Patru secrete pentru a creste nivelul de energie

De Lavinia Bratu
Patru secrete pentru a creste nivelul de energie
Descoperiți câteva secrete pentru creșterea nivelului de energie.

Grija pe care o aud tot mai mult este aceea că, oamenii se trezesc obosiți, se simt obosiți în cea mai mare parte din timp și își pierd energia total după-amiaza spre seara. Oamenii se plâng tot mai mult de lipsa de energie, chiar din primele momente ale dimineții. „Necesitatea” cofeinei, în special a cafelei a devenit o practică esențială pentru mulți dintre noi. Cu toate acestea, cercetările vorbesc despre o stare mai bună a energiei la cei care nu consumă cofeină! Deci, ne-am putea întreba ce funcționează mai bine decât cafeaua, pentru a vă oferi un impuls natural de energie? Există câteva secrete de creștere a energie și dacă reușiți acești pași veți observa o schimbare rapidă în stare și vitalitatea.

Secretul 1 – dietă săracă în glucide sau carbohidrați artificiali!

Ce înseamnă asta? Renunță la produsele ce conțin zahăr rafinat și îmbogățește-ți dieta cu cereale integrale, fructe consumate cu tot cu coajă și ciocolată amăruie. Vrei ceva dulce? Bucură-te de o linguriță de miere și caută pe cât posibil să renunți cât mai mult la dulciuri cu zahăr rafinat. Creierul se hrănește doar cu glucide, oare nu este firesc să fim atenți ce fel de „dulce” aleg, ținând cont de faptul că această alegere este esențială pentru sistemul nervos? Altfel, la fel de important este și aspectul păstrării unui nivel relativ echilibrat al zahărului în sânge, aspect care ajută la construcția acestei stări de echilibru energetic. Evită consumul de zahăr, consumul său provoacă un efect „yo-yo” asupra zahărului din sânge – crește brusc glicemia și scade la fel. Căută să gestionezi cât mai bine apetența către aceste produse și consumul lor doar ocazional, să nu facă parte din obiceiurile sau din dieta zilnică.

Secretul 2: vitaminele B și C sunt esențiale stării de energie!

„Combustibilul” pe care-l preluăm din mâncare trebuie pregătit și descompus, pas cu pas. Aceasta se face printr-o serie de enzime care depind de o întreagă familie de nutrienți, în special de vitaminele B și C, precum și mineralele: fier, zinc sau magneziu. Numeroase studii au asociat niveluri scăzute de vitamina C cu oboseală crescută. Suplimentarea vitaminei C alături de vitaminele B poate avea un impact semnificativ asupra modului în care vă simțiți dpdv al nivelului de energie. Poate că nu suplimentarea cu vitamine este soluția, poate că atenția supra acelor alimente cu un conținut ridicat din aceste vitamine ar fi de trebuință. Vitamine C este găsită din belșug în pătrunjel, citrice – în special lămâi -, ardei roșu, cătină, goji, rodie, broccolii. Iar vitaminele B se regăsesc în germeni de cereale, cereale integrale, fulgi de drojdie inactivă, fructe și legume, leguminoase, crucifere, ciuperci, nuci și semințe crude. Alimentele de bază, am putea spune!

Secretul 3: ginseng sau polen crud? Suplimentăm dieta cu SUPERALIMENTE!

Nu știu ce să recomand mai întâi, poate să spun despre polenul crud, pentru că suntem un popor cu o tradiție în apicultură străveche. Polenul crud este un complex de macro și macronutrienți, enzime, minerale, practic regăsim o mulțime dintre cele 50 de elemente nutriționale recomandate a fi folosite zilnic. Pentru mine este un superaliment ce nu-mi lipsește din casă niciodată! Ginsengul este cea mai cunoscută plantă de creștere a energiei din Orient. Un tonic general, sporind energia și sentimentul de bunăstare și vitalitate. Două recenzii privind zeci de experimente care au implicat peste două mii de persoane care au luat ginseng din Siberia timp de până la trei luni au confirmat capacitatea sa de a îmbunătăți starea de spirit și performanța intelectuală fără aproape nici un efect secundar. Deși poate crește cortizolul, se pare că funcționează ca un „adaptogen”, stabilizând răspunsul la stres și reducând oboseala. Ginsengul coreean în doze mai mari este recomandat în general numai pentru bărbați, deoarece poate provoca dereglări menstruale și sensibilitate la sân pentru unele femei. Dozele mai mici, sub 200 mg, nu ar trebui să fie o problemă. Recomandat este să luați timp de cel mult 3 luni, apoi pauză de o lună cel puțin. Pentru femei, super energizantă este pulberea de maca, recomandată a fi luată într-o proporție de 2-3 linguri/zi, evitând perioadele ciclului menstrual.

Secretul 4: multe crudități pline de vitamine și nuci, respectiv semințe crude, pline de macro și microelemente

În fiecare zi avem nevoie de o masă de fructe (3-5 buc.) și una de legume crude (3-5 buc.), acestea având aportul de nutrienți de care avem nevoie. Alegeți întotdeauna fructe bogate în vitamina C, cum ar fi: citrice, rodie, măr, fructe de pădure. În zilele în care lipsesc aceste surse de alimente, recomand un aport de 1000 mg vitamina C cu flavonoide sau zinc, esențială în sinteza și absorbția multor altor vitamine. Iar nucile sunt esențiale pentru aportul de Mg, Zn, Se și grăsimi sănătoase.

Vrei să știi secretul meu pentru o stare constantă de energie peste zi?

În primul rând, toate cele prezentate mai sus sunt o practică de ani. Dar, am simțit o uimitoare transformare atunci când am încetat să mai consum cafea. Îmi doream o constanță în stare, iar fluctuațiile de energie îmi dădeau mari bătăi de cap. Odată ce am oprit aportul de cafea, starea a devenit mult mai echilibrată, cafeaua îmi dădea un bum energetic și cognitiv, iar după 2-4 ore aveam o cădere în stare. Aveam, parcă, nevoie de o altă cafea! Și, astfel am ajuns la un echilibru, completat și de mișcarea fizică, zi de zi. În plus, când mi-e poftă de o cafea, mă răsfăț cu una fără cofeină!

Să fie de folos și să-ți dorești ca mai apoi să simți cum crește starea de bine și energia, zi de zi!