tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Nu mai avem tramvaie, RATT vrea sa suspende circulatia pe doua linii!

Nu mai avem tramvaie, RATT vrea sa suspende circulatia pe doua linii!

la 21 February 2012 11:44 Reactualizat la: 21 February 2012 15:27
21 February 2012 11:44 Reactualizat la: 21 February 2012 15:27
Situaţie fără precedent pentru transportul public din Timişoara. Directorul general al RATT, Ioan Goia, a anunţat că liniile de tramvai 5 şi 7 ar putea fi suspendate din primăvară, fiind înlocuite de autobuze. Motivul principal? „Lipsa de parc”, spune Goia. Tramvaiele vechi primite din Germania sunt bune de casat, se strică sau iau foc, iar alte astfel de mijloace de transport nu avem, susţin oficialii Regiei.
Scris de A.S. - Situaţie fără precedent pentru transportul public din Timişoara. Directorul general al RATT, Ioan Goia, a anunţat că liniile de tramvai 5 şi 7 ar putea fi suspendate din primăvară, fiind înlocuite de autobuze. Motivul principal? „Lipsa de parc”, spune Goia. Tramvaiele vechi primite din Germania sunt bune de casat, se strică sau iau foc, iar alte astfel de mijloace de transport nu avem, susţin oficialii Regiei.

Trimite articolul

X

Tramvaiele care circulă în prezent prin Timişoara, vehicule primite second-hand din Germania, sunt produse între anii 1962-1973.

Directorul RATT anunţa încă de anul trecut că s-ar putea ajunge în situaţia de a opri circulaţia pe anumite linii din cauza faptului că actualele tramvaie de care dispune Regia sunt prea vechi.

„Mai oprim o linie de tramvai peste vreo lună din lipsă de parc şi, încet-încet, pentru că inspecţia tehnică la toate tramvaiele noastre second-hand a expirat în momentul ăsta, o să mai suspendăm din liniile de tramvai şi o să încercăm să suplinim cu linii de autobuz”, afirma Goia la finele anului trecut. Chiar dacă declaraţia venea în contextul în care Consiliul Local Timişoara respinsese, în primă fază, aprobarea unui studiu de oportunitate pentru achiziţia de tramvaie noi şi modernizarea depoului din Dâmboviţa, proiect care a fost aprobat totuşi ulterior, previziunile directorului general al RATT s-ar putea adeveri. Goia spune că liniile de tramvai 5 şi 7 ar putea fi suspendate din primăvară.

„Vom face o analiză de eficienţă, dar probabil vom suspenda, din lipsă de parc, liniile 5 şi 7. Asta înseamnă că tramvaiele nu vor mai circula pe aceste linii, vor fi înlocuite de autobuze. Tramvaiele noastre sunt vechi, cu probleme, de-abia am asigurat parcul iarna aceasta, unul a şi luat foc. Oricum linia 5 era prevăzută pentru reabilitare, din Ronaţ până la Calea Bogdăneştilor cu Bogdan Petriceicu Hasdeu. Circulaţia ar putea fi suspendată din martie până când rezolvăm problema cu achiziţia de tramvaie noi. Cu linia lui 7 vom discuta în condiţiile în care Coltermul oricum intenţionează să demareze o lucrare mare acolo pe Pavlov, rămâne de văzut dacă va fi suspendată temporar sau definitiv din primăvară, în funcţie de situaţia parcului”, ne-a declarat directorul RATT.

De altfel, reprezentanţii Regiei afirmau, la finele anului trecut, că parcul de tramvaie de care dispune Timişoara va fi casat începând cu 2012.

„În prezent, întregul parc circulant de tramvaie îndeplineşte condiţii legale de casare, dar, în lipsă de alte unităţi de transport, suntem obligaţi să îl menţinem în circulaţie cu riscuri şi costuri ridicate de exploatare, urmând a fi casat eşalonat în următorii cinci ani, începând cu anul 2012, în funcţie de achiziţia de tramvaie noi”, se arăta în studiul de oportunitate pentru achiziţia de tramvaie noi întocmit de RATT.

Consiliul Local Timişoara a aprobat, la sfârşitul lunii decembrie a anului trecut, studiul de oportunitate pentru achiziţia de tramvaie noi, respectiv modernizarea depoului din Dâmboviţa, mai exact indicatorii tehnico-economici ai acestei investiţii. Autorităţile locale vor să cumpere cel puţin 15 tramvaie noi printr-un împrumut, valoarea lor fiind estimată la 46,6 milioane de euro.

În vară anului trecut a fost aprobată, printr-o altă hotărâre, contractarea unei finanţări rambursabile în valoare de maximum 50 de milioane de euro, pe o perioadă de 15-20 de ani, pentru tramvaie noi şi modernizarea depoului din Dâmboviţa.

Primarul Gheorghe Ciuhandu declara, la finele anului trecut, că au fost iniţiate discuţii cu două bănci importante în vederea obţinerii finanţării pentru tramvaie, dar oficialii municipalităţii refuzau atunci să ofere mai multe detalii referitoare la acest împrumut.

Întrebat, marţi, în ce stadiu se află achiziţionarea noilor tramvaie, Ciuhandu a declarat că se aşteaptă un aviz din partea unei comisii a Ministerului Finanţelor pentru obţinerea creditului.

„Eu o spun de un an şi ceva: la nivelul RATT este o problemă cu parcul de tramvaie şi pe zi ce trece tot mai multe tramvaie prezintă riscul de a ieşi din stare de funcţionare şi de a ajunge în depou. Eu am avut negocieri cu două bănci şi am depus documentaţia la o comisie responsabilă din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, care trebuie să-şi dea avizul asupra acestei finanţări. În momentul în care obţinem acest aviz practic caietul de sarcini pentru partea tehnică este pregătit, se va face publicitate, dar nu pot face acest lucru până când nu am finanţarea asigurată şi aprobată de Ministerul Finanţelor Publice şi acum suntem în faza asta”, a afirmat primarul.

Trimite articolul

X
Taguri:
autobuz ,
inlocuire ,
ioan goia ,
linia de tramvai 5 ,
linia de tramvai 7 ,
linii suspendate ,
ratt ,
tramvai
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    FOTO. Au intrat în circulație primele troleibuze noi. Unul s-a și blocat
    2
    PROGRAM. Zilele „Traian Grozăvescu” la Lugoj. Se împlinesc 130 de ani de la nașterea marelui tenor
    3
    Hala de tramvaie din Timișoara ar putea deveni centru cultural cu bani europeni
    4
    FOTO. Ce s-a ales de Victoria socialismului? Praful și pulberea de pușcă!
    5
    Îngrijorare la ITM Timiș: Doar 60% dintre angajatori au trecut la REGES-ONLINE. Amenzi de până la 20.000 lei din 2026
    6
    Trump taie tarifele la importuri agricole în plină nemulţumire economică a alegătorilor
    7
    FOTO. Circulația trenurilor, dată peste cap după ce un cofraj a căzut pe calea ferată între Timișoara și Arad
    8
    Expoziție și recital alături de membrii Phoenix în memoria lui Nicu Covaci, la Timișoara
    9
    Proiecție specială in memoriam Robert Redford la Cinema Timiș. „All the President’s Men”, un simbol al jurnalismului american
    10
    FOTO. „Acasă în Comunitate”, proiect prin care zeci de copii din Timișoara sunt sprijiniți să rămână alături de familie

    Cele mai noi știri

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 18 decembrie 2025, în Timișoara?

    Ştiri din Timiș

    Hala de tramvaie din Timișoara ar putea deveni centru cultural cu bani europeni

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Grădiniță modernă pentru 360 de copii, construită cu fonduri europene la Moșnița Nouă

    Eveniment

    Accident la Belinț. Pasager rănit după ce mașina în care se afla s-a izbit de un copac

    Ştiri din Timiș

    Festivalul de Datini și Colinde transformă Giarmata într-o scenă a folclorului autentic

    Ştiri din Timiș

    Pișchia celebrează identitatea bănățeană la prima ediție a Festivalului de Cultură „Ionel Iacob-Bencei”

    Ştiri din Timiș

    Controale extinse la azilele de bătrâni din Timiș după neregulile descoperite la Cenad

    Ştiri din Timiș

    Rata șomajului din Timiș rămâne scăzută, în ciuda a aproximativ 600 de concedieri anunțate

    Eveniment

    Șoferiță de 16 ani, rănită după ce a trecut pe roșu și a intrat într-o altă mașină, la Timișoara

    Ştiri din Timiș

    Ginecologia oncologică, o luptă contra timpului. Prof. Marius Craina: „Femeile ajung la noi prea târziu, dar asta se poate schimba”
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici