Obiceiuri sanatoase cu care sa ne crestem copiii

De Lavinia Ceuta
Obiceiuri sanatoase cu care sa ne crestem copiii
© TION - Obiceiuri sanatoase cu care sa ne crestem copiii
1. Un bun obicei pe care ar fi bine să-l deprindă copii este consumul la fiecare masă de legume, inclusiv al celor crude. Trucul constă în a găsi soluții de preparare care să le facă gustoase. Multe legume se gătesc îndelung și la servire le lipsește gustul. Morcovii cruzi, mazărea, felii subțiri de păstârnac (fierte în aburi), precum și pireul de cartofi, au gust dulce și sunt preferate de copii. Doar să le servim aceste soluții și să nu fim comozi, dându-le mâncăruri rafinate din magazine.


2. Serviți câte ceva crud la fiecare masă, câteva frunze de rucola, sau măcriș, varză roșie tocată, roșii sau morcovi, pentru a le dezvolta gustul pentru salate.

3. Cel mai bun aport de glucide sănătoase este reprezentat de consumul de fructe, întotdeauna pe stomacul gol, niciodată după masă. Fructele se consumă obligatoriu pe stomacul gol. Învățați copii să adore fructele, acesta este un mare câștig pentru întreaga sa viață și sănătate!

4. Iaurturile să fie mereu în dieta copiilor, însă nu cele de fructe. Dacă dorim îndulcirea lor, amestecăm în iaurt o linguriță de dulceață de casă, iată un deliciu ce-i va încânta pe micuți, sau le tăiem câteva bucăți de fructe și se transformă în ”iaurt cu fructe”!

5. Consumul de apă ar fi bine să fie un îndemn permanent copiilor, mulți dintre ei suferă de o hidratare necorespunzătoare.

6. Nu aduceți recompense sau – și mai grav – nu substituiți absența dumneavoastră în fața copiilor printr-un răsfăț de dulciuri sau alte delicii înșelătoare. Ei se vor bucura, dar nu și sistemul lor nervos, „zahărul fiind inamicul numărul 1 în dezvoltarea coeficientului de inteligență”, ne spun cercetările din ultimii doi ani.

7. Morcovi primesc copii din alte state în pauza de masă, ce spuneți de asta? Este bine să nu lipsească din ghiozdanul micuților mărul și hrana integrală, nu cea rafinată, care le ia din puterea lor de concentrare.

În copilărie se formează tiparele de adaptare și viețuire a omului, prin obiceiurile ce le vede și-i sunt impuse de părinți. Dacă nu doriți o redresare spre sănătate a felului în care vă hrăniți, poate e bine să vă gândiți a face acest demers pentru micuții dumneavoastră să crească sănătoși, viguroși, cu o dantură și o minte impecabile, de ce nu? Atenție la zahăr și la toate cele cu zahăr, care strică dinții, dar mai ales aduc mari prejudicii celulelor neuronale.

Vrem copii sănătoși și deștepți?

Atunci ar fi bine să-i deprindem cu gusturile naturale din fructe și legume, din semințe și cerealele integrale. Iar mierea să fi singurul îndulcitor, la nevoie!

Bucurați-vă de viață, în sănătate și atenție față de tot ce este în jur!

Puteţi citi mai multe articole pe această temă, aici.