tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Pana la metrouri, Primaria Timisoara s-a impotmolit la parcari... Stoia vrea una, Robu - alta!

Pana la metrouri, Primaria Timisoara s-a impotmolit la parcari... Stoia vrea una, Robu - alta!

la 7 June 2013 16:10 Reactualizat la: 7 June 2013 17:05
7 June 2013 16:10 Reactualizat la: 7 June 2013 17:05
Viceprimarul Timişoarei Traian Stoia spune că demersurile iniţiate încă din timpul fostei administraţii pentru realizarea de parcări subterane sunt blocate la ora actuală pentru că primarul Nicolae Robu trebuie să se mai gândească la aceste lucruri. Totuşi, dacă vorbim despre lucrări de infrastructură, în ceea ce priveşte planul primarului de a muta în subteran liniile de cale ferată care traversează oraşul şi de a introduce transportul cu metroul, Stoia crede că proiectul este fezabil, chiar dacă nu poate vizualiza „cu ochii minţii” cum va arăta... Timişoara viitorului.
Scris de A. Strugariu - Viceprimarul Timişoarei Traian Stoia spune că demersurile iniţiate încă din timpul fostei administraţii pentru realizarea de parcări subterane sunt blocate la ora actuală pentru că primarul Nicolae Robu trebuie să se mai gândească la aceste lucruri. Totuşi, dacă vorbim despre lucrări de infrastructură, în ceea ce priveşte planul primarului de a muta în subteran liniile de cale ferată care traversează oraşul şi de a introduce transportul cu metroul, Stoia crede că proiectul este fezabil, chiar dacă nu poate vizualiza „cu ochii minţii” cum va arăta... Timişoara viitorului.

Trimite articolul

X

Viceprimarul Traian Stoia a abordat subiectul parcărilor în condiţiile în care s-a pus problema desfiinţării actualelor garaje din tablă dintre blocuri, lucru care nu poate fi realizat din simplul motiv că nu există o alternativă pentru proprietarii de autotovehicule.

„Garajele arată urât şi putem face altceva cu terenurile alea, să le punem în valoare, dar problema este că sunt foarte mulţi oameni care n-ar avea unde să-şi ţină maşinile. Şi aşa, vedeţi, cu parcările s-au oprit toate lucrările, acum din câte aud merge foarte bine Michelangelo, zbârnâie…”, a afirmat, vineri, Stoia, mulţumit că a reuşit măcar să crească taxele de concesiune pentru terenurile primăriei pe care sunt amplasate garaje proprietate privată, iar acum se încasează bani mai mulţi la bugetul local.

Stoia şi parcările subterane

Actualul viceprimar Traian Stoia s-a ocupat direct, încă din timpul fostei administraţii, de subiectul parcărilor subterane, în sensul că el a condus Comisia de negociere a consiliului local formată pentru a purta discuţii cu investitorii interesaţi de amenajarea de parcări. Mai mult, consilierii locali din fosta legislatură au adoptat, în 2012, şi o hotărâre care prevedea construirea unui număr de cinci parcări subterane în zona centrală a Timişoarei. Hotărârea făcea referire la întocmirea şi înaintarea către Consiliul Local Timişoara a unui contract de asociere în participaţiune între ADP şi firmele Kronvest Investment Group din Braşov şi Mandelbaum din Graz pentru construirea unor parcări subterane. Erau propuse şi amplasamentele: în zona fântânii de la Punctele Cardinale şi a parcului din zona Palatului Dicasterial, în zona Colegiului Tehnic (MIU) – Casa Oamenilor de Ştiinţă, în zona Pieţei Mărăşti şi/sau sub Parcul Botanic şi sub ceasul floral de lângă Hotel Continental.

Din spusele viceprimarului, proiectul ar putea fi demarat oricând și totul depinde doar de primar.

„Am fost implicat în proiect, care este adus în faza de semnat contractul. Sunt două entităţi economice, una româno-austriacă şi una austriacă ce sunt dispuse să facă patru parcări în Timişoara, pe banii lor, iar banii să-i recupereze în 25 de ani din taxa de închiriere a spaţiului din parcare şi primăria n-ar trebui să dea niciun leu. Asta e situaţia, i-am prezentat-o domnului primar, dânsul se mai gândeşte, îşi face nişte socoteli, dar lucrurile s-au oprit. Nu ştiu de ce, întrebaţi-l pe domnul primar. Eu am condus comisia de negociere, i-am prezentat domnului primar şi draft-urile de contract, odată eram la dânsul când m-a sunat de la Braşov firma Kronvest care dorea să se ocupe de aceste parcări, erau dispuşi să facă şi zona pietonală pe banii lor…”, a afirmat, vineri, Stoia.

Viceprimarul declara acelaşi lucru şi la începutul anului, într-un interviu acordat pentru www.tion.ro, când a fost întrebat de ce nu se mişcă lucrurile în privinţa realizării de parcări subterane.

„E un subiect dureros… Noi avem la ora actuală contract cadru pentru patru parcări: trei cu o firmă româno-austriacă ce are sediul în Braşov şi una cu o firmă din Graz, pentru o parcare între Continental şi Bega, la Ceasul Floral. Astea sunt lucruri care pot porni mâine. Totul depinde de domnul primar, să opteze pentru una, două, trei variante, dar din ce am văzut eu, din declaraţiile publice pe care le-a făcut, deocamdată dânsul nu s-a referit la treaba asta şi eu am să-i aduc aminte că le avem. Dânsul poate decide că facem alt tip de parcări… Dânsul este omul ales de populaţie”, explica atunci Stoia.

Robu şi parcările supraetajate

Primarul, în schimb, a anunţat că are în plan construirea unei parcări supraetajete în zona Oituz, în apropierea Punctelor Cardinale, printr-un parteneriat public-privat.

„Sunt şanse, după părerea mea, ca acolo să se poată parca în 2014, dar nu este un angajament. (…)Vorbim despre o parcare multietajată. Spre exemplu, în Veneţia, găseşti imediat ce intri în Veneţia propriu-zisă, o parcare cu zece etaje (…) De ce să nu putem face şi noi în Timişoara o parcare supraterană multietajată şi să rezolvăm această problemă acolo, în vecinătatea centrului istoric? Unde ar fi un loc mai bun? Niciunde decât acolo unde am spus eu, chiar în zona Oituz, în apropierea Punctelor Cardinale”, declara Robu în luna martie.

O lună mai târziu, în aprilie, primarul afirma că lucrurile sunt stabilite, că se va face o parcare supraetajată  în zona Oituz, că municipalitatea aşteaptă investitori şi „cât de curând” se va face un anunţ public oficial în acest sens. Anunțul nu a mai apărut însă până la această oră. Edilul-şef vorbea despre o parcare P+10…

Iar la finele anului trecut Robu declara că vrea „parcări paletizate”, pe verticală, sistem cunoscut ca rotary-parking sau smart-parking. „Asta este ultima soluţie pe plan mondial. Pe locul a două maşini poţi realiza pe verticală o parcare pentru 12 maşini şi poţi să dai acelei construcţii orice aspect vrei, poate fi realizată o astfel de parcare şi în zone istorice. Problema este că sunt mai scumpe, dar asta este ultima soluţie, cu brevet sud-coreean, şi ea prinde acum pe plan mondial (…) La anul veţi vedea aşa ceva în Timişoara”, explica primarul în octombrie 2012.
Problema parcărilor este una stringentă, mai ales că autoritățile locale pregătesc demararea unui proiect de reabilitare a centrului istoric al orașului pe fonduri europene și multe străzi din zonă vor deveni pietonale, ceea ce înseamnă că se va reduce numărul locurilor de parcare care sunt oricum insuficiente.

Revenind la viceprimarul Traian Stoia, în ceea ce priveşte dezvoltarea pe termen lung a Timişoarei şi planurile primarului de a duce în subteran liniile de cale ferată care traversează oraşul, de a realiza un bulevard în locul lor şi de a introduce transportul cu metroul pe noile linii cu această ocazie, Stoia crede că proiectul este fezabil chiar dacă… nu şi-l poate nici imagina.

„E fezabil, este un proiect vechi, decât că s-au inversat două lucruri. În cel vechi, făcut de proiectanţi germani, urma ca linia de cale ferată să fie ridicată pe estacade, trenurile să circule pe sus, jos să fie şosea, iar în subsol să fie parcări. Acum s-a modificat, s-ar putea să iasă ceva interesant. Nu mă duce mintea suficient să pot vizualiza cu ochii minţii cum arată…”, a conchis Stoia.

Nu se mai fac parcari ecologice in Timisoara, primaria vrea parcari pe verticala!

Cand vom avea noi parcari? O noua administratie, alte idei: parcare P+10 la Punctele Cardinale!

Unda verde pentru construirea de parcari subterane in Timisoara

Trimite articolul

X
Taguri:
nicolae robu ,
parcari ,
stiri ,
timis online ,
timisoara ,
traian stoia
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    Studiu. Știu românii să acorde primul ajutor?
    2
    Spectacolul „Warp Renderings”, în premieră la Timișoara
    3
    Festivalul Recoltei, eveniment caritabil la Giroc. Pe scenă va urca formația Holograf
    4
    Program special la Primăria Timișoara pe perioada sărbătorilor de iarnă
    5
    Cardurile educaționale 2025–2026: Ministerul face apel către părinți să folosească sumele rămase de pe cardurile vechi
    6
    Sistemul online de plată a rovinietei, închis din această noapte până până duminică dimineață. Cumpărați-o din timp!
    7
    Fritz: „A fost votată cea mai mare trădare împotriva pădurilor României”
    8
    Două prelevări de organe la Timișoara oferă șansă la viață mai multor pacienți
    9
    FOTO. Lucrările de reabilitare a celor cinci clădiri de la Coandă decurg „conform planului”
    10
    20 octombrie, Ziua Mondială a Osteoporozei. Boala tăcută care afectează milioane de oameni, cu precădere femeile

    Cele mai noi știri

    Utile

    Program special la Primăria Timișoara pe perioada sărbătorilor de iarnă

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Elevi din Curtea au plantat sute de puieți în cadrul unei acțiuni organizate de Garda de Mediu Timiș

    Sănătate

    Al doilea caz de lepră confirmat la Cluj. Alte două persoane sunt evaluate medical

    Cinema

    Filmul săptămânii: „Dreams”, o iubire pasională între o femeie din înalta societate și un dansator imigrant, care riscă totul pentru visul lor

    Ştiri din Timiș

    Reabilitarea Podului Muncii începe anul viitor. A fost semnat contractul de lucrări

    Utile

    Atenție, șoferi! Noi restricții de trafic în Timișoara: străzi închise temporar pentru lucrări și manifestații

    Sănătate

    Training online gratuit de prim ajutor și informare medicală, oferit de UMF „Victor Babeș" Timișoara

    Sănătate

    FOTO. O reamenajare cu efect imediat, într-un spațiu sensibil, la Secția de Oncologie a Spitalului Municipal Timișoara

    România

    CSM sesizează Inspecția Judiciară după acuzațiile grave din documentarul Recorder

    Capitală Culturală

    CONCURS. Tion te trimite pe o planetă unde vezi limpede doar cu inima. Câștigă o invitație dublă la „Micul Prinț”!
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici