Facebook, Google si Microsoft folosesc metode la limita pentru a pacali oamenii sa renunte la datele personale

De Raoul Jurchela
5Comentarii
Facebook, Google si Microsoft folosesc metode la limita pentru a pacali oamenii sa renunte la datele personale
© foto: Pixabay
Google și Facebook îi păcălesc pe utilizatorii europeni să împărtășească mai multe informații personale decât cred. Un raport al Consiliului Norvegian al Consumatorilor, dat publicității săptămâna trecută, arată că aceste companiile folosesc „metode întunecate” sau design-uri și interfețe destinate pentru a păcăli utilizatorii să facă anumite acțiuni neintenționat. Companiile își îndreaptă astfel utilizatorii spre „opțiunile” cel mai puțin prietenoase privind confidențialitatea, într-o măsura considerată „lipsită de etică”, indică raportul, susținând că și Windows 10 face același lucru, într-o măsură mai mică.

Spre exemplu, unui utilizator Facebook care a dorit să renunțe la opțiunea de recunoaștere facială, i se afișează următorul mesaj: „Dacă păstrați funcția de recunoaștere facială dezactivată, nu vom putea folosi această tehnologie dacă un străin utilizează fotografia pentru a pretinde că este dumneavoastră”. Această încadrare și formulare, susține raportul, îi determină pe utilizatori să ia o decizie, făcându-i să simtă că alternativa este „discutabilă din punct de vedere etic sau riscantă”.

Raportul susține că Facebook, Google și Windows 10 folosesc „formulări înșelătoare” și prezintă opțiuni „take-it-or-leave-it” și folosesc arhitecturi în care alegerea opțiunii mai bune necesită un efort mai mare din partea utilizatorilor”.

Raportul susține că această împingere a utilizatorilor către „cele mai puțin prietenoase opțiuni de confidențialitate” nu este etică și ridică întrebarea dacă consimțământul dat în aceste circumstanțe este de fapt explicit, informat și acordat în mod liber. Opt grupuri pentru consumatori solicită acum Comisiei Federale a Comerțului să „investigheze tacticile înșelătoare și manipulative ale Google și Facebook privind direcționarea utilizatorilor spre setări implicite, invazive de confidențialitate”.

SURSA: smartnews.ro



5Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor