De mulți ani, periodic, în Timișoara apar o serie de așa-zise „agenții de modelling” care abordează trecătorii și le oferă ședințe foto și chiar „oportunitatea” de a face reclamă unor mărci de haine sau produse cosmetice. Însă, înainte ca tinerii și tinerele abordate să pășească în lumina reflectoarelor, angajații acestei firme pretind o taxă de 100 de lei. Chipurile, această taxă este de fapt o garanție că viitorul model va continua să vină la ședințele organizate de această agenție. Poliția a fost sesizată în trecut de aceste practici, însă oamenii legii, de cele mai multe ori au ridicat neputincioși din umeri. Țeapa este așa de bine organizată încât se află la limita legii. Tinerii chiar primesc bon fiscal pentru suma avansată. Cei care au reușit să mai taie din avântul acestor agenții de modelling au fost cei de la Poliția Locală, care i-au amendat în trecut pentru distribuire de pliante pe domeniul public fără autorizație. După o perioadă în care agențiile de acest gen își umplu buzunarele cu banii naivilor, se mută în alte localități, iar păgubiții rămân doar cu un gust amar.
În Timișoara, de o vreme, o astfel de agenție a reapărut, chiar pe strada Alba Iulia. Pe fir a intrat acum și Cristi Brâncovan, timișoreanul cunoscut pentru campania pe care o duce împotriva hoților de buzunare.
„Feriți-vă de țeapa cu agenția de modelling și ședințe de machiaj/foto gratuite. Au vrăjeală adaptată pentru oricine. În Timișoara îi găsiți în centru, pe str. Alba Iulia. Câștigurile lor îi fac invidioși și pe hoții din buzunare. Redistribuiți pentru a determina, prin presiune publică, intervenția autorităților, dar și pentru ca potențialele victime să-i ocolească pe țepari”, a scris Brâncovan pe contul său de Facebook.
Însoțit de câțiva tineri care au fost înșelați de această firmă, acesta l-a abordat pe unul dintre cei care racolează tineri și tinere pe stradă. Bărbatul, care s-a prezentat Ghiță Florin, a recunoscut întreg scenariul, însă, în opinia lui nu este vorba de o înșelăciune. Chiar dacă nu a putut spune dacă agenția pe care o reprezintă a avut vreodată un contract cu o marcă de haine sau produse cosmetice.
„Datoria mea este să abordez (lumea pe stradă – n.r.). Ce se întâmplă sus nu mai e problema mea. (…) Știu foarte clar (ce se întâmplă în „agenție” – n.r.). Dar problema mea este că nu am de unde să știu câte se înscriu sus”, i-a spus Ghiță Florin lui Brâncovan.
Întrebat câte contracte are agenția cu mărci de haine sau produse cosmetice, bărbatul a ridicat din umeri: „Eu doar selectez în stradă”.
Tinerii care l-au însoțit pe Brâncovan spun că în biroul falsei agenții li s-au spus povești frumoase. Că vor participa la o ședință de make-up gratuit chiar în salonul aflat la parter și că vor rămâne cu produsele, sau vor îmbrăca haine de la mallurile din oraș și vor rămâne cu produsele.
Evident, firma a refuzat să returneze banii celor păgubiți așa că tinerii s-au îndreptat direct spre Secția 1 de Poliție din Timișoara. Rămâne de văzut dacă presiunea publicului și a presei îi va determina pe oamenii legii să acționeze cu mai multă fermitate în acest caz.
Citiți principiile noastre de moderare aici!