Inteligenta Artificiala dezvaluie potentiale probleme ale Amazon si Facebook privind conformarea la GDPR

De Raoul Jurchela
Inteligenta Artificiala dezvaluie potentiale probleme ale Amazon si Facebook privind conformarea la GDPR
© foto: Pixabay
Un software AI conceput pentru a analiza politicile de confidențialitate a descoperit potențiale probleme privind conformarea la GDPR a Amazon și Facebook. Programul a fost creat de oamenii de știință de la Institutul UE.

Software-ul – creat de cercetătorii din cadrul Institutului UE și de un grup de consumatori a analizat politicile de confidențialitate ale 14 companii de tehnologie majore. Totul s-a întâmplat în luna iunie, la o lună după intrarea în vigoare a noii legislații europene privind confidențialitatea datelor, potrivit Bloomberg.

Cercetătorii au numit software-ul „Claudette”, iar Alphabet (compania mama a Google), Amazon și Facebook se numără printre companiile ale căror politici au fost puse sub microscopul AI. Softul a constatat că o treime din clauzele cuprinse în politici sunt „potențial problematice” sau conțin „informații insuficiente”, în timp ce 11 procente dintre propozițiile cuprinse în politici folosesc un limbaj neclar, au indicat cercetătorii. Software-ul a remarcat, de asemenea, că unele politici nu au reușit să identifice terțele părți cu care companiile ar putea împărtăși datele. Constatările nu au indicat exact care dintre politicile companiilor au încălcat GDPR, pentru că acestea sunt constatări agregate pentru toate politicile supuse analizei, a remarcat Bloomberg.

În ciuda constatărilor software-ului, cercetătorii au recunoscut că rezultatele scanării automate „nu sunt 100% exacte”, pentru că programul a vizualizat doar un număr mic de politici. Google a insistat că politica sa este conformă și a subliniat că versiunea actualizată nu aduce extinderi sau modificări modului în care colectează sau procesează datele utilizatorilor.

UE aplică Regulamentul General privind Protecția Datelor începând cu data de 25 mai, iar legea impune companiilor să adopte o mai mare deschidere cu privire la datele pe care le au cu privire la cetățenii UE, precum și cu privire la identitatea persoanelor cu care împărtășesc datele. Săptămâna trecută, un raport al Consiliului Norvegian al Consumatorilor a indicat că Facebook, Google și Microsoft folosesc „modele întunecate” – design-uri și interfețe speciale – pentru a păcăli utilizatorii să își împărtășească informațiile personale.

Sursa: smartnews.ro



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !