Două drumuri din Timiş rămân pe lista prioritară pentru investiţii în infrastructură aprobate pentru finanţare în cadrul Programului operaţional Regional. Marți, 17 octombrie, la Consiliul Judeţean Caraș-Severin, a avut loc şedinţa Consiliului pentru Dezvoltare Regională Vest (CDR Vest). În cadrul ședinței a fost ales noul președinte al CDR Vest, în persoana lui Silviu Hurduzeu, președintele Consiliului Județean Caraș-Severin, precum și vicepreședintele organizaţiei, Iustin-Marinel Cionca-Arghir, președintele Consiliului Județean Arad. Mandatul acestora este de un an.
Printre documentele supuse aprobării membrilor CDR Vest a fost Documentul Cadru pentru Strategia de cercetare și inovare regională pentru specializare inteligentă a Regiunii Vest – document-suport pentru implementarea Strategiei de Specializare Inteligentă a Regiunii Vest și a cărui aprobare condiționează accesarea finanțării acordate în cadrul axei prioritare 1 „Promovarea transferului tehnologic” a Regio-Programul Operațional Regional 2014-2020. Documentul Cadru poate fi consultat aici.
Un alt document supus aprobării a fost hotărârea privind actualizarea traseelor de drum județean propuse la nivel regional pentru accesarea de finanțări în cadrul unui nou apel de proiecte pentru axa prioritară 6 „Îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională” a Regio-POR 2014-2020. Această actualizare a listei de drumuri vizează în mod special județul Caraș-Severin prin includerea unor drumuri județene de aici în lista de proiecte prioritare. Lista actualizată și aprobată de CDR Vest va fi luată în considerare sub rezerva relansării unui nou apel de proiecte aferent axei prioritare 6 la nivelul Regiunii Vest.
În ceea ce priveşte Timişul, în lista proiectelor dezbătute sunt trei asemenea iniţiative de drumuri judeţean. Primul este cel al drumului dintre Timişoara şi Autostrada A1, nodul Giarmata, DJ 691, în lungime de 10 kilometri, pentru care se prevede lărgirea la patru benzi între sensul giratoriu de la km 2 şi nodul de la Giarmata, care a fost aprobat chiar miercuri în plenul CJ Timiş. Al doilea proiect este cel pentru DJ 593, în lungime de 36 kilometri, care porneşte din drumul naţional spre Şag spre Parţa şi Peciu Nou, aici fiind necesară reabilitarea pe 20 de kilometri. Cele două drumuri sunt în procedură de precontractare. Un al treilea proiect, cel pentru 693, care ar fi asigurat o nouă conexiune cu autostrada A1 spre Pecica în Arad, în lungime de 57 de kilometri, din care 30 trebuiau modernizaţi şi ar fi presupus şi un nou pod peste Mureş, a fost retras de la finanţare.
[related-post post_id=”1917546″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!