Master Planul ciudateniilor: terminalul intermodal de la Remetea inlocuit cu un proiect de la Giroc

De M. Hoster
Reactualizat la:
14Comentarii
Master Planul ciudateniilor: terminalul intermodal de la Remetea inlocuit cu un proiect de la Giroc
© TION: Masterplanul ciudateniilor: terminalul intermodal de la Remetea inlocuit cu un proiect de la Giroc
Unul dintre subiectele mai puţin discutate de societatea timişoreană referitor la Master Planul pe Transporturi este cel legat de un viitor centru intermodal în oraş. Promovatul centru de la Remetea/Recaş, lângă aeroport, este lăsat în afara investiţiilor de către autorul lucrării. În schimb, acesta propune reactivarea terminalului Timişoara Semenic, situat la Giroc.


Surpriză pentru marele proiect al centrului intermodal de lângă Aeroportul Internațional Timişoara. Acesta nu este considerat ca fiind unul de viitor în noul Master Plan. În schimb, autorul, societatea de consultanţă AECOM, vede cu ochi buni un alt proiect asemănător, avut în vedere în urmă cu mai mulţi ani, cel denumit Timişoara Semenic. Acesta este situat în zona unde teritoriile administrative ale comunei Giroc şi ale Timişoarei se întâlnesc, în zona barierei de la Giroc, aşa cum este precizat în descrierea proiectului de pe pagina de internet a CFR Marfă. Proiectul include patru linii de cale ferată, fiecare a 250 de metri lungime, „dotate” cu macarale speciale de mutat containere, două la număr. Sunt de asemenea spaţii de depozitare de 5300 de metri pătraţi.

„AECOM propune redeschiderea terminalului de la Timisoara Semenic pentru a furniza celui deal doilea mare oraş din România propriul terminal intermodal, dar şi pentru a reduce presiunea asupra facilităţilor private din Arad din creşterea activităţii din sectorul intermodal”, se spune în masterplan.

Acest proiect are ca obiectiv „Dezvoltarea unei reţele “open user” de terminale de marfă pentru a deservi regiunile cu cea mai mare cerere potenţială din România, oraşele şi pieţele majore ale UE din Bulgaria şi Ungaria.

semenic1

La capitolul rezultate, analiza AECOM spune: „Intervenţia (în acord cu celelalte terminale intermodale) oferă o creştere semnificativă a volumului de mărfuri intermodale transportate pe cale ferată”. Ce nu spune proiectul promovat este că acesta nu oferă o legătură logică decât cu reţeaua de cale ferată şi cu drumul naţional spre Serbia. Bucata de centură de ocolire, autostrada, legătura cu aeroportul sau o posibilă legătură cu canalul Bega nu există în acea zonă. În aceste condiţii este destul de greu de crezut că toate containerele cărate pe calea ferată vor merge numai în Serbia. Situaţie în care tot traficul greu rutier ar lua la pas drumurile timişorene.

Alte articole pe aceeași temă:

Bojin: Master Planul pe Transport poate fi modificat

Centura Timisoarei, absenta din Master Planul de Transport. Robu: E vina PSD!

 



14Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor

Regulament de plasare a anunturilor