Cum sa nu ne ingrasam de sarbatori si sa ne priasca toate cele?

De Lavinia Bratu Ceuță
Cum sa nu ne ingrasam de sarbatori si sa ne priasca toate cele?
Decembrie și toate sărbătorile adunate în sfârșit de an, pornirea către un an nou, toate aduc în suflete multă bucurie, emoție și entuziasm. Nu cred să fie o perioadă mai frumoasă peste an, zile care aduc lumină și fac a bate în pieptul fiecăruia o inimă de copil. Naturalețea și farmecul sărbătorilor ne îndeamnă a petrece timp alături de cei dragi, familia strângându-se des la mese…

Majoritatea dintre noi la sfârșit de sărbători vom avea câteva kilograme în plus, însă acest obicei poate fi oprit prin câteva trucuri de luat aminte. Iată câteva strategii salvatoare:

1. Sărbătorile nu sunt numai pentru stat la masă și degustat din toate bunătățile!
Dacă restul nu vor să se ridice și o țin tot într-un banchet trei zile și trei nopți, tu poți face o altă alegere. Alege să-ți planifici și câteva ture de alergare, o plimbare lungă, câteva exerciții de stretching zilnic. Te vei simți și mai bine în aceste zile, cu aceste destinderi limfatice și musculare, care-ți vor da în plus o stare de bine.

2. Bea multă apă și ceaiurile digestive să-ți fie aproape, mereu.
Nu te pui la masă fără un ceai cald. La fiecare cană de ceai să-ți amintești că se vor activa enzime în corpul tău, fie de detoxifiere, fie digestive, iar ”enzime” înseamnă ”viață”. În plus, ceaiul te ajută în a fi ponderat și-ți dă și un aer nobil, dacă-l servești aburind, într-o cană specială, potrivită acestei perioade din an.

3. Să ai la îndemână câteva pastile cu enzime digestive (mai ales cele din papaya sunt excelente!); acestea te vor ajuta mai ales dacă ai postit, să treci treptat la procesarea unei hrane cu proteină animală, precum și la toate celelalte bunătăți ce vor fi pe masă.

4. Multă apă cu lamâie!, mai taie din apetit, accelerează metabolismul și ajută tensiunea arterială să fie optim funcțională. Multă lamâie și multe fresh-uri de grapefruit, asta dacă nu aveți o medicație pentru ficat, tensiune, etc. mare atenție la consumul acestuia, pentru cei care au o medicație permanent alopată, în general.

5. A fi ponderat cu consumul de băuturi alcoolice este un alt îndemn, multe dintre acestea ne vor face o excesivă poftă de mâncare! În plus, alcoolul are multe calorii atunci când este servit ca și vin, lichior sau alte forme dulci. Cât de bine ne cad 1-2 pahare de vin, la masă, cu cei dragi aproape. Dar, nu mai mult odată, să nu exagerați, căci starea de mai târziu nu va mai fi una bună!

6. Nu trebuie sa gusti din toate felurile de mâncare odată!
Mănâncă disociat, la fiecare masă să ai ceva legume, varză murată sau murături fără oțet. Dacă aleg să mânânc carne, să fie cu legume și atât. Dacă doresc salate (salata de boeuf nu va lipsi din casa nimănui!), alegeți să rămâneți la aperitive, la o masă. Fiți cumpătați, mai ales cei care ați postit, se spune că cel mai delicat este ”cum ieșim din post”…

7. Niciodată să nu consumați desertul după alte feluri de mâncare! Alegeți să vă bucurați de tort și de prăjitură ca de o masă separată, individuală, combinată întotdeauna cu o cafea sau cu o cană mare de ceai. Am bucuria de a servi ”dulcele” făcut de mama, a doua zi de Crăciun, dimineața, cu o cafea, un ceai cald și cu mama stând de povești… Ce să-mi doresc mai mult în zilele de Crăciun, decât să-i văd pe toți cei dragi alături, bucuroși și sănătoși, cu chipurile senine?!?

Să vă bucurați mai mult decât mâncați, să aveți frumusețea pe chip și-n inimi toată perioada ce vine!

Puteți consulta mai multe articole pe această temă aici.

Crăciun fericit, tuturor!