Gratuitatile in masa depind de RATT: daca se descurca sau nu cu 12 milioane de euro pe an!

De A.S.
Reactualizat la:
14Comentarii
Gratuitatile in masa depind de RATT: daca se descurca sau nu cu 12 milioane de euro pe an!
Primarul Timişoarei, Nicolae Robu, a prezentat, marţi, rezultatele sondajului pe care l-a lansat pe Facebook cu privire la gratuităţile pe transportul în comun şi spune că majoritatea este „pentru”. Mai exact, că cei mai mulţi dintre respondenţi s-au declarat pentru păstrarea gratuităţilor pe RATT în cazul persoanelor cu venituri sub 2.000 de lei pe lună, un experiment încercat recent de administraţia Robu. Ce se întâmplă în continuare? Totul depinde de RATT, pentru că primăria este dispusă că aloce ”doar” 1 milion de euro pe lună pentru toate gratuităţile la pachet, spune Robu.

Primarul a afirmat că peste 500 de persoane i-au răspuns până acum în mediul virtual, iar lumea vrea cât mai multe gratuităţi: 334 de persoane s-au declarat pentru păstrarea gratuităţilor în cazul celor cu venituri sub 2.000 de lei pe lună, 31 au fost „pentru” în cazul celor cu venituri sub 1.500 de lei pe lună, 60 în cazul celor cu venituri sub 1.000 de lei şi 4 în cazul celor cu venituri sub 500 de lei, din spusele lui Robu. În acelaşi timp, edilul afirmă că 134 de persoane au fost de părere că lucrurile ar trebui să rămână ca şi până acum, adică să se asigure gratuităţi doar pentru elevi, studenţi, pensionari şi celelalte categorii.

Cum se va proceda în continuare? Oficialii Primăriei Timişoara spun că acordarea noilor gratuităţi, în funcţie de venituri, depinde de RATT.

„A fost o consultare (n.r. – pe Facebook), să vedem care este părerea unui număr important de persoane care se arată în general interesate de ceea ce se întâmplă în Timişoara. RATT are sarcina să analizeze cu atenţie toate consecinţele şi, dacă vom putea asuma această gratuitate, va fi un proiect de hotărâre de consiliu local la următorul plen. Dar RATT trebuie să se pronunţe cu un total simţ al răspunderii dacă poate funcţiona pe plus cu o sumă de 4,6 milioane de lei pe lună maximum acordată de Primăria Municipiului Timişoara în contrapartidă pentru toate facilităţile pe care RATT le oferă. RATT trebuie să ne comunice punctul de vedere asumându-şi răspunderea, această sumă ar însemna maximum maximorum pe care eu îl pot accepta. Dacă în aceste condiţii RATT se angajează să funcţioneze pe plus, atunci vom avea un proiect de hotărâre de consiliu local pe acest subiect. RATT a fost redresat de când sunt eu primar şi evident că îmi doresc să consolidăm situaţia economică a acestei regii şi nicidecum să o şubrezim”, a declarat Robu. Iar conducerea RATT este optimistă, din spusele sale.

În opinia edilului, dacă s-ar aproba şi aceste gratuităţi, practic „toată lumea interesată” ar beneficia de transport public fără să plătească pentru că persoanele cu venituri lunare peste 2.000 de lei nu prea optează pentru RATT.

„Majoritatea covârşitoare va beneficia de gratuitate, pentru că dintre cetăţenii cu venituri mai mari de 2.000 de lei pe lună prea puţini folosesc sistemul de transport în comun. Însă legea nu permite gratuitate pentru toţi cetăţenii. Este menţionat că se pot acorda astfel de gratuităţi pentru cetăţenii, nu mai ştiu exact cum este în lege, dar în orice caz devaforizaţi, într-un fel sau altul. Or un venit brut de 2.000 de lei înseamnă un venit net destul de mic până la urmă… Aşa am considerat noi. Ar beneficia aproape toţi cetățenii interesaţi să circule cu transportul în comun”, a concluzionat primarul.

Articole pe aceeaşi temă:

Robu lanseaza un nou sondaj pe Facebook pentru extinderea gratuitatii pe transportul in comun

Robu doreste sa extinda gratuitatile RATT si in 2014. Costul estimat – 13,2 milioane lei!

 

 



14Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor