De luni se pot plati taxele si impozitele la Directia Fiscala Timisoara

De A.S.
De luni, 16 ianuarie, se reiau incasarile de taxe si impozite la Directia Fiscala Timisoara
De luni, 16 ianuarie, se reiau incasarile de taxe si impozite la Directia Fiscala Timisoara
Timişorenii dornici să-şi achite taxele şi impozitele la început de an vor putea face acest lucru începând de luni, 16 ianuarie, când se reiau încasările la Direcţia Fiscală a Municipiului Timişoara. Cei care îşi plătesc impozitele pe clădiri, terenuri şi mijloace de transport până în 31 martie vor beneficia de o reducere de 10 la sută.

Dacă până acum Biroul Evidenţă Contribuabili şi Încasări Bugetare din cadrul Direcţiei Fiscale a încasat doar obligaţiile constând în amenzi, de luni va fi reluată şi încasarea impozitelor şi a taxelor locale.

Biroul Evidenţă Contribuabili şi Încasări Bugetare va funcţiona luni, miercuri, joi şi vineri între orele 8.30-16.00, iar marţi între 8.30 -18.00.

Termenul până la care se acordă bonificaţia de 10 la sută pentru plata cu anticipaţie a impozitului datorat pentru întregul an pe clădiri, terenuri sau mijloace de transport este 31 martie. De această reducere pot beneficia doar persoanele fizice, nu şi contribuabilii persoane juridice.

De asemenea, tot din 16 ianuarie vor fi preluate şi înregistrate şi cererile de eliberare a certificatelor de atestare fiscală formulate de contribuabilii persoane fizice/ juridice.

Directorul executiv al Direcţiei Fiscale, Adrian Bodo, atrage atenţia că începând cu anul fiscal 2012 se supun impozitării nu doar mijloacele de transport care trebuie înmatriculate, ci şi mijloacele de transport care trebuie înregistrate în România.

A intrat în vigoare Ordonanţa de Urgenţă nr. 125 din 27 decembrie 2011 pentru modificarea şi completarea Legii 571/ 2003 privind Codul Fiscal. Această ordonanţă prevede următoarele: „Orice persoană care are în proprietate un mijloc de transport care trebuie înmatriculat/înregistrat în România datorează un impozit anual pentru mijlocul de transport, cu excepţia cazurilor în care în prezentul capitol se prevede altfel”.

Impozitul se stabileşte în aceleaşi condiţii ca şi pentru mijloacele de transport supuse înmatriculării, iar proprietarii au aceleaşi obligaţii referitoare la depunerea declaraţiilor fiscale.

Înregistrarea mijloacelor de transport care nu fac obiectul înmatriculării este de competenţa consiliilor locale, care ţin şi evidenţa acestora, fiind reglementată de OUG 195/ 2002 privind circulaţia pe drumurile publice, spune Bodo.

Plata impozitelor şi a taxelor locale se poate efectua la sediul Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara de pe Bulevardul Mihai Eminescu, din apropierea primăriei, la 12 oficii poştale din oraş, cu menţiunea că între orele 12.00-13.00 nu se pot face plăţi la poştă, sau online, după obţinerea datelor de autentificare în sistem de la Direcţia Fiscală (www.dfmt.ro), potrivit reprezentanţilor municipalităţii.

Impozitele pot fi achitate la oficiile poştale nr. 1 (bd. Revoluţiei nr. 2), 2 (bd. Republicii nr. 28), 3 (str. Ştefan cel Mare nr. 10), 4 (Iancu Văcărescu nr. 24-26), 5 (Independenţei nr. 1), 7 (Simion Bărnuţiu nr. 83), 8 (Gh. Lazăr nr. 42), 10 (Mureş nr. 1), 12 (1 Decembrie nr. 90), 14 (Teiului nr. 6), 15 (Buziaşului nr. 30) şi 16 (Calea Martirilor nr. 64).



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !