Interviu cu Diana Mureșan, HR Manager Azur: „Oamenii trebuie să se simtă implicați în strategia organizației, lucru care asigură și retenția”

Interviu cu Diana Mureșan, HR Manager Azur: „Oamenii trebuie să se simtă implicați în strategia organizației, lucru care asigură și retenția”
© foto: AZUR
ADVERTORIAL. Numele Azur este strâns legat de Timișoara, de istoria orașului și de dezvoltarea sa industrială începând din secolul al XIX-lea. Este cu adevărat povestea de succes a unei firme care a început de la o afacere de familie și s-a dezvoltat în timp la o afacere la scară internațională, în ciuda numeroaselor momente extrem de dificile pe care a trebuit să le depășească. Astăzi, Azur este membră a grupului ICC Industries Inc., o cunoscută companie internațională.

Interviu cu Diana Mureșan, HR Manager:

– Vă rugăm să faceți un scurt istoric al firmei.

– Azur se bucură de tradiție și o istorie unică în Timișoara, ceea ce creează un sentiment de mândrie și apartenență la comunitate. Compania timișoreană este cea mai veche firmă din patrimoniul grupului ICC și reprezintă rădăcinile spiritului antreprenorial al familiei Farber.

ICC Industries Inc. este o companie fondată în jurul anilor 1950 în Statele Unite ale Americii de către John Farber, fiul lui Eugen Farber, proprietarul inițial al companiei Azur. Pornind de la experiența lui John Farber și evoluția pieței de profil în Europa,

ICC Industries Inc. a avut ca obiect inițial de activitate comerțul de produse și materii prime, iar abia în jurul anilor 1965 grupul a achiziționat câteva situri de producție în SUA, Europa și Asia, fabrici care aveau profiluri de activitate diferite, deși toate în domeniul chimiei. Azur este singura companie din grupul ICC Industries Inc. care produce vopsele, rășini și materiale compozite.

– Ce înseamnă astăzi afacerea Azur? Cum reușește să se mențină în top într-un domeniu foarte dinamic și pe o piață în care concurența este acerbă?

– Nu există un secret… Este adevărat că Azur a trecut prin momente de creștere și descreștere de-a lungul istoriei sale, însă în toată această perioadă a reușit să se adapteze vremurilor și să fie în continuă schimbare.

Concurența nu este un lucru rău până la urmă, ci un motiv pentru a te dezvolta și a te reinventa pentru a face față nevoilor pieței. Generațiile s-au tot schimbat în ultimii 100 de ani de când producem vopsele, însă ceea ce se transmite ca moștenire de-a lungul timpului este încrederea în calitatea constantă și faptul că suntem aici pentru timișoreni și pentru români în special.

– Cum este structurată afacerea în divizii?

– Azur este o companie unitară din punct de vedere juridic însă, ținând cont de diversitatea producției și de profilul unor business-uri din interiorul companiei, managementul superior a decis structurarea organizației in 3 divizii distincte:

  1. Divizia de Vopsele – are 2 situri de producție, unul care produce lacuri și vopsele pe bază de solvent și celălalt produce vopsele pe bază de apă. Portofoliul de produse este destul de extins pentru că oferim soluții integrate pentru toate nevoile clienților. Din punct de vedere comercial suntem prezenți pe toate canalele de distribuție și vânzare naționale, avem distribuție și în afara țării, dar și în sectorul industrial, unde suntem furnizor de materii prime pentru cei care vopsesc ceea ce produc.
  2. Divizia de Rășini – operează pe 3 piețe mari și distincte (rășini. arome alimentare și uleiuri pentru prelucrarea metalelor). Toate aceste produse sunt destinate unei piețe tehnice, specializate și suntem recunoscuți la nivel internațional ca un partener de încredere și de calitate.
  3. Divizia de Compozite – desfășoară o producție integrată pentru repere și elemente din poliester armat cu fibră de sticlă. Inițial, secția a fost pornită pentru a produce caroseriile de Lăstun, însă după privatizare compania s-a reprofilat, începând să producă dulapuri electrice, plăci decorative de fațadă, repere pentru drenaje și alte repere pentru industria electrotehnică și a construcțiilor. Majoritatea producției este destinată exportului, însă există parteneri potențiali și în România.

– Protejarea mediului reprezintă o prioritate pentru domeniul în care activați. Cum acționați pentru respectarea regulilor impuse pe plan internațional, astfel încât mediul și comunitatea în care vă desfășurați activitatea să nu fie afectate?

– În cadrul companiei sunt aplicate cele mai bune practici în domeniu, acționând pentru prevenirea poluării mediului și îmbunătățirea continuă a condițiilor de mediu. De aceea, periodic se fac studii de măsurare a factorilor poluatori și de respectare a condițiilor de mediu, fiind contractate serviciile unor companii independente din afara țării, care emit certificate de încredere, recunoscute de autoritățile și instituțiile din România și nu numai.

Pe lângă aceste măsuri, angajații noștri beneficiază de instruire continuă și sunt conștientizați cu privire la aplicarea politicii de mediu și a principiilor dezvoltării durabile și sustenabile.

– Producerea și comercializarea unor produse de înaltă calitate, competitive pe plan internațional nu este posibilă fără existența unei largi echipe de specialiști bine pregătiți profesional. Întâmpinați anumite dificultăți în asigurarea forței de muncă de înaltă calificare de care aveți nevoie?

– De fapt, piața forței de muncă este în continuă schimbare. Dacă în urmă cu peste 30 de ani învățământul oferea specialiști deja formați, care automat erau repartizați în companii și livrau performanțe imediate, la care se mai adăuga faptul că primul loc de muncă era și cel din care se pensionau, în prezent lucrurile diferă.

Numărul persoanelor active pe piața forței de muncă este în continuă scădere, tinerii pleacă la muncă în străinătate, sistemul de învățământ nu este corelat cu competențele solicitate de angajatori, iar valorile angajaților nu mai includ stabilitatea la un loc de muncă. Astfel procesele de HR s-au adaptat…. De aceea, în Azur încercăm să recrutăm oameni cu potențial și atitudine corespunzătoare, pe care îi învățăm și cărora le oferim cunoștințele necesare pentru a deveni buni specialiști în domeniul de activitate desfășurat.

Orientarea către a găsi și atrage talente a crescut în procesele de recrutare. Încercăm să identificăm talente în cadrul perioadelor de practică, în cadrul grupurilor de socializare profesională, în rândul celor cu care interacționăm prin profesia pe care o avem, pe care ulterior încercăm să îi atragem în companie și să-i facem părtași la o viziune și un scop comun. Oamenii trebuie să se simtă implicați în strategia organizației, lucru care asigură și retenția.

– Activitatea pe care o desfășurați are și o componentă socială. Ce ne puteți spune în acest sens?

– În ziua de azi nu este îndeajuns să te lauzi cu un slogan, cu o misiune și să afișezi valori pe care nu le respecți. ține până la urmă de integritatea și credibilitatea în fața tuturor persoanelor interesate: clienți, furnizori, angajați, acționari, comunitatea etc. De aceea trebuie să te implici activ în societate, pentru ca ea să îți poată livra servicii și oameni de valoare.

În acest sens, și noi ne implicăm prin tot felul de acțiuni și proiecte de responsabilitate socială. În fiecare an încercăm să ajutăm financiar spitale, unități de învățământ, centre de recuperare, să promovăm și să ajutăm talente care promit performanță, concursuri și olimpiade etc. Fiecare solicitare de finanțare este analizată amănunțit și, dacă prezintă încredere și banii sunt la rândul lor folosiți cu scop caritabil și de dezvoltare, se pornește în acest demers.

(201110)




Regulament de plasare a anunturilor