire, unii specialişti spun că aceasta ar însemna să se facă rabat şi la calitatea lucrărilor.

Lotul 2 a fost adjudecat pentru 562 milioane de lei, la 52% din valoarea iniţială. Are 28,7 kilometri, de la Traian Vuia până la Holdea. Ordinul de începere al lucrărilor a fost noiembrie 2013, iar finalizarea ar fi trebuit să aibă loc în mai 2016. În prezent, stadiul lucrărilor a trecut de 30%.

Lotul 3 are 21,14 kilometri, de la Holdea la Ilia. Preţul de adjudecare a fost de 579, 9 milioane de lei, adică 57,5% din estimarea iniţială. Data de începere a lucrărilor şi termenul limită de finalizare este acelaşi ca şi la lotul precedent. Stadiul lucrărilor a depăşit 30%.

Cel de-al patrulea lot face legătura cu autostrada Deva – Sibiu, la Şoimuş. Lotul a fost adjudecat pentru 419 milioane lei, cea mai mică valoare de adjudecare faţă de preţul iniţial, adică 40% din acesta. Termenele de pornire a lucrărilor şi de finalizare sunt aceleaşi, adică noiembrie 2013 şi mai 2016. Stadiul lucrărilor, la ultima estimare, era în jur de 43%.

Din păcate, nimeni nu poate estima când se va putea circula efectiv pe aceste drumuri, problema ecoductelor şi tunelurilor şi perioada de realizare a acestora cântărind destul de mult. Din păcate, unele estimări ale specialiştilor împing acest termen spre 2017…

Trimite articolul

X
Taguri:
autostrada ,
autostrazi in zina de vest a romaniei ,
probleme autostrada lugoj-deva ,
stadiul autostrazii lugoj deva
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    „Orașele viitorului”, la Timișoara. Despre ce se va vorbi în cadrul conferinței
    2
    Operațiune de sabotaj instrumentată de Rusia pe teritoriul României, dejucată de SRI
    3
    UPDATE. Un bloc de locuințe s-a prăbușit parțial în București după o explozie
    4
    „Când lumea se frânge”. Mituri ale sfârșitului reinterpretate de tinerii artiști la Muzeul Național de Artă Timișoara
    5
    CFR suspendă peste 10 trenuri care pleacă de la și spre Timișoara. Se pierd legături cu Oradea, Satu Mare și Baia Mare
    6
    „Vestul adevărat”, cel mai nou spectacol al Teatrului Național Timișoara
    7
    VIDEO. Deșeurile timișenilor, trimise de azi în județul Hunedoara
    8
    Trei noi „Visiting Professors”, după ultima zi a PneumoClinicsTM
    9
    PROGRAM. Cannes ajunge la Timișoara. Încep proiecțiile celor mai apreciate filme de la festivalul francez
    10
    A modificat sau nu primăria „culoarul verde” de pe Take Ionescu? Lațcău vorbește despre fake-news

    Cele mai noi știri

    Ştiri din Timiș

    VIDEO. Timișorenii au comemorat eroii Revoluției de acum 36 de ani prin Marșul Eroilor

    Capitală Culturală

    „Când lumea se frânge”. Mituri ale sfârșitului reinterpretate de tinerii artiști la Muzeul Național de Artă Timișoara

    Eveniment

    UPDATE. Scăpări de gaz în Lugoj: intervenție a pompierilor și evacuări în zona Filaret Barbu

    Ştiri din Timiș

    VIDEO. Spiritul Crăciunului pe două roți. Motocicliștii din Timiș marchează 20 de ani de fapte bune printr-o paradă caritabilă

    Ştiri din Timiș

    Mișcare pentru speranță. Clasă de Pilates caritabilă în sprijinul lui Reli, diagnosticată cu cancer

    Eveniment

    Carambol într-o intersecție din Timișoara. O femeie a fost rănită

    Capitală Culturală

    Un Crăciun mai bun pentru copiii în nevoie. Târg caritabil la Iulius Town Timișoara

    Ştiri din Timiș

    25 de microbuze școlare ecologice pentru primării și școli speciale, aprobate de Consiliul Județean Timiș

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Amintiri, eroism și lecții pentru prezent. Timișoara comemorează 36 de ani de la Revoluția din Decembrie 1989

    Mapamond

    Comisie internațională pentru despăgubiri: peste 50 de țări sprijină compensarea pagubelor cauzate de Rusia în Ucraina
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici