Nu mai avem tramvaie, RATT vrea sa suspende circulatia pe doua linii!

De A.S.
Reactualizat la:
1Comentariu
Nu mai avem tramvaie, RATT vrea sa suspende circulatia pe doua linii!
Situaţie fără precedent pentru transportul public din Timişoara. Directorul general al RATT, Ioan Goia, a anunţat că liniile de tramvai 5 şi 7 ar putea fi suspendate din primăvară, fiind înlocuite de autobuze. Motivul principal? „Lipsa de parc”, spune Goia. Tramvaiele vechi primite din Germania sunt bune de casat, se strică sau iau foc, iar alte astfel de mijloace de transport nu avem, susţin oficialii Regiei.

Tramvaiele care circulă în prezent prin Timişoara, vehicule primite second-hand din Germania, sunt produse între anii 1962-1973.

Directorul RATT anunţa încă de anul trecut că s-ar putea ajunge în situaţia de a opri circulaţia pe anumite linii din cauza faptului că actualele tramvaie de care dispune Regia sunt prea vechi.

„Mai oprim o linie de tramvai peste vreo lună din lipsă de parc şi, încet-încet, pentru că inspecţia tehnică la toate tramvaiele noastre second-hand a expirat în momentul ăsta, o să mai suspendăm din liniile de tramvai şi o să încercăm să suplinim cu linii de autobuz”, afirma Goia la finele anului trecut. Chiar dacă declaraţia venea în contextul în care Consiliul Local Timişoara respinsese, în primă fază, aprobarea unui studiu de oportunitate pentru achiziţia de tramvaie noi şi modernizarea depoului din Dâmboviţa, proiect care a fost aprobat totuşi ulterior, previziunile directorului general al RATT s-ar putea adeveri. Goia spune că liniile de tramvai 5 şi 7 ar putea fi suspendate din primăvară.

„Vom face o analiză de eficienţă, dar probabil vom suspenda, din lipsă de parc, liniile 5 şi 7. Asta înseamnă că tramvaiele nu vor mai circula pe aceste linii, vor fi înlocuite de autobuze. Tramvaiele noastre sunt vechi, cu probleme, de-abia am asigurat parcul iarna aceasta, unul a şi luat foc. Oricum linia 5 era prevăzută pentru reabilitare, din Ronaţ până la Calea Bogdăneştilor cu Bogdan Petriceicu Hasdeu. Circulaţia ar putea fi suspendată din martie până când rezolvăm problema cu achiziţia de tramvaie noi. Cu linia lui 7 vom discuta în condiţiile în care Coltermul oricum intenţionează să demareze o lucrare mare acolo pe Pavlov, rămâne de văzut dacă va fi suspendată temporar sau definitiv din primăvară, în funcţie de situaţia parcului”, ne-a declarat directorul RATT.

De altfel, reprezentanţii Regiei afirmau, la finele anului trecut, că parcul de tramvaie de care dispune Timişoara va fi casat începând cu 2012.

„În prezent, întregul parc circulant de tramvaie îndeplineşte condiţii legale de casare, dar, în lipsă de alte unităţi de transport, suntem obligaţi să îl menţinem în circulaţie cu riscuri şi costuri ridicate de exploatare, urmând a fi casat eşalonat în următorii cinci ani, începând cu anul 2012, în funcţie de achiziţia de tramvaie noi”, se arăta în studiul de oportunitate pentru achiziţia de tramvaie noi întocmit de RATT.

Consiliul Local Timişoara a aprobat, la sfârşitul lunii decembrie a anului trecut, studiul de oportunitate pentru achiziţia de tramvaie noi, respectiv modernizarea depoului din Dâmboviţa, mai exact indicatorii tehnico-economici ai acestei investiţii. Autorităţile locale vor să cumpere cel puţin 15 tramvaie noi printr-un împrumut, valoarea lor fiind estimată la 46,6 milioane de euro.

În vară anului trecut a fost aprobată, printr-o altă hotărâre, contractarea unei finanţări rambursabile în valoare de maximum 50 de milioane de euro, pe o perioadă de 15-20 de ani, pentru tramvaie noi şi modernizarea depoului din Dâmboviţa.

Primarul Gheorghe Ciuhandu declara, la finele anului trecut, că au fost iniţiate discuţii cu două bănci importante în vederea obţinerii finanţării pentru tramvaie, dar oficialii municipalităţii refuzau atunci să ofere mai multe detalii referitoare la acest împrumut.

Întrebat, marţi, în ce stadiu se află achiziţionarea noilor tramvaie, Ciuhandu a declarat că se aşteaptă un aviz din partea unei comisii a Ministerului Finanţelor pentru obţinerea creditului.

„Eu o spun de un an şi ceva: la nivelul RATT este o problemă cu parcul de tramvaie şi pe zi ce trece tot mai multe tramvaie prezintă riscul de a ieşi din stare de funcţionare şi de a ajunge în depou. Eu am avut negocieri cu două bănci şi am depus documentaţia la o comisie responsabilă din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, care trebuie să-şi dea avizul asupra acestei finanţări. În momentul în care obţinem acest aviz practic caietul de sarcini pentru partea tehnică este pregătit, se va face publicitate, dar nu pot face acest lucru până când nu am finanţarea asigurată şi aprobată de Ministerul Finanţelor Publice şi acum suntem în faza asta”, a afirmat primarul.



1Comentariu

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor

Regulament de plasare a anunturilor