Exemplu de urmat: zona metropolitana Oradea face din fonduri proprii studiul de fezabilitate pentru un drum de legatura cu A3

De Marcel Hoster
Reactualizat la:
15Comentarii
Exemplu de urmat: zona metropolitana Oradea face din fonduri proprii studiul de fezabilitate pentru un drum de legatura cu A3
Sătulă de promisiuni fără niciun fel de orizont de realizare, Timişoara poate lua ca şi exemplu de bune practici acţiunea celor de la Zona Metropolitană Oradea, care au decis să realizeze singuri studiul de fezabilitate pentru construirea unui drum de legătură cu autostrada A3. Ulterior, proiectul va fi depus spre finanţare din fonduri europene, iar lucrările ar urma să fie realizate de Compania de drumuri.


Primăria Oradea a realizat, în urmă cu aproape şase ani, proiectarea pentru două dintre cele mai importante pasaje de pe centura de ocolire a oraşului. Ulterior, documentaţia realizată din fondurile municipalităţii a fost predată celor de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, pentru a fi construite. Toate bune şi frumoase, doar că pasajele nu au primit finanţare, caz în care primăria a intervenit, a preluat proiectul şi l-a depus spre finanţare pe Programul Operaţional Regional. A câştigat finanţarea şi în timp record, cu un necesar de finanţare la jumătate faţă de cât estimase CNADNR, a realizat lucrarea din infrastructură. Investiţiile au fost inaugurate la finalul anului trecut.

Iată că primăria orădeană „recidivează”. Mai precis, este vorba de Zona Metropolitană Oradea, reprezentanţii acesteia au anunţat că a fost realizată din bani proprii ai organizaţiei studiul de fezabilitate pentru realizarea unui drum de legătură între centura de ocolire a Oradiei şi viitoarea autostradă A3. Noua şosea are 19 kilometri. Documentaţia din studiul de fezabilitate va fi predată, ca şi în cazul celei pentru centura de ocolire, către CNADR. Instituţia centrală urmează să depună spre finanțare în cadrul Programului Operațional Infrastructura Mare (POIM)

În timp ce orădenii şi-au luat problemele în mână şi au acţionat, Timişoara nu are nici centură de ocolire (decât o bucată, între Calea Aradului şi Calea Lugojului), nici drum de legătură directă cu autostrada A1. Ambele subiecte sunt promisiuni electorale făcute o dată la câţiva ani, atunci când sunt organizate alegeri, dar nu se materializează după aceea. Deocamdată nu există nimic concret pentru cele două investiţii semnificative. În ceea ce priveşte activitatea zonei metropolitane Timişoara, aceasta există şi se remarcă aproape prin nimic. Singurul proiect concret realizat este cel al transportului în comun, pus la punct de RATT, la care multe dintre comunele care au intrat în sistem au renunţat din cauza cheltuielilor extrem de mari solicitate de compania de transport în comun a Timişoarei. Respectivele primării au preferat să îşi facă propriul sistem de transport spre şi dinspre Timişoara.

 

Alte articole pe aceeași temă:

Centura Timisoara Sud apare pe bugetul CNADNR 2016, dar fara finantare

Certitudini pentru centura Timisoarei: eventual studiu de fezabilitate nou, gata la finalul lui 2018

Centura de sud a Timisoarei ramane fara finantare. Ciolos: Prioritatile au fost deja stabilite, iar bani in plus nu sunt



15Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor